Lijm aan je kont

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Lijm aan je kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 23:20

Zonnebloem

Re: Lijm aan je kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:12

Dat eerste filmje is leuk!!!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:38

Da's een goeie schriktraining!

Al vraag ik me nu meteen even af voor wie van de twee Haha!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:16

Zo, wat een zit!! Bloos!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:17

Ik wil ook zulke lijm Bloos!
Wel knap dat ze gewoon echt op der kont blijft zitten, zover ik zag bleef ze ook echt zitten!
Wel een goede schriktraining. Ja

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:21

Wow dat is echt knap ja! Ik vind wel dat ze het plastic wel heel lang vasthoud nadat hij op hol sloeg.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:56

Zo die zit goed inderdaad Bloos! .

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:01

Die kan rijden hoor!!
moedig om het toch te blijven proberen,zodat het resultaat er ook naar is!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:14

Ben niet echt onder de indruk, ten eerste probeert ze het plastic ook nog vast te houden.. Waarschijnlijk onder het motto, laat hem maar even gek doen daarna went hij wel. Die poging mislukt waardoor het paard leert dat als iets eng is en hij rent het ophoudt. Dit paard zal in het vervolg altijd zo extreem reageren. En om te zeggen lijm aan je kont, het paard bokt helemaal niet? Het springt een beetje met de voorbenen waardoor je als ruiter juist fijn in het zadel gegooit wordt en enkel maar naar voren hoeft te zitten. Als het paard nu had gesprongen van achter het gelijke aantal en ze was blijven zitten was het wél knap geweest. Maar zoals dit filmpje laat zien vliegt ze er na een paar echte bokken wel, wat overigens niks uitmaakt, vallen hoort er absoluut bij, maar lijm aan de kont lijkt me in haar geval nogal overdreven. http://nz.youtube.com/watch?v=WQ8ELInyj ... re=related

edit: typo's
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 26-11-08 17:26, in het totaal 2 keer bewerkt

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:24

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-04-22 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:30

Japke_Z schreef:
helemaal mee eens, ik ben er ook niet zo van onder de indruk. een beetje ruiter weet zulke huppeltjes best uit te zitten. Daarbij zie ik ook nog dat deze amazone vooral krampachtig met haar volle gewicht aan de teugels hangt. Dus geen lijm aan de kont...

Inderdaad.. Erg deskundig een paard vol in de bek te hangen, ze zou moeten weten dat als ze met het paard schriktraining doet en hij schríkt en gaat rennen, pijn veroorzaakt door haar volle gewicht aan een klein trensje dat rond zijn kaken klemt het 'em niet doet. Ik vind het maar een ondeskundig iemand, sorry als ik hier iemand mee tegen de borst stuit...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 17:40

Lara_Silver schreef:
Ben niet echt onder de indruk, ten eerste probeert ze het plastic ook nog vast te houden.. Waarschijnlijk onder het motto, laat hem maar even gek doen daarna went hij wel. Die poging mislukt waardoor het paard leert dat als iets eng is en hij rent het ophoudt. Dit paard zal in het vervolg altijd zo extreem reageren. En om te zeggen lijm aan je kont, het paard bokt helemaal niet? Het springt een beetje met de voorbenen waardoor je als ruiter juist fijn in het zadel gegooit wordt en enkel maar naar voren hoeft te zitten. Als het paard nu had gesprongen van achter het gelijke aantal en ze was blijven zitten was het wél knap geweest. Maar zoals dit filmpje laat zien vliegt ze er na een paar echte bokken wel, wat overigens niks uitmaakt, vallen hoort er absoluut bij, maar lijm aan de kont lijkt me in haar geval nogal overdreven. http://nz.youtube.com/watch?v=WQ8ELInyj ... re=related

Als je paard zo uit zijn stekker gaat denk je niet aan het plastic denk ik Knipoog Volgens mij hield ze hem niet bewust vast...

Tsjah over dat dat bokken wel mee valt: ik was bij de eerste keer dat het paard tegen het schot kletterde er al afgelazerd Knipoog Het is makkelijk om vanuit je stoel te zeggen dat je wel was blijven zitten...

En jah ze gebruikt te teugels als houvast maar dat doet iedereen als zijn paard er van door gaat, anders lazer je er bij de eerste de beste spurt van achteren af.

Ik zou willen dat ik zo stevig zat als haar, en dan ook nog zo koel kon blijven. Ze raakt zelf niet in paniek maar trekt het paard naar rechts als hij tegen het schot aan rent, en probeert zijn hoofd omhoog te houden als het paard probeert te bokken.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:53

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-04-22 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 18:09

Japke_Z schreef:
Hinke schreef:
Tsjah over dat dat bokken wel mee valt: ik was bij de eerste keer dat het paard tegen het schot kletterde er al afgelazerd Knipoog Het is makkelijk om vanuit je stoel te zeggen dat je wel was blijven zitten...

En jah ze gebruikt te teugels als houvast maar dat doet iedereen als zijn paard er van door gaat, anders lazer je er bij de eerste de beste spurt van achteren af.

Ik zou willen dat ik zo stevig zat als haar, en dan ook nog zo koel kon blijven. Ze raakt zelf niet in paniek maar trekt het paard naar rechts als hij tegen het schot aan rent, en probeert zijn hoofd omhoog te houden als het paard probeert te bokken.

Het is voor jou ook makkelijk om vanuit je stoel te beoordelen wat wij wel of niet uit kunnen zitten...

Als je ook maar iets aan voorbereiding treft voor je aan zulke acties begint, zou je het paard een bokriem om doen voor houvast, die zijn daarvoor, teugels niet. En als je uberhaupt nadenkt begin je helemaal niet aan zulke acties...
Overigens, als je goed mee gaat in de beweging, lazer je er ook niet af zonder houvast. Deze amazone is mijlenver achter in de beweging.

Zo koel vind ik haar eigenlijk niet overkomen, ze verkrampt flink als het paard er vandoor gaat. En dat ze het hoofd hoog houd is duidelijk meer geluk dan wijsheid.

Heb je mij horen zeggen dat ik denk dat jij dat niet uit kan zitten dan?

Als je dat 2de filmpje ziet, kun je wel begrijpen dat ze dit helemaal niet aan zag komen. Dat tweede filmpje is dus van voor dat hij zo ging bokken.

En ik zie niet dat ze zich verkrampt, ik zie vooral dat ze zichzelf schrap zet.
Over dat achterblijven in de bewegingen... ehm? Je bedoelt dat als hij er van door gaat ze achter blijft in de bewegingen? Ik wil de eerste ruiter nog wel eens zien die bij zoiets mée gaat in de bewegingen van het paard Gestoord

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:16

Lara_Silver schreef:

Japke_Z schreef:
helemaal mee eens, ik ben er ook niet zo van onder de indruk. een beetje ruiter weet zulke huppeltjes best uit te zitten. Daarbij zie ik ook nog dat deze amazone vooral krampachtig met haar volle gewicht aan de teugels hangt. Dus geen lijm aan de kont...

Hier wil ik even op in gaan. Ik denk dat menig mens los had gelaten, waaronder jij (Lara_Silver) Ja Op het moment dat je paard ervandoor schiet, en je je volledig moet concentreren op je paard zodat je er niet naast ligt, ga je niet denken 'Goh, ik hou het plastic vast, want anders heeft hij het trucje door'. Op zo'n moment raak je zelf ook in paniek, dus laat je uit automatisme het plastic los. Ik denk dat als ze het plastig vast was blijven houden, dan het paard dan nog veel erger in paniek was geraakt, en toen de ruiter er naast had gelegen, en daar bereik je ook niets mee. Ze heeft wel degelijk een goede zit vind ik hoor, niet velen doen haar dit na. En menig mens zou ook naar de teugels grijpen. Op zo'n moment kies ik toch liever voor mijn eigen veiligheid. Je kan een lelijke smakkerd maken zo tegen de bakrand met alle gevolgen van dien, als je aan de teugels voor die 5 seconden meer steun hebt, waarom niet. Voelt misschien niet fijn voor het paard, maar het zal ook niet fijn voelen als je je nek, rug of andere lichaamsdelen breekt als je tegen de bakrand aan word gesmeten

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:26

Zo die kan me even een partij smerig bokken , jeuj, die voorbenen Clown

Och verder ga ik me niet uiten over wel of niet slim om te doen. Ik denk dat ze dit oefenden voor een bruiloft. Gebeurd heus wel vaker. Maar deze blijft wel ff een tijdje echt smerig bokken. Ze heeft veel geluk dat ze blijft zitten, want zo'n denderende zit heeft ze nu ook weer niet.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:24

Hhhmm, niet zo'n slimme actie...
Hoe braaf je paard ook is, doe als je zoiets gaat proberen even een touwje om zijn nek, kun je daar houvast aanzoeken ipv het bit.
Mijn vzpaard heeft niet voor niets een bokriempje aan het zadel zitten, want hij kan ook smerig bokken.

't enigste wat ik kan zeggen is dat ze veel geluk heeft gehad, en er een stoer filmpje aan overgehouden heeft.
Trouwens, toen ik deze week een losrijgalopje deed aan de lange teugel, lag ik er na een van z'n bokken ook bijna naast hoor. Doe je op zo'n moment niks aan, had alleen achteraf gezien meer contact met de mond moeten houden. Maarja, ik die nek gegrepen (hij doet die namelijk gelukkig niet extreem omlaag) en toen hooooooo. En ook langerekt, dat hohoho van haar helpt niks zo. Clown

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:29

ik denk niet dat ik dat had uitgezeten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:53

__Shannon schreef:
Lara_Silver schreef:

Japke_Z schreef:

Hier wil ik even op in gaan. Ik denk dat menig mens los had gelaten, waaronder jij (Lara_Silver) Ja Op het moment dat je paard ervandoor schiet, en je je volledig moet concentreren op je paard zodat je er niet naast ligt, ga je niet denken 'Goh, ik hou het plastic vast, want anders heeft hij het trucje door'. Op zo'n moment raak je zelf ook in paniek, dus laat je uit automatisme het plastic los. Ik denk dat als ze het plastig vast was blijven houden, dan het paard dan nog veel erger in paniek was geraakt, en toen de ruiter er naast had gelegen, en daar bereik je ook niets mee. Ze heeft wel degelijk een goede zit vind ik hoor, niet velen doen haar dit na. En menig mens zou ook naar de teugels grijpen. Op zo'n moment kies ik toch liever voor mijn eigen veiligheid. Je kan een lelijke smakkerd maken zo tegen de bakrand met alle gevolgen van dien, als je aan de teugels voor die 5 seconden meer steun hebt, waarom niet. Voelt misschien niet fijn voor het paard, maar het zal ook niet fijn voelen als je je nek, rug of andere lichaamsdelen breekt als je tegen de bakrand aan word gesmeten

Ik had losgelaten op het moment waarop ik voelde dat hij zou ontploffen, ik had meteen de angstprikkel weggenomen. Als ze dat had gedaan had ze het paard veel sneller onder controle gehad, nu heeft ze behoorlijk wat tijd nodig om hem weer rustig te krijgen, wat me ook opvalt is dat zodra ze hoooo begint te zeggen en je ziet dat de teugels gevierd worden het paard ook rustiger wordt. Knipoog

Als je dit van plan bent met je paard moet je je daar op voorbereiden, je van je rijden bewust worden. En ja dat kan gerust in een noodsituatie, want jij zegt 'zij raakt ook in paniek', goh ik zou mijn pony dan ook niet daar naartoe sturen als iemand die hier waarschijnlijk voor betaald krijgt, in paniek raakt van een rennnend paard.

Geloof me, mijn pony kan smerig bokken (ik neem aan dat je het val-filmpje van anky kent?) en ik vertik het aan de teugels te komen, wat moet je ermee in zo een situatie? Zij blijft er aan hangen en het paard raakt hier duidelijk nog meer gepaniekeerd van, anders zou hij niet doorrennen. En dat is niet om even grip te krijgen, dat is zich gewoon vastklampen aan het verkeerde item, het bit namelijk.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:08

Lara_Silver schreef:
Ik had losgelaten op het moment waarop ik voelde dat hij zou ontploffen, ik had meteen de angstprikkel weggenomen. Als ze dat had gedaan had ze het paard veel sneller onder controle gehad, nu heeft ze behoorlijk wat tijd nodig om hem weer rustig te krijgen, wat me ook opvalt is dat zodra ze hoooo begint te zeggen en je ziet dat de teugels gevierd worden het paard ook rustiger wordt. Knipoog

Als je dit van plan bent met je paard moet je je daar op voorbereiden, je van je rijden bewust worden. En ja dat kan gerust in een noodsituatie, want jij zegt 'zij raakt ook in paniek', goh ik zou mijn pony dan ook niet daar naartoe sturen als iemand die hier waarschijnlijk voor betaald krijgt, in paniek raakt van een rennnend paard.

Geloof me, mijn pony kan smerig bokken (ik neem aan dat je het val-filmpje van anky kent?) en ik vertik het aan de teugels te komen, wat moet je ermee in zo een situatie? Zij blijft er aan hangen en het paard raakt hier duidelijk nog meer gepaniekeerd van, anders zou hij niet doorrennen. En dat is niet om even grip te krijgen, dat is zich gewoon vastklampen aan het verkeerde item, het bit namelijk.

Helemaal mee eens. Ja
Het is dat ik het helaas nog niet aan voel komen, omdat ik hem nog maar kort rijd, anders kon ik ook heel wat bokjes voorkomen. Gewoon ontspannen, op het moment dat je paard zich spant.
Op het moment dat ik die rugspieren voel, dat ze aangespannen worden, handen naar voor, even een aaitje met m'n binnenhand, dat. Zij heeft pas door dat hij er vandoor gaat op het moment dat het altijd laat is.