Waarom ben ik zo'n stresskip?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pasamba

Waarom ben ik zo'n stresskip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 16:48

Het zit me echt enorm in de weg. Bij elk dingetje word ik al zenuwachtig.
Zo erg heb ik het nog nooit gehad. Als ik weet dat ik iets moet zeggen in de klas of tussen vreemde mensen dan zit mijn hart al in m'n keel. Als ik een presentatie moet geven dan is het nog erger. En als ik iemand moet bellen dan hik ik er de hele dag tegenaan, ga dingen op een briefje schrijven die ik moet zeggen en dan zit ik ook dik in de stress. En kan ik soms ook nog eens niet uit m'n woorden, word rood of tril als een gek.

Het probleem is dat ik het helemaal niet wil en ik ook weet dat het totaal niet nodig is. Maar toch gebeurd het.
Ik hoop dat ik er ooit overheen groei.

Meer mensen die dit hebben of die mij kunnen helpen?

Mars

Re: Waarom ben ik zo'n stresskip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:50

Ik herken mezelf helemaal in jouw verhaal, ik schiet ook om alles in de strees.... En vaak is het allemaal voor niks geweest en is er niks aan de hand, achteraf ben ik dan weer boos op mezelf dat ik weer voor niks in de stress heb gezeten Tong uitsteken

Wat er aan te doen is... tja wist ik het maar!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:55

Ja ik weet precies wat je bedoeld. Over dat telefoneren ben ik bijv. overheen gegroeid, maar daarnet ook, ik moest meewerken op mijn werk aan een onderzoek naar een nieuwe postmachine, om te kijken of nieuwe gebruikers zonder handleiding ermee konden werken en ik was het slachtoffer, want ik heb nog nooit met zo'n ding gewerkt, nou op een gegeven moment liep ik echt half te janken omdat het niet lukte, ondanks dat dat juist de bedoeling was, kijken wat eraan verbeterd kon worden...

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:56

Ik ken het ook hoor. Ben ook een stresskip, zit nu al te verzinnen hoe ik een beetje fit de week door kan komen. Ik plan vaak alles de dag van te voren wat ik allemaal ga doen, hoeveel tijd het kost etc omdat ik ook erg stresserig ben.

Bij mij is het vaak achteraf ook voor niks geweest (stress voor toetsen ofzo) en wordt dan ook boos, dat ik het maar eens op me af moeten laten komen ipv alles te plannen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:57

Ja dat plannen ken ik ook, mijn agenda staat bol van de planning en als iets niet gaat zoals gepland was dan schiet ik wéér in de stress om te bedenken hoe ik alles nu om moet gooien.

Wat dat betreft maak ik het mezelf echt te moeilijk af en toe Scheve mond

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:58

Nou ik kom nooit aan mijn planning toe, daarom heb ik nog eens extra stress en gebeurd alles op het laatste moment Rolleyes

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 17:19

Ik word ook altijd boos op mezelf. Als ik dan de stap heb gezet om het te doen, dan denk ik na de tijd; was dit het nou? En dan voel ik me echt goed dat ik het gedaan heb. Maar de de keer erna gaat het weer precies hetzelfde. Word er echt gek van!