Slechte conditie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Slechte conditie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 14:20

Wie heeft er nog meer last van zo'n slechte conditie?
Pff.. Mijn conditie is echt waaaardeloos.

Ben nu 20 jaar.
Van me 12e tot 16e heb ik elke dag 10 km naar school gefietst en 10 km naar huis.
Dus was ik redelijk aan het fietsen, dus had nog wel wat conditie.
Had toen 2 x per week gym en zat naast paardrijden ook onder karate.

Toen ik 16 was ging ik naar een andere school, ging dus met de bus en gym verviel.
Ook kreeg ik een scooter.
Karate vond ik niks meer aan want ik moest naar een hogere groep en dat wilde ik niet, dus ben er onderuit gegaan.
Je raad het al, conditie ging dus echt naar NIKS.

Het enige wat ik nog deed aan conditie was het fietsen naar de kroeg en weer terug naar huis, en dat is ook net 5 minuten Knipoog

Bah, baal er nu eigenlijk wel van dat mijn conditie zo slecht is.
Ben in de zomervakantie 1 keer met mijn vriend gaan rennen, na 10 meter was ik al kapot :S

Heeft iemand anders hier nog meer last van??

Ben sinds tijdje begonnen met de hometraining. Heb een schema van een half uur.
Merk ook dat ik geen beenspieren heb Nagelbijten / Gniffelen
Zo krijg ik tenminste weer beetje conditie Tong uitsteken

Lydia_

Re: Slechte conditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:23

Hmm, nee ik heb nooit echt een slechte conditie gehad maar ben op het moment wel bezig met het verbeteren van mijn conditie. Lachen

Ik fiets elke dag naar school (kwartiertje/halfuur) en fiets naar de paarden (halfuur), verder doe ik twee uur in de week gym, rij ik bijna elke dag paard (en soms meerdere) en sinds een tijdje jog ik! Lachen

De eerste dag, gewoon rondje door de straat, nu kan ik een rondje bos en dit vergroot ik steeds. Lekker MP3tje op! Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:23

Ik haatte vroeger turnen en dus spijbelde ik. Gelukkig fietste ik quasi elke dag naar de manege en reed ik erg vaak.
Op mijn 19e gestopt met roken en beginnen kickboksen, toen heb ik afgezien zeg!! Sindsdien doe ik altijd wel iets van sport: een keertje zwemmen, lopen, fietstochtje, ... Ik probeer ook veel met de fiets te doen (moeilijker sinds ik een eigen auto heb Clown). Nu werk ik in een sportwinkel en ben ik dubbel gemotiveerd om te sporten.

Zoek iets wat je graag doet, neem een heel opbouwend schema (niet uitputten, zo raak je het alleen maar beu) en zoek er plezier in! Verder ook in het dagelijkse leven gewoon sportief doen: sprint naar je auto/bus, neem de trap, gebruik je fiets, ...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:45

herkenbaar Clown

Tot een jaar geleden fietste ik elke dag behoorlijk wat. Daarvoor zelf een uur naar school, en een uur terug. Daarna ging ik werken, en fietste ik redelijk wat. Tot ik in januari verhuisd ben... sindsdien doe ik alles met de auto. Ik werk nu ook op bijna 40 km hier vandaan dus ik moet wel Knipoog maar verder doe ik weinig aan beweging... paarden staan nu thuis, dus dat is ok weer (soms te) makkelijk. daarnaast heb ik een behoorlijk slecht eetpatroon en ik merk dat ik best wel aankom, en gewoon totaal geen conditie meer heb.
Moet dus echt m'n eetpatroon en bewegingspatroon aan gaan pakken maar het is zo gemakkelijk om terug te vallen en het lekker zo te laten Bloos terwijl ik mezelf echt begin te storen aan mijn slechte conditie.... (en m'n buikje Tong uitsteken )

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:54

ik heb nu zo`n hometrainer, dus hoop dat het wel wat beter gaat worden, maar mijn conditie is ook 0,0

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:56

Mijn conditie is ook bar slecht en ik baal daar ook wel van... Ik heb ivm school alleen echt geen tot weinig tijd om nog naar de sportschool oid te gaan. Ik ga wel elke week een keertje zwemmen, maar dit zet natuurlijk geen zoden aan de dijk.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:59

Mijn conditie is ook 0,0 vooral sinds ik rook... Ik wil dan ook gaan stoppen en zodra ik me wat beter voel(ben bijna anderhalve maand ziek geweest en nu redelijk opgeknapt, maar voel me nog steeds niet geweldig) gaan sporten. Op het moment doe ik wel een salsa cursus en ik fiets 10 minuten naar mijn werk, maar daar bereik je natuurlijk niet veel mee Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:30

Gewoon gaan lopen of zelfs wandelen, doet al wonderen voor je conditie Ja ikendindi: een hometrainer is ook een heel goed idee Ja Lukt dat met je knie momenteel?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:43

Mijn conditie is niet superslecht, maar moet zeggen dat t ook wel eens beter is geweest Tong uitsteken Toen ik nog op de middelbare zat, moest ik elke dag 8km heen en 8km terug. Nu 100m naar t station en 100m terug. Fiets gem 1x in de week naar mn pony (zo'n 5km) maar verder altijd met de auto; dit ook omdat ik voer + tuig mee moet nemen dus tis niet alleen luiheid haha! Sja, verder rij ik 3, 4x in de week, altijd buitenritjes dus ook niet errug inspannend.. Wel wandel ik 2, 3x in de week met mn pony, zo'n half uur tot 3 kwartier. En ik werk in de horeca, volgens mij maak ik op een avond echt wel een aantal km Tong uitsteken Plus zware dienbladen..
Maargoed, het moge blijken dat ik geen sportfanaat ben. Heb wel tijdje hardgelopen (soms doe ik nog een poging haha) maar vind dat eigenlijk écht heel saai! Ach zolang ik niet buiten adem raak van klein stukje lopen / fietsen vind ik t prima Lachen

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:28

Ik fiets ook elke dag, 11 km heen, 11 km terug. Maar vind dat mijn conditie toch niet goed genoeg is.

Ben net begonnen aan een hardloopschema. Is te vinden op www.hartstichting.nl

Maar gelukkig zal mijn conditie nooit dramatisch slecht worden door het fietsen.