Wedstrijdruiter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Happyhorse_

Wedstrijdruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 20:40

Hoeveel verdien je ong. als je een redelijk goede wedtrijdruiter bent ( Dresseur of springen ) Xx

Koekje_

Re: Wedstrijdruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:39

Dat is bij iedereen verschillend.
Sommige maken winst, anderen kunnen net rondkomen en anderen hebben ook een gewone baan.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:41

Zo maakt Anky een paar miljoen in het jaar, zo zijn er anderen die zoals jori zegt ook nog een baan ernaast moeten hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:09

Over het algemeen is de paardensport geen vetpot, maak je lange dagen en moet je niet vies zijn van hard werken.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:37

over het algemeen verdient het niet veel en je moet heel goed kunnen rijden wil je al ergens aan de slag mogen. Ruiters die geen M rijden kunnen meestal niet verder komen als stallen mesten, kei hard maar het is niet anders.

@jori_X : Persoonlijk geloof ik dat Anky nog niet eens miljoenen zal verdienen hoor ga er maar vanuit dat het bij 1 a 2 miljoen max. echt ophoud.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 01:28

Verplaatst: RUI --> STW

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:04

Springen verdiend volgens mij wel makkelijker dan dressuur, en het is eerlijker.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:09

LovesHerPony schreef:
over het algemeen verdient het niet veel en je moet heel goed kunnen rijden wil je al ergens aan de slag mogen. Ruiters die geen M rijden kunnen meestal niet verder komen als stallen mesten, kei hard maar het is niet anders.

@jori_X : Persoonlijk geloof ik dat Anky nog niet eens miljoenen zal verdienen hoor ga er maar vanuit dat het bij 1 a 2 miljoen max. echt ophoud.

Je moet echt wel heel wat meer kunnen dan een M proefje om verder te komen. Basissportruiters zijn er genoeg, de meeste suptopruiters kunnen ook niet rondkomen van alleen wedstrijdjes rijden.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:10

LovesHerPony schreef:

Ik zei dat niet hoor Clown

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:30

Van de wedstrijden en het prijzengeld alleen kan je niet leven. Eigenlijk heeft elke voltijd wedstrijdruiter ernaast ook zijn andere activiteiten, lesgeven/coachen, trainingen, africhten enz. Daaraast heeft een beetje ruiter ook een sponsorcontract dat voor de basis zorgt en er voor zorgt dt je een paar goede paarden op stal hebt staan(veel al geleend bij goede fokkers, denk aan de dekhengsten etc)
Wat prijzengeld betreft, om het meeste te verdienen moet je in de springsport zijn.
Daarnaast heeft bv. ook een Anky een sponsor contract waar je U tegen zegt, en heeft ze met anky technicals super voor de toekomst gezorgt, dit zal haar genoeg inkomen genereren om ook dadelijk ruim te leven als ze met de topsport stopt.
Maar ook anky zou in heel zwaar weer komen als de sponsor wegviel en als anky technicals failliet gaat. Dan zou ook zij gewoon als de meerderheid van de wedstrijdruiter aan de (sub)top een (bij)baan moeten hebben.

Overigens als ik het over sponsor contracten heb heb ik het niet over een dekje met reclame bedrukking maar over tonnen op jaarbasis en leasecontracten van toppaarden.
Laatst bijgewerkt door aafje87 op 29-11-08 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:32

Ligt er ook maar net aan hoeveel paarden jij rijd! Als je 10 paarden start op 1 dag en je rijd prijs dan doe je het aardig maar er van leven gaat je niet lukken! Tenzij je meedraait in de internationale sport en een goede sponsor hebt! Dus gewoon lekker blijven werken en in het weekend wedstrijden rijden Lachen