Dat ook nog...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Dat ook nog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 12:20

Dolblij was ik toen ik op mijn 18de verjaardag mijn scooter in de tuin vond met een grote roze strik eromheen, nu anderhalfjaar later is dat ding nog steeds alles voor me en ik rij er dag en nacht op.

het spreekt dan ook voor zich dat ik bloedjezuinig ben op me scootertje met de naam Kitty
ik rij al anderhalfjaar lang schadevrij met plezier, ik rij maar 28 km per uur dus geen opgevoerd ding oid.

Vanochtend zoals gewoonlijks met me scootertje naar school, ik wil een fietser inhalen maar dit gaat gruwelijk mis, op het moment dat ik inhaal trapt de fietser VOL op zn rem en slaat zonder te kijken en zonder zn hand uit te steken linksaf, de fietser lukt het om te blijven staan maar ik kom vol in zn achterkant, glij op mijn zijkant en schuif nog even door, mijn eerste reactie was appelflap! ik onder me scootertje vandaan gekropen en hem met tranen opgeraapt, ja... je kan het wel raden, de fietser pakt zn fiets op zegt dat hij zich schaamt en wil wegfietsen, waarop ik zeg dat hij maar even lekker kan blijven, geirriteerd vraagt ie hoelang het duurt omdat hij moet werken.

Van de politie een schadeformulier gekregen en die ingevuld, me stiefpapa even tegen de knuppel gezegd dat hij zn handtekening moet zetten en neerzetten dat hij niet keek en zn hand niet uit stak, maar hij is een fietser dus al rijd hij door rood bij wijze van ik ben altijd schuldig.

Bij de garage werd het alleen maar erger, kwanta kosta 800 a 1000 euro Verdrietig

ik ben all risc verzerzekerd dat is een heel groot voordeel, maar dat word nog moeilijk omdat het een fietser was, ik ben echt onwijs verdrietig en mn humeur zakt met de minuut... Verdrietig

Afbeelding

ben je zo ontzettend zuinig moet een ander het voor je verzieken Verdrietig

Schade brommer: Kappen kapot aan de rechterkant, voor,zijkant en achterkant, stuk onder het zadel is er tussen uit geschoten.
Schade aan mij: schaafwond aan been en arm, linkerenkel gekneusd en me teen gekneusd.

dat van mij vind ik niet zo erg maar ik baal zo gigantisch van me scootertje Verdrietig

Thirsa_

Re: Dat ook nog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:23

Jeetje je zult ook wel enorm geschrokken zijn!
Balen van je scooter, zeker omdat je er zelf zo zuinig op bent.
Sterkte!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:24

als je getuigen hebt betekend het niet meteen dat jij voor alles opdraait. Als je mensen hebt die voor jou willen pleiten dat de fietser fout zat dan kun je de fietser zeker wel voor een (deel) van de kosten op laten draaien !!

maar zonde van je scooter is/was een leuk ding om te zien !!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:30

jeetje Kel!! je zou ze toch!! Boos!
Ach gut Ach gut

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:32

Neeeee Kel, je arme scootertje!!! Wat erg Knipoog
Dikke knuf voor Kitty en je blessures Ach gut

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 13:09

Jolanda_ schreef:
als je getuigen hebt betekend het niet meteen dat jij voor alles opdraait. Als je mensen hebt die voor jou willen pleiten dat de fietser fout zat dan kun je de fietser zeker wel voor een (deel) van de kosten op laten draaien !!

maar zonde van je scooter is/was een leuk ding om te zien !!

hij heeft ook getekend dat hij schuldig is, maar we kunnen alleen maar wachten op de verzekering en hopen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:18

Jeetje dat is balen zeg Scheve mond Wat een kosten ook. Ben je al op internet opzoek (marktplaats) geweest naar kappen? Kan een hoop geld schelen. Moet je wel even iemand weten die handig is met kappen erop zetten. Hoop dat de verzekering wel wil uitkeren Ach gut Sterkte met de pijn!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:21

Getverderrie, wat is dat balen zeg! Ik vind het ook raar geregeld hoor, hoe vaak ik al niet bijna een fietser voor mijn brom(mobiel) gehad heb omdat die gewoon niet kijken of zich niet aan de regels houden of geen verlichting voeren en dus echt onzichtbaar zijn Boos!
Gelukkig nog nooit mis gegaan want ja jij bent fout, en dat is gewoon super onlogisch Ja

Hoop voor je dat de verzekering het dekt, zou wel heel bagger zijn als dat niet zo is!! Je bent niet voor niks duur all-risk verzekerd toch?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:29

He bah! Dat is klöte zeg!
Nou sterkte hoor!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:31

Ah Kelly, dat meen je niet! Hoop dat de verzekering veel dekt. Is echt balen anders.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:32

Jolanda_ schreef:
Als je mensen hebt die voor jou willen pleiten dat de fietser fout zat dan kun je de fietser zeker wel voor een (deel) van de kosten op laten draaien !!

Hoeft niet altijd zo te zijn hoor. Fietsers zijn enigzins heilig in het verkeer.

Mijn moeder heeft een keer een auto ongeluk gehad wat veroorzaakt werd door een fietser. Getuigen zeiden dat het de schuld van de fiester was, dat meisje op de fiets heeft eerlijk toegegeven dat het haar schuld was maar toch kon mijn moeder (de verzekering natuurlijk) dokken.

TS, wel enorm balen van al die schade.
Zowel voor jou als voor Kitty; Beterschap!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:33

Ik kan me voorstellen dat je gigantisch baalt Ach gut

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:35

Jeetje kel wat onzettend poedersuiker voor je. Jij bent zo zuinig en iemand ander moet het voor je verkloten.

Sterkte meid

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:44

Balen zeg!!

heel veel succes ermee, en ik hoop voor je dat het weer goed komt!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:51

Das balen zeg hopen maar dat de verzekering betaald,de mijne is gejat was nog geen 2 jaar oud,das ook erg.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:55

Fietsers zijn wel enigszins heilig in het verkeer, maar niet altijd. De andere bestuurder is schuldig als hij de fietser had kunnen ontwijken, ookal zou hij volgens de verkeersregels voorrang hebben o.i.d. Jij kon de fietser niet ontwijken, dus heb jij ook geen schuld. Dat zou een mooie boel zijn, als fietsers gewoon klakkeloos ergens tegenaan zouden kunnen rijden en de ander voor de schade zouden laten opdraaien. Zo beschermd zijn ze nou ook weer niet. Dus mij advies: leg je er niet te snel bij neer, je staat in je recht.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:04

balen kel

maar all risk betekend dat je de schade ook in geval van eigen schuld vergoed krijgt Ja
alleen is het waardeloos als de schade meer is dan de dagwaarde het voertuig want dan krijg je alleen de dagwaarde.

gewoon even je verzekrings papieren door lezen en bellen met de verzekering of je tussen persoon Knipoog

en idd fietsers mogen heel veel maar kunnen ook niet alles flikken Clown

sterkte meid Ach gut

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 15:48

A_lette schreef:
Jeetje dat is balen zeg Scheve mond Wat een kosten ook. Ben je al op internet opzoek (marktplaats) geweest naar kappen? Kan een hoop geld schelen. Moet je wel even iemand weten die handig is met kappen erop zetten. Hoop dat de verzekering wel wil uitkeren Ach gut Sterkte met de pijn!

de kappen zijn niet zozeer het probleem maar er moet sowieso een expert bij komen, je hebt verwisselbare kappen (klik je eraf) en de standaart modellen met vaste kappen (die van mij) en dan loopt het wat hoger op..

Alwiene schreef:
Getverderrie, wat is dat balen zeg! Ik vind het ook raar geregeld hoor, hoe vaak ik al niet bijna een fietser voor mijn brom(mobiel) gehad heb omdat die gewoon niet kijken of zich niet aan de regels houden of geen verlichting voeren en dus echt onzichtbaar zijn Boos!
Gelukkig nog nooit mis gegaan want ja jij bent fout, en dat is gewoon super onlogisch Ja

Hoop voor je dat de verzekering het dekt, zou wel heel bagger zijn als dat niet zo is!! Je bent niet voor niks duur all-risk verzekerd toch?

ik weet het maar ik blij toch maar piekeren was ik maar eerder weggegaan oid of was ik maar met het ov gegaan omdat ik gewoon onwijs baal en ik bang ben dat ik het straks niet vergoed krijg vanwege een fietser.

we hebben wel alle gegevens van de bestuurder en mocht de verzekering het weigeren, dan heeft me stiefvader gezegd dan maken we er een zaak van.. maar op dit moment is er gewoon even helemaal niets dat me opvrolijkt want ik zit nog steeds met een beschadigde scooter, ben ook heel erg moe, gewoon van de schrik.

Thanks allemaal Lovers

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:54

Ontzettend balen dit! Hoop idd dat de verzekering het dekt, lijkt mij ook wel eigenlijk. Sterkte iig!

(overigens heb ik je verhaal met een grote glimlach gelezen, vanwege t feit dat je je scooter zo liefkozend Kitty noemt Haha!)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 15:56

iedereen noemt der kitty, ook mijn ouders Haha!

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:58

Je schade wordt gewoon vergoed hoor meid, als je all risk verzekerd bent.

En anders hem aansprakelijk stellen, wat je zowiezo moet doen! en dan is de kans op een 50/50 schadevergoeding erg groot, hiermee kan je tenminste max de helft van je schadebedrag bij zijn verzekering claimen.

Laat je iig niet te snel afpooieren door zijn verzekeringmaatschappij Knipoog

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:21

xDramaQueen schreef:
A_lette schreef:

de kappen zijn niet zozeer het probleem maar er moet sowieso een expert bij komen, je hebt verwisselbare kappen (klik je eraf) en de standaart modellen met vaste kappen (die van mij) en dan loopt het wat hoger op..

Moet je deze ook vast zetten met schroeven enzovoorts? Heb namelijk zelf mijn scooter ook een keer helemaal kapot gehad (paar jaar geleden alweer Bloos ) en toen hebben wij via internet kappen gekocht en het zelf weer in elkaar gezet. Ja Laat je de expert erbij komen om te kijken of het frame nog recht is of alleen voor de verzekeringskosten?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 16:45

de garage laat dat doen omdat zij de kappen niet kunnen vervangen Ja

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:47

ik denk dat hij ook wel voor een deel schuldig verklaard wordt en dan de verzekering het 50/50
heeft mijn vader ook wel eens gehad met z'n brommer

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:48

Damn dat is écht rot.
Inderdaad, probeer maar eens gelijk te krijgen dat de fietser schuld had. Scheve mond
Veel succes ermee!