vaginale ring of Nuvaring ; gebruikers op bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 21:20

Jel schreef:
Op het moment slik ik Mercilon. Iemand daar toevallig ook ervaringen mee? Er schijnen weinig hormonen in te zitten maar je moet hem elke dag op hetzelfde tijdstip innemen anders is hij niet betrouwbaar. Dit vind ik een groot nadeel aangezien ik er vaak een paar uur naast zit...


Soms denk ik weleens: Misschien ben ik wel hartstikke onvruchtbaar en loop ik al 8 jaar voor niets te poedersuiker met die klotepil.
Maarre ik slik dus ook Mercilon, en vergeet hem weleens een dag, neem er de dag erna 2 en meer van dat soort slordigheden. Don't shoot me als jij zwanger wordt nadat je hem een keer een paar uur te laat slikt, maar bij mij maakt dat dus niets uit.

Ik ga toch de huisarts maar eens bellen over de Nuvaring; alles beter dan de pil.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 22:10

AnneOmie"]
[quote="LiSSy schreef:
en dan nog iets... kan je wel gemeenschap hebben met je partner terwijl deze ring in je vagina zit? lijkt mee ook al zowat om dat ding er elke uit te pulken als je sex wilt hebben


Volgens mij is het de bedoeling dat je het laat zitten als je sex hebt Lissy Knipoog Het is een anticonceptie middel Tong uitsteken
[/quote]

Lekker, dan blijft het conceptiespul er dus keer op keer aanplakken. Bij mijn weten gaat het namelijk iets stollen, ons conceptiespul.

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:08

Gatverdarre... Lips are sealed

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:20

Ik denk dat ze daar heus wel aandacht aan geschonken hebben. Anders is het boelte binnen de kortste keren verstopt en dan gaat het helemaal niet meer Haha!

Ik hoorde laatst toevallig nog een man zeggen: "het is net ringsteken" HAHAHAHAHAA

*lol* *LOL* *LOL*

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:22

whahahahahahah *LOL* nieuw sensuur woord 'ringsteken' *LOL* haha hij is wel kei goed zeg!!!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 23:31

[quote="SterreDeed het eruit halen zeer ??? [/quote]

Vlak voor de kerst na 4 jaar mijn mirena laten verversen. Eruit halen was zo gepiept, erin zetten was wat pijnlijker omdat ik nogal heftig reageerde met complete weeen, }> . Maar goed, een 10 minuten later was ook dat gepiept. De rest van de dag op de bank met een kruikje en een pot thee gezeten en de dag erna was ik weer 100 % bevrijd van pijntjes. Ook geen nabloedingen gehad oid. Gewoon weer TOP, die Mirena!!

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 00:02

Nou is het vervelende natuurlijk dat je die ring iets van 3 weken moet laten zitten en dan eruit halen. De pil kun je natuurlijk doorslikken als
je op vakantie gaat of als er een andere reden is om even niet ongesteld
te worden, maar hoe zit dat met de nuvaring??

Ik zit er ook over te denken, ik ben die pil dus echt goed zat!!
Ik krijg dat ding niet meer door mijn strotje heen en ik word
er kotsmisselijk van. Ondertussen slik ik hem al 12 jaar en
als ik die strip al zie liggen word ik al niet goed Misselijk

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 00:05

Ja kan ook een staafje in je arm laten zetten heeft mijn vriedin ook! Lachen

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 00:44

Ik zit er ook sterk aan te denken om aan zo'n ring te beginnen.
De pil werkt voor mij niet, ik vergeet het altijd en heb echt alle 100 methodes geprobeerd om het niet te vergeten.
Ik ga maar eens informeren bij mn huisarts.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 10:13

Barb schreef:
Nou is het vervelende natuurlijk dat je die ring iets van 3 weken moet laten zitten en dan eruit halen. De pil kun je natuurlijk doorslikken als
je op vakantie gaat of als er een andere reden is om even niet ongesteld
te worden, maar hoe zit dat met de nuvaring??

Ik zit er ook over te denken, ik ben die pil dus echt goed zat!!
Ik krijg dat ding niet meer door mijn strotje heen en ik word
er kotsmisselijk van. Ondertussen slik ik hem al 12 jaar en
als ik die strip al zie liggen word ik al niet goed Misselijk


Met Nuvaring kan je ook me bloedingen uitstellen. Je kan ofwel hem vier weken VEILIG laten zitten zonder risico's (MAXIMAAL dan wel), of je plaatst gewoon na drie weken een ander zonder stopweek. Net als met de pil kan je eens een doorbraakbloeding krijgen dan ...

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 10:15

avantilover schreef:
Ja kan ook een staafje in je arm laten zetten heeft mijn vriedin ook! Lachen


Da's Implanton (of zoiets) en dat geeft bij veel vrouwen complicaties, half jaar geen bloedingen om dan ineens WEKEN aan één ongesteld te zijn ...
Het moet trouwens onder verdoving worden weggenomen wat mij verre van ideaal lijkt, het blijkt ook soms vast te komen zitten of te gaan "zweven" in de arm. Conclusie ... het werd mij afgeraden vanwege de bijwerkingen.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 10:19

Prima schreef:
Lekker, dan blijft het conceptiespul er dus keer op keer aanplakken. Bij mijn weten gaat het namelijk iets stollen, ons conceptiespul.


Haha! ... Zo goed is jullie spul nu ook weer niet hoor, het blijft ECHT niet "hangen", zelfs niet in een zeefje!!! Ik weet dat mannen het graag groots zien met énorme vissen en zo ... maar t'is echt klein grut hoor! Haha! ... HAHAHAHA Het komt er trouwens anders ook gewoon uit ... en wat met het deel dat de baarmoeder in komt??? Dan zou dat ook een "boeltje" moeten zijn ... Nee, echt niet! Het is daar trouwens lekker warm, al ooit iets zien stollen in een warme omgeving???

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-03 10:22

Charlotte schreef:
Mij lijkt het eerlijk gezegd niet echt handig, 'iets' in je vagina wat je zou moeten beschermen tegen zwangerschappen. Hormonen slikken is natuurlijk ook niet erg gezond, maar om nou enkele jaren geen menstruatie te krijgen.. Verward:? Is dat nou niet heel erg onnatuurlijk??

En zo'n ring, tja, het lijkt me nogal onhandig werken, en vind het er uit zien als een glibber ding dat er zo uit glijdt, of verkeerd komt te zitten. Is het ook niet onhygienisch om zo'n ding 3 weken te laten zitten?


De ring is niet poreus en neemt dus geen vocht op, er kan ook niets blijven aankleven. De bloeding die je krijgt met pilgebruik is een kunstmatig opgewekte bloeding. Er is geen slijmvlies aangemaakt in de baarmoeder gezien er geen eisprong is ... dus er hoeft niets "gekuist" te worden die "niet meer nodig is" omdat er geen bevruchting heeft plaats gevonden.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:22

LiSSy schreef:
ik weet wat endometriose is, maar waarom moet je dan perse 3 strips achter elkaar slikken? om te voorkomen dat het erger word?


Ja, dat klopt, door de pil door te slikken krijg je minder afzetting van baarmoederslijmvlies, en daardoor minder last van je endometriose.

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:41

krijg je die ring er echt weer zo makkelijk uit zo als
ze het op het filmpje laten zien?? Verward

ik ben bang dat als ik het erin stop dat ik het er
dan niet meer uit krijg Bloos Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:43

Barb schreef:
krijg je die ring er echt weer zo makkelijk uit zo als
ze het op het filmpje laten zien?? Verward

ik ben bang dat als ik het erin stop dat ik het er
dan niet meer uit krijg Bloos Haha!


Ieks, krijg je een filmpje erbij te zien? Getsie... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 11:53

Interessant onderwerp, ik zit er ook over te denken om er op over te stappen. van de pil krijg ik keihoofdpijn maar in deze ring zitten nog minder hormonen dus misschien dat ik dan geen hoofdpijn meer heb. Weet iemand daar meer van? Ik gebruikte Marvelon en moest elke dag 2 paracetamol slikken vanwege de hoofdpijn (toen ik zo slim was om er achter te komen dat die hoofdpijn door de pil kwam ben ik gestopt met de pil en nu heb ik alleen nog hoofdpijn als ik verkouden ben.
Ik gebruik nu een pessarium maar dat is niet echt ideaal en ook minder veilig maar ik denk dus dat voor mij die ring dan helemaal geen probleem is.

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:01


Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 12:29

Jel schreef:
In de Libelle (van mijn moeder Haha! ) stond er ook een stuk in over de NuvaRing. Er staat inderdaad in dat het net zo betrouwbaar is als de pil. Uit onderzoek blijkt dat 85% van de gebruikers de ring niet voelt tijdens het vrijen. Partners voelden hem niet in 71% van de gevallen. Veel ziektekostenverzekeraars vergoeden een deel van de NuvaRing, waarmee de kosten voor de g- ebruiker op € ,- per ring komen. Je kunt bellen met Organon-Service 0800 - 999 90 00.

Ik ben ook heel nieuwsgierig hoe dit bevalt! Ik ben zelf al een aantal jaren aan het kwakkelen met de pil. Ben zelfs een jaar ermee gestopt. Ik heb ontzettend veel last van hoofdpijn en stemmingswisselingen als ik de pil slik. Ik heb nu al een stuk of 5 pillen geprobeerd. De prikpil vindt mijn arts me te jong voor en een spiraaltje durf ik niet omdat dat bij mijn moeder ontzettend pijn deed en afgestoten is. Op het moment slik ik Mercilon. Iemand daar toevallig ook ervaringen mee? Er schijnen weinig hormonen in te zitten maar je moet hem elke dag op hetzelfde tijdstip innemen anders is hij niet betrouwbaar. Dit vind ik een groot nadeel aangezien ik er vaak een paar uur naast zit...


Ik heb een jaar of 13 zeker Mercilon geslikt. Persoonlijk heb ik er geen goede ervaringen mee. Erge stemmingswisselingen echt verschrikkelijk chagerijnig en de zin in sex was ver te zoeken. Ik slik nu Lovette en die bevalt met tot nu toe heel goed. Dit is ook een hele lichte pil.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:48

Citaat:
Het is daar trouwens lekker warm, al ooit iets zien stollen in een warme omgeving???


Jahoor, als je een ei bakt in een pannetje stolt het ei ook en het is toch echt wel warm in het pannetje Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 13:56

Ik ben ook pilmoe Gaaaap
Heb hem bijna 12 jaar geslikt, half jaar gestopt.. voelde me toen weer erg goed, toch weer begonnen maar dat werd een drama.
Geen zin in sex, stemmingswisselingen etc..
Naar de dokter geweest vorig jaar, en die heeft me iid ook voorgelicht over de andere soorten conceptie. Prikpil, spiraaltje, condoom ( ja die bestaat ook nog Knipoog ) Ik moest er maar over nadenken.. Ondertussen gestopt met de pil en ik voel me weer erg goed... Mijn humeur is constanter etc etc.
Ik ben nu wel een gevaarlijk spelletje aan het spelen... (voor het zingen de kerk uit Schijnheilig ) Dus ik zit ook erg na te denken om aan de nuvaring te beginnen.
Ga toch binnenkort maar weer langs de huisarts.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:09

sonjabelgium"]
[quote="Prima schreef:
Lekker, dan blijft het conceptiespul er dus keer op keer aanplakken. Bij mijn weten gaat het namelijk iets stollen, ons conceptiespul.


Haha! ... Zo goed is jullie spul nu ook weer niet hoor, het blijft ECHT niet "hangen", zelfs niet in een zeefje!!! Ik weet dat mannen het graag groots zien met énorme vissen en zo ... maar t'is echt klein grut hoor! Haha! ... HAHAHAHA Het komt er trouwens anders ook gewoon uit ... en wat met het deel dat de baarmoeder in komt??? Dan zou dat ook een "boeltje" moeten zijn ... Nee, echt niet! Het is daar trouwens lekker warm, al ooit iets zien stollen in een warme omgeving???
[/quote]

Ik denk dus dat het voor 1 ieder anders is. Zal niet in detail gaan. Ik weet wel in het algemeen, dat als je het onder de douche zou doen, bij jzelf, als man zijnde, (water is plus minus 38 graden) dat je er voor moet zorgen dat het niet aan (bv been-) haren moet komen, anders......
Het stolt dus wel degelijk, en niet zo een beetje ook. Ik zie het resultaat namelijk wel eens na een dag.... Bloos Vork

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:15

Jakkes, wat een praatjes.
Zijn we meteen weer wat wijzer over Prima *LOL*

Ik hou het lekker bij mijn vertrouwde stripje pillen Haha! ben niet zo gek op klungelen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:18

nou het is gewoon iets wat als algemeen bekend beschouwd mag worden hoor.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 14:21

Ik zou mijn persoonlijke ervaring ermee alleen nooit vertellen Haha!