Doopfeest.. Welke kleren aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Doopfeest.. Welke kleren aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 20:47

Ik ben uitgenodigd voor de doop van het dochtertje van een goede vriendin van me, eerste keer dat ik bij een doop ben! (kom niet uit zo'n hele kerkelijke familie zeg maar Koe )

Maarr, de hamvraag, wat voor kleren wordt ik geacht te dragen als 'publiek' (ga ook fotograaf spelen dus aangezien ik met mn neus vooraan zal staan val ik niet graag in negatieve zin op Clown
Het gaat om een normale katholieke kerk, wel in een klein dorp, maar geen 'zwarte kousen'..
Jeans prima? Rokje/jurkje beter?
Red me van m'n potentiële kledingramp! Haha!

marrlinde

Re: Doopfeest.. Welke kleren aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:52

ik ga altijd gewoon in mn jeans naar de kerk, maar onze kerk is niet zo'n super strenge Knipoog het is natuurlijk wel een beetje raar als je in een afgetrapte spijkerbroek komt, een beetje netjes is wel sociaal zegmaar Clown

een jurkje of rokje lijkt me namelijk een beeetje koud met dit weer Haha!

succes ermee hea Vork

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:53

gewoon wat je normaal gesproken ook voor netjes draagt Knipoog

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:55

Inderdaad hoeft echt niet persee rok. Gewoon een spijkerbroek met een net blousje ofzo, een feestelijke armband erbij misschien.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:56

leuke spijkerbroek met een mooi blouse en nette schoenen
dan ben je al een heel eind

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 20:56

shera: ik doe niet aan netjes Sigaar
Ik heb 1 zwarte 'begrafenissenbroek'.. (die erg lelijk staat dus die draag ik daarbuiten om ook echt niet)
Verder ga ik dus ook gewoon rustig in een (donkere nette) spijkerbroek naar een sollicitatiegesprek (werk dan ook in een behoorlijk casual bedrijf zeg maar Knipoog )

Ik ga dus zowieso ff shoppen en wil met jullie hulp voorkomen dat ik uiteindelijk nog met wat verkeerds thuiskom Tong uitsteken

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:57

Heb je geen donkere, egale spijkerbroek of een zwarte van gladde stof? Zou ik die aan doen. Nette laarzen / ballerina's eronder, blouse of tuniekje erboven Lachen

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:02

Heb je geen mooie zwarte broek? Of een lichte broek, wit/beige? En dan een mooi truitje/blousje/vestje met evt. wat leuke accessoires bijv. een sjaaltje? Het moet natuurlijk niet te chique worden maar wel leuk blijven! Succes!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:04

ik had het wel een beetje chique gehouden (1,5 week terug) omdat de rest van die familie ook best uitdoft..
had een zwarte skinny aan, met zo'n ''lange blouse totop mn knieen'' in het donkerblauw
zwarte laarzen over m'n broek en een leuke ketting aan Lachen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:04

Ik zou ook gaan voor een nette donkere spijkerbroek met blouse erboven, of een jasje. Het mag best een beetje feestelijk.
Altijd goed!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:06

Ik heb toevallig 2 weken geleden de doop gehad van mijn petekindje.
Ik had een zwart feestelijk rokje aan tot net over de knie (met bling), met daarop een grijs shirtje met lange mouwen met wat wit heel fijn kantenlaagje erover heen. Netje enkellaarsjes eronder en klaar Lachen
Je kan ook prima een spijkerbroek aan hoor, maar dan zou ik wel voor een nette donkere spijkerbroek kiezen.
Een jurkje of rokje (niet mini Knipoog ) sla je volgens mij nooit de plank mee mis!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:08

ik zou gaan voor een zwarte nette broek met een leuk dingetje erop Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:16

Tja ik zou gewoon denk ik in een nette spijkerbroek gaan. Leuk fleurig bloesje o.i.d. er op, afmaken met wat sieraden en je bent klaar Ja
Ik ben meer van de rokjes, dus loop ook eogenlijk dagelijks in rokjes, maar als je ook foto's gaat maken is een makkelijke broek misschien ook wel handig Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:56

Gewoon feestelijke kleding.. Het is toch een feest!!! Ja

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:57

Oh een leuk sjaaltje is ook altijd leuk Ja

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:44

Ik ga redelijk snel in een spijkerbroek ergens naar toe, maar op de een of andere manier zou ik dit bij een doopfeest nou weer net niet doen.
Nette broek met een mooi overhemd vind ik altijd wel netjes bij dit soort gelegenheden.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:46

doe gewoon een nette zwarte broek aan met een blousje ofzo, dan is het altijd goed Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:48

Misschien even vragen aan de ouders van het kindje wat gedoopt wordt wat zij geschikt vinden? Aangezien het een goede vriendin is heb je het vast wel vaker met haar over kleding Knipoog
Het verschilt gewoon wat mensen 'normaal' vinden bij zoiets, de ene wil dat iedereen in jurk/rok of pak verschijnt, de andere wil liever 'casual' in spijkerbroek. Navragen is echt het beste als je het zeker wil weten Lachen

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:09

Als ik naar de kerk ga, draag ik gewoon nette kleren. Rokje is nooit verkeerd, maar bij de meeste kerken valt het ook niet op als je gewoon een nette broek draagt. Bij ons in de kerk zou je wel uit de toon vallen als je een spijkerbroek zou dragen... Niet dat het niet mag hoor, maar niet zo netjes.
Mijn oma zei altijd: als je naar de koningin gaat trek je ook je mooiste kleren aan Knipoog

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:49

bij een normale katholieke kerk (althans in mijn omgeving, maar volgens mij is dat landelijk) gelden geen kledingeisen hoor (al weet ik niet hoe men reageert als je heel erg gewaagd gekleed gaat Knipoog ) Hier loopt men wel rustig in spijkerbroek etc.

Zelf zou ik iets netjes aan doen, al kan een spijkerbroek natuurlijk ook best onder categorie netjes vallen als het een nette variant is met iets nets erboven.