Vraagje over gaatjes in je oorlellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Vraagje over gaatjes in je oorlellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 19:51

Hey,

in januari dit jaar heb ik gaatjes in mijn oren laten prikken, vriendlief wou dit al zo lang en had uiteindelijk de moed gevonden om ze te laten schieten Haha! (ben daarna bijna weggedraaid maar kom Huilen van het lachen het was het allemaal waard, ben echt een kleinpijn Haha! )

Nu hebben ze toenertijd blauwe stipjes op de plaats van de gaatjes gezet om zo juist te schieten.

Maar nu staan die stipjes er nog steeds, maar in een groenige kleur!

Is dat nu nog steeds van die stift of kan ik niet tegen goedkope oorbellen? En hoe krijg ik dat kleurtje eraf?

Als ik stekertjes heb zie je het niet, maar nu heb ik hangertjes in en dat zie je best wel en stoor me er aan...

Wie heeft de ultieme tip tegen groene oren Huilen van het lachen

Bienotje

Re: Vraagje over gaatjes in je oorlellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:00

Je hebt geen echt zilveren knopjes in gehad, ofwel?

Het is niet meer van die stift van het aftekenen tijdens het schieten, maar waarschijnlijk reactie van je oor op de knopjes. Als ik goedkopere oorbellen of sieraden draag krijg ik ook een soort groenige gloed over mijn huid. Zilver heb ik er geen last van. Reactie van de huid zelf, dus is niet weg te wassen met zeep waarschijnlijk. Kwestie van voorkomen, dus misschien toch nieuwe knopjes aanschaffen en pas weer hangers als het weg getrokken is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:01

de knopjes die je krijgt bij het schieten zijn zo'n beetje altijd nep en die geven af op je huid

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:02

Is dat niet groene uitslag van (nep?)zilver?
Ik kan het me niet voorstellen namelijk dat het nog steeds van die stift is Clown

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:03

Dat groene is idd een reactie van je huid op het materiaal van de oorbelletjes. Ik heb het namelijk ook altijd.
Met echte zilveren heb ik het niet. Maar van al de rest krijg ik ook groene rondjes.
Je kan het er niet echt afwassen. Ik zou de oorbellen uitlaten tot het groene is 'afgesleten' en dan een paar zilveren aanschaffen.
Of een ander materiaaltje waar je tegen kan Lachen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:03

Ik denk dat het aan de oorbel licht inderdaad, t kan namelijk niet meer de stipjes zijn Lachen Ik heb dr links 8, en als ik niet de goede oorbellen draag, zie je het bij mij ook Lachen

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:04

Nepzilver geeft inderdaad groene aanslag af op je oren.
Heb het zelf ook vaak met ringen, krijg ik helemaal groene vingers van.
Denk even goed boenen, met wat shampoo erbij eventueel dan zal het er wel af gaan. Lijkt mij niet dat het door de stift komt Verward

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:04

Ik ga mee met Ymke hierboven. Dat is echt niet meer van de stift. Doe er eens echte zilveren knopjes in, dan heb je er waarschijnlijk geen last meer van!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 20:05

wel het is idd groen, maar niet echt uitslag, het is eigelijk gewoon een groen stipje op dat gaatje Haha! Ik heb maar 1 paar echte zilveren oorbellen, de rest is goedkoop (van de Six of Claire's), dus misschien kan het daar wel eens aan liggen, is dat dan een allergische reactie ofzo? Want daar vreesde ik al voor.

Ik heb trouwens ook een nepzilvere horloge en daar heb ik geen last van, ringen zijn echt zilver en die geven dus ook niet af.

Oorbellen continu uitlaten durf ik niet, veel te bang dat die gaatjes dichtgroeien Haha!

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:13

Eerste jaar ook gewoon oorbellen in houden hoor Knipoog
Ik denk inderdaad ook dat het een soort allergie is, mijn gaatjes gaan ontsteken als ik te lang geen echt zilver heb gedragen. Ik draag daarom altijd zoveel mogelijk zilvere knopjes, al heb ik ook veel neppe.
Dus gewoon lekker echt zilver dragen zoveel mogelijk dan heb je er het minste last van.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:15

Nee, dat is geen allergische reactie. Volgens mij komt dat gewoon door het materiaal wat in die sieraden verwerkt is Knipoog

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 20:23

Aha, weer wat wijzer geworden Haha! Bedankt voor de info!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:06

Ik kan ook niet tegen nepzilveren oorbellen enzo. Maar je hebt idd ook bepaald materiaal in sommige oorbellen dat het een beetje afgeeft. Ff met een antte vinger er overheen en dan is het weer weg Tong uitsteken.

Iig de eerste 2 maanden je oorbellen inhouden he! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:10

Heb ik altijd als ik oorbellen van de Six o.i.d. draag, ligt aan het materiaal dus.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:31

Yup, herken dit ook, uit de tijd dat ik die knopjes nog droeg tenminste. Draag nu helemaal niks meer en het enige wat ik nog verdraag is titanium, met dank aan 1 keer dragen van goud!! Dat verwacht je toch niet Nagelbijten / Gniffelen

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:35

Bokt is ook overal goed voor..

Ik had dus ook iedere keer een soort van groene ''uitslag' door de oorbellen. 1 kan ik zelf helemaal niet meer in die is ontstoken.. Ik ga maar is andere oorbellen halen. Komt dus door de neppe kwaliteit.. En ik maar denken dat ik ze niet goed schoon maakte.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:40

Ik had het ook van goud alwiene! Daar reageerde ik ook op. Maar kan nu gelukkig weer gewoon zilver dragen Lachen
Maar ook echt alleen zilver, alles wat nep is en wat afgeeft is voor mij geen succes Lachen

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:57

Dat groene is oxidatie, nikkel reageert groen op vocht (van het douchen, zweten etc).
Je kunt ook je goedkope oorbellen een laagje blanke nagellak geven waar de oorbel tegen je lelletje aankomt, heb je er ook geen last mee van!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:00

Dat van die blanke nagelak helpt ook tegen het verkleuren van kettingen/armbanden enz Lachen

Maar ik denk dat het inderdaad ook gewoon door het soort materiaal komt van je oorbellen Ja

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:35

Die goedkope sieraden willen idd vaak groen afgeven in reactie op water. Ik ben ooit met een 'zilveren' kettinkje van de six in een splash gestapt, het duurde geloof ik 3 weken voor mijn hals niet meer groen was Haha!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:41

Komt inderdaad omdat het geen echt zilver is! Ik heb dat wel vaker gehad met ringen, dan zat er helemaal een groene band/ring om mijn vinger Vork

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:29

Bij mij is het ook zover gekomen dat mijn oren zijn gaan ontsteken daardoor.. kan geen oorbellen meer in.. en durf ze ook niet meer opnieuw te laten schieten eigenlijk...
Zou er dus voorzichtig mee zijn wat je in je oren stopt Lachen Bij mij kwam er flink veel pus en viezigheid uit tot weken nadien!