Ernstig probleem met mezelf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

innetrik

Ernstig probleem met mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 13:36

Hoi allemaal..

Ik heb eigenlijk mijn hele leven een ernstig probleem met mezelf, waar ik me best wel voor schaam als ik er zo nadenk.. Ik weet niet hoe ik dit zo op een goed mogelijke manier moet gaan uitleggen, maar ik probeer het toch maar.

Ik ben altijd al een vrij sterk persoon van mezelf geweest en niet onzeker (tot zover dat ik dat weet) maar relaties lopen bij mij uit tot een drama. Ik moét altijd de sterkte zijn in de relatie, en meer de 'macht' hebben.. Dat lukt me elke keer weer en dat gebeurt automatisch ik heb geen idee waarom ik dat doe. Ik geef ook nooit mezelf voor de volle 100%, ik vertel niet altijd mijn gevoelens en dat komt omdat ik ze liever voor mijzelf houdt, misschien omdat ik bang dat ze dat tegen me gaan gebruiken bij een ruzie en dergelijke? Omdat ik dat vrij vaak uitlok..

Ik heb nu een vriend, al 9 maanden en het wordt steeds erger en erger.. Hij is harstikke lief, gaat zover ik weet niet met andere meiden om en doet echt alles voor me. Alleen heeft hij meer ervaring met relaties dan mij. Met hem ben ik bijvoorbeeld voor het eerst écht mee uit eten geweest, op vakantie enz, hoewel hij dit allemaal al eerder heeft gedaan. Hij zegt dat ik de ware ben voor hem en dat hij het met mij veel leuker vind dan met zijn exen, maar toch komt er een of andere hatelijke gedrag bij mij naarboven. Ik ga me dan zwaar kl*te voelen, ik voel me dan als de zoveelste waarmee hij uiteten gaat.. Ik ga dan aan hem vragen hoe hij het vond om met zijn ex uit eten te gaan, of hij het nog fijne gedachtes vind, en of hij ze misschien mist.. Natuurlijk reageert hij zoals ik wil, maar toch zit die drang in me om het áltijd maar te blijven vragen.. en als ik daar constant aan denk voel ik me er niet beter van..
Doordat ik daar zo 'geobsedeerd' door ben heeft hij ook veel dingen ontkent.. Ik ging met hem karten en ik vroeg of dat ook voor hem de eerste keer was in een relatie en hij zei ja, later bleek dat hij erover gelogen had en toen ging ik helemaal uit mijn slof. Ik begreep dan niet waarom hij loog, ik schreeuw dan naar hem of hij nog gevoelens heeft voor zijn ex en dat hij zich ervoor schaamt en er daarom om liegt, en of het gezellig was met dat t*ringwijf..
Zo heeft hij over meer van dat soort dingen gelogen en ik word dan natuurlijk stapelgek.. Ik heb dan ruzie over zijn exen totdat hij huilt, en ik voel me dan vreemd genoeg goed zodat hij ook een beetje 'pijn' voelt omdat ik dat constant meemaak, en dit wordt steeds erger..

Als ik aan hem denk, denk ik ook aan zijn exen.. Hij heeft er ook een goede band mee gehad en vanalles met ze gedaan, en ik kan dat niet hebben! Ik wou zo graag dat ik de eerste voor hem was, dat hij al die herinneringen van zijn exen niet had..

Nu ik dit alles zo nalees kom ik over als een volslagen idioot, en misschien zullen sommige van jullie reageren dat het toch maar zijn exen zijn en hij er niets meer meedoet. Dat weet ik wel, héel goed en dat hij van mij blijft houden (wat ik nu wel raar ga vinden omdat ik zo extreem op hem reageer) Ik weet niet precies wat mijn probleem is, ben ik onzeker? Heb ik psychische hulp nodig? Of zijn deze gevoelens normaal? dat laatste lijkt me niet..

Ik wil hier zo graag vanaf, ik weet dat het zijn exen zijn en het allemaal verleden tijd is.. De exen hebben ook allemaal een nieuwe vriend enz dus ik maak me er niet zorgen om dat hij teruggaat.. Maar waar maak ik me wel zorgen om!? Het beheerst nu zo langzamerhand mijn leven.. Oh wat klinkt dit dramatisch en niet gezond, maar het is toch echt zo.

Het heeft heel lang geduurd voordat ik uiteindelijk seks met hem had, met hem onder de douche ging, en dat we naar de bioscoop gingen enz.. Omdat ik wist dat ik de zoveelste was en dat wou ik zo graag voorkomen.. Maar dat gaat gewoon niet! Denkt hij stiekem nog weleens aan zijn exen? vond hij de seks lekkerder? vond hij ze knapper? vond hij ze gezelliger? Die vragen gaan voortdurend in me om, en ookal krijg ik er antwoord op kan ik het maar niet geloven..

Als ik mezelf ga afvragen of hij het leuk vond met zijn exen dan ga ik het hem navragen.. Hij zegt dan dat het verleden tijd is en hij liever wou dat hij ze nooit gekend had, maar ik doe alsof ik dat antwoord niet hoor.. Ik denk dat hij dan antwoord dat hij het stiekem wél leuk vond en ik te min ben voor hem, en ik krijg dan vreselijke ruzie met hem, om werkelijk waar hélemaal niets!! Ik blijf hem altijd maar ondervragen over zijn exen, en dat doet ons allebei pijn. Ik probeer het soms niet te vragen, maar dan maak ik mezelf allemaal dingen wijs en voel ik mezelf niet goed, en dat weet hij alweer dat ik eraan denk.

Zo heb ik nog veel meer van dat soort dingen..

Ik ben btw 20 jaar en ben bezig met een goede opleiding, heb leuke ouders en vrienden. Hun weten niets van mijn gedrag richting mijn vriend, dat blijft allemaal verscholen en 'geheim' Zelf vind ik dit niet kunnen, en waar ik mee bezig ben is totaal niet gezond en dat weet ik dondersgoed. Maar toch zit het zo erg in mijn hoofd, en ik denk als het zo doorgaat dat ÍK het ga uitmaken.. Omdat ik niet meer bij hem kan zijn omdat als ik bij hem ben mezelf volledig kapot en verdrietig maak, om niets..

Soms als we weer zo'n ruzie hebben, dan wil ik een paar dagen geen contact met hem.. Omdat ik gek van de gedachtes word.. Ik ga hem dan smsen dat ik vanavond naar een echte liefde toega waar ik tenminste wel de eerste voor ben.. Totaal geschift en ziekelijk van mezelf om dit te doen, hoe kan ik een relatie nog meer verpesten!? Maar toch voel ik me goed omdat het hem pijn doet, hoewel er niets van waar is.. Waarom wil ik hem pijn doen!? omdat ik voor mezelf een andere waarheid heb!?

Heeft iemand ervaring hiermee? of goede raad? Want ik denk niet dat dit 1, 2 3 op te lossen is. Het is niet dat ik zomaar een beetje jaloers ben, het ligt een stuk ernstiger.
Laatst bijgewerkt door innetrik op 25-11-08 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Re: Ernstig probleem met mezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:43

Je komt op mij over als een heel onzeker iemand die veel te bang is verlaten te worden door haar vriend

En geloof me ik kan het gevoel Ja Maar ik ben er toch maar over heen gestapt omdat ik juist mijn vriend bij me wegjoeg met dit gedrag. Echt geef jezelf een schop onder je kont en ga je normaal gedragen. Exen zijn niet voor niks exen en hij is nu bij jou. Zorg dat het zo blijft zou ik zeggen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:45

Probeer een familie-opstelling. De therapeut helpt je te begrijpen waar het probleem vandaan komt en hoe het op te lossen.
Hoe werkt het: in elke familie is een systeem, als dit systeem 'klopt' zouden vader en moeder naast elkaar staan en de kinderen vóór de ouders naast elkaar. Helaas is dit in de realiteit (bijna) nooit het geval.
Met dit systeem ga je dus een relatie in waar je een tussenweg moet vinden tussen jouw systeem en dat van je partner. Je kan je natuurlijk wel voorstellen dat dit weleens botst.
Vaak is het ook zo dat fout gedrag na ge-aapt wordt van de ouders (en jouw ouders weer van hun ouders). Wil je hier vanaf? Dan moet je deze cirkel doorbreken.

innetrik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 13:47

SAKKIA schreef:
Je komt op mij over als een heel onzeker iemand die veel te bang is verlaten te worden door haar vriend

En geloof me ik kan het gevoel Ja Maar ik ben er toch maar over heen gestapt omdat ik juist mijn vriend bij me wegjoeg met dit gedrag. Echt geef jezelf een schop onder je kont en ga je normaal gedragen. Exen zijn niet voor niks exen en hij is nu bij jou. Zorg dat het zo blijft zou ik zeggen Knipoog

Ow was het maar zo makkelijk! Ik ben ook ontzettend kinderachtig bezig en moet ook een schop onder mijn hol krijgen. Ik wil het allemaal zo graag voorbij laten gaan en werken aan de toekomst, maar de gedachtes blijven mij opvreten. Hoe kan ik mijn gedachtes bedwingen om er niet aan te denken!?

Ik wil er totaal niet aandenken, ik wil dat het eindelijk ophoudt.. Maar het is zo verdomde moeilijk, het lukt gewoon niet.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:50

Ik herken je gevoel wel een beetje, maar dan niet zo extreem. In het begin van mijn relatie had ik ook soms de gedachte dat ik 'maar' de 4 de was. Das gelukkig heel snel verdewenen bij mij.

Heb je met hem al over gepraat? Hoe je je voelt? Dat heeft bij mij het meeste geholpen, ik heb een heel goed gesprek gehad met hem over wat ik voelde, ondanks dat ik best wel wist dat ie absoluut niks doet met zijn ex.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:52

ik herken dit een heel klein beetje...bedenk je wel dat er een reden voor is dat die anderen meiden zijn exen zijn en dat jij zijn vriendin bent?

innetrik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 13:54

breezy302 schreef:
ik herken dit een heel klein beetje...bedenk je wel dat er een reden voor is dat die anderen meiden zijn exen zijn en dat jij zijn vriendin bent?

Ja, daar ben ik me ook van bewust. Het gaat meer om de fijne herinneringen die hij nog heeft van zijn exen, terwijl hij met mij heeft.. Moeilijk uit te leggen zoiets..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:56

Ik heb hetzelfde ook gehad, in lesbische relaties dan. Was overal jaloers om. Dacht telkens aan de exen enz. Maakte haar ook aan het janken. Uiteindelijk gedrag minder geworden maar die gevoelens zaten er nog wel.

Heb nu een relatie met een super leuke man. Hij heeft vele malen meer exen dan m'n vorige relatie had gehad. En toch doet t me weinig. Ik weet dat ie 100% voor me gaat en ik voor hem. Verleden is verleden. Kan me er helemaal overheen zetten. Hij is nu toch van mij! En hij is stapelgek op me. Durf hem ook alleen uit te laten gaan. Kon ik bij mn ex ook niet en zij ook niet bij mij.
Het is een bepaald soort zekerheid die je bij iemand moet voelen waardoor die stomme gevoelens weg gaan. Ik zei ook altijd dat ik zeker was van mezelf en zeker wist dat mn (toen) vriendin me niet zou verlaten, maar toch ontstaat dit soort gedrag alleen maar uit onzekerheid.

(ps) mijn vriend heeft zelfs een kind met 1 van zijn exen. Een superkind Haha! Band met ex is ook nog heel erg sterk. En toch maak ik me niet druk Lachen
Dat hij mooie herinneringen heeft aan haar is logisch. Ze zijn lang samengeweest en hebben samen een kind. Maakt me allemaal weinig uit.
Enige dat ik jammer vindt is dat ik nooit een kind van hem zal krijgen, waardoor onze band sterker zou worden, omdat we beiden geen kinderen willen. Door een kind wordt je relatie toch sterker heb ik het idee.
Laatst bijgewerkt door wwillemijn op 25-11-08 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:58

innetrik schreef:
breezy302 schreef:

Ja, daar ben ik me ook van bewust. Het gaat meer om de fijne herinneringen die hij nog heeft van zijn exen, terwijl hij met mij heeft.. Moeilijk uit te leggen zoiets..

ik kan dit wel begrijpen, ik heb het ook een tijdje gehad. wat ik er tegen heb gedaan? ik weet het niet eens meer, praat hier ook eenover met je vriend op een niet aanvallende manier en vertel dat je dat je het er een beetje moeilijk mee hebt, maar heb je dan geen exen waar je mooie herrineringen aan hebt? ik denk dat dit ook is omdat je zelf best wel onzeker bent terwijl dat imo nergens voor nodig is als je zegt dat je vriend zo gek op je is. ik vind het wel heel knap van je dat je hier zo openlijk over praat, het is best moeilijk.

leovier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:58

Knap dat je dit allemaal op hebt geschreven! Daar is al veel lef voor nodig! De eerste stap..

Je zegt zelf al dat je denkt dat het niet zo 1,2,3 valt op te lossen. En daar ben je ook heel realistisch in, want ik denk ook niet dat je dat zo oplost. Je weet zelf wel dat het probleem dieper ligt. Het schiet niet op om tegen jou te zeggen, joh draai die knop om en denk er niet meer aan. Dit hou je misschien een week vol, maar doordat het probleem dieper ligt, zal je oude gedrag toch weer verschijnen.

Tja waarom je zo reageert, dat is moeilijk te zeggen, ik bedoel ik ken je verder niet, ik reageer nu op wat ik lees. Je houd graag de touwtjes in handen en er zit ook een gedeelte jaloers/onzeker bij door, en waarom? die oorzaak ligt dieper, probeer daar achter te komen (met hulp). Als ik je eerste stuk lees, waarin je schrijft dat je graag de macht hebt, dan denk ik dat het voor jou heel goed is om een vriend te hebben met wat meer ervaring.. maar dezelfde ervaring levert bij jou weer heel veel spanning op.

Ook al maak je het uit , bij een eventuele volgende vriend, komt het weer naar boven en kom je indezelfde situatie terecht.

Stel je zelf een aantal vragen, en geloof me het is niet leuk om hier over na te denken, maar een eventuele hulpverlener zal dit misschien ook vragen...

Waarom reageer je zo, wat voel je als hij verteld over zijn exen? Heb je in het verleden misschien iets meegemaakt waardoor je graag de touwtjes in de handen hebt? Weet je vriend hiervan (Wat zegt hij als je zo fel en niet redelijk op hem reageert, behalve dat hij liegt (dat doet hij om een situatie te voorkomen en jou te sparen) en dat hij zelf emotioneel word) word hij weleens kwaad op je?

Je ziet zelf heel goed dat er iets fout zit.. maar het is moeilijk om je denkpatroon en gedrag van de een of de andere dag te doorbreken.
Laatst bijgewerkt door leovier op 25-11-08 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:59

Maflinger schreef:
Ik heb hetzelfde ook gehad, in lesbische relaties dan. Was overal jaloers om. Dacht telkens aan de exen enz. Maakte haar ook aan het janken. Uiteindelijk gedrag minder geworden maar die gevoelens zaten er nog wel.

Heb nu een relatie met een super leuke man. Hij heeft vele malen meer exen dan m'n vorige relatie had gehad. En toch doet t me weinig. Ik weet dat ie 100% voor me gaat en ik voor hem. Verleden is verleden. Kan me er helemaal overheen zetten. Hij is nu toch van mij! En hij is stapelgek op me. Durf hem ook alleen uit te laten gaan. Kon ik bij mn ex ook niet en zij ook niet bij mij.
Het is een bepaald soort zekerheid die je bij iemand moet voelen waardoor die stomme gevoelens weg gaan. Ik zei ook altijd dat ik zeker was van mezelf en zeker wist dat mn (toen) vriendin me niet zou verlaten, maar toch ontstaat dit soort gedrag alleen maar uit onzekerheid.

(ps) mijn vriend heeft zelfs een kind met 1 van zijn exen. Een superkind Haha! Band met ex is ook nog heel erg sterk. En toch maak ik me niet druk Lachen
Dat hij mooie herinneringen heeft aan haar is logisch. Ze zijn lang samengeweest en hebben samen een kind. Maakt me allemaal weinig uit.
Enige dat ik jammer vindt is dat ik nooit een kind van hem zal krijgen, waardoor onze band sterker zou worden, omdat we beiden geen kinderen willen. Door een kind wordt je relatie toch sterker heb ik het idee.

een lesbische relatie maakt toch niet zon groot verschil? of is dat totaal anders?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:01

Ja maar je kan jezelf ook wijsmaken dat verhaal over die exen.
Ik heb mezelf gewoon wijs gemaakt dat alles wat ik dacht eigenlijk complete onzin was en ik niet zo dom moest denken. Elke keer als je zoiets wilt vragen, moet je bij jezelf nadenken of het wel goed is dat je nu gaat doen? Verziekt het de sfeer, dan dus niet doen.
Ik heb het idee dat jij gewoon alles wat hij met zijn exen heeft gedaan niet met jou moet doen omdat jij de eerste wil zijn? Nou meis dat gaat gewoon niet gebeuren. Je bent simpelweg niet de eerste meid waar hij een relatie mee aangaat. Het is jammer voor hem dat je vooral van jouw probleem ook zijn probleem maakt terwijl hij er helemaal niks aan kan doen. Je zegt het zelf al, hij doet alles voor je. Is het dan zo'n kleine moeite om op te houden met het ziekelijke doorzagen over zijn exen? Als hij toch zegt dat het verleden tijd is, waarom geloof je hem dan niet? Omdat je toch ergens bang bent dat hij weer terug zou gaan? Incalculeren kan je dat niet. Misschien gaat ie er morgen wel vandoor met je buurmeisje, maar maak je van je buurmeisje ook een issue?? Nee, want die zie je niet als een bedreiging, wat eigenlijk dom is want dat is ook een vrouw Knipoog

heel verhaal maar probeer duidelijk te maken dat het gewoon een kromme gedachten gang is die uiteindelijk waarschijnlijk alleen maar meer kapot zal maken dan goed zal doen.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:02

Ik denk dat het enige nuttige advies dat ik je geven kan is dat je als je weet dat je zelf niet over dit punt heen kan stappen, dat je deze gedachten niet los kunt laten, dat het dan een goed idee is om (evt samen met je vriend) een therapeut te gaan zoeken, om er samen met de therapeut over te gaan praten hoe je hier overheen komt.

Hou je vriend wel overal van op de hoogte, en vertel hem hoe je je voelt en hoe je denkt. Hij mag gerust weten dat je er keihard aan werkt, en ik denk dat je hem anders nog verder van je weg jaagd.

Succes... Ach gut

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:03

Je hebt PB

innetrik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 14:07

@ Leovier, dank voor je antwoord!

Als ik talloze vragen stel over zijn exen wil ik ook dat hij meteen eerlijk antwoord geeft, en natuurlijk geeft hij weleens een antwoord van; ja tuurlijk was het weleens fijn met mijn exen, maar dat maakt niet meer uit enz.. Als hij erover gaat vertellen wil ik het niet meer horen want ik ga me dan nog k*tter voelen en wil ik dat hij stopt, hoewel ik er zelf toch naar vraag.. Verward Ik wil dan uiteindelijk een antwoord weten, maar het helpt me nergens mee.. Het laat me alleen maar rotter voelen..

Ik heb genoeg ellende meegemaakt en gezien in mijn verleden, maar niet met exen. (die bijvoorbeeld zijn vreemdgegaan of naar exen terug zijn gegaan, zoiets is me nog nooit overkomen) Dus ik weet niet wat je moet meemaken om dit te moeten meemaken en voelen.. Zelf kan ik er niet achterkomen.

Mijn vriend weet dit natuurlijk, want onze ruzies gaan er altijd om. Als ik zo fel reageer zegt hij er eigenlijk niets van, misschien dat ik er daarom nog gefrustreerder van wordt!? Als ik mijn vragen stel probeert hij ze zo normaal mogelijk te beantwoorden.. Als ik zo boos reageer word hij er eigenlijk boos & verdrietig van, en omdat ik het vaak zo verdraai en zeg dat hij tegen mij liegt dan is het enige wat hij zegt dat hij de waarheid vertelt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:12

misschien een rare vraag maar hoe oud ben jij en hoe oud is je vriend? als jullie nog erg jong zijn kan ik het wel begrijpen maar meestal als je wat ouder bent weet je van elkaar dat je een verleden hebt, met andere mensen. Stel jij alleen vragenover de fijne momenten van een relatie? dan krijg je die antwoorden ook. Stel hem eens vragen over de reden waarom het uit is gegaan...misschien dat jij je daardoor wat beter voelt. Als ik het goed lees heb jij een hartstikke fijne en lieve vriend

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:18

breezy302 schreef:
Stel hem eens vragen over de reden waarom het uit is gegaan...misschien dat jij je daardoor wat beter voelt. Als ik het goed lees heb jij een hartstikke fijne en lieve vriend

Als ik kijk naar mezlef was dit niet echt het probleem. Ik vertrouwde (nu nog altijd hoor) hem 100 procent, hij mocht bij wijze van spreken gerust op romantisch dineetje met zijn ex, had ik geen problemen mee. Ik kreeg gewoon een rot gevoel als ik dacht aan al die leuke momenten die hij met zijn exen had gehad, en dan vond ik onze relatie opeens zo weinig voorstellen.

Maar ik kan niet spreken voor de TS natuurlijk Lachen.

innetrik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 14:23

BraveSpots schreef:
breezy302 schreef:
Stel hem eens vragen over de reden waarom het uit is gegaan...misschien dat jij je daardoor wat beter voelt. Als ik het goed lees heb jij een hartstikke fijne en lieve vriend

Als ik kijk naar mezlef was dit niet echt het probleem. Ik vertrouwde (nu nog altijd hoor) hem 100 procent, hij mocht bij wijze van spreken gerust op romantisch dineetje met zijn ex, had ik geen problemen mee. Ik kreeg gewoon een rot gevoel als ik dacht aan al die leuke momenten die hij met zijn exen had gehad, en dan vond ik onze relatie opeens zo weinig voorstellen.

Maar ik kan niet spreken voor de TS natuurlijk Lachen.

Zo voel ik me ook, behalve dat het me niets zou schelen als hij romantisch nog een keer uit eten ging. Ik heb het altijd een rotgevoel gevonden dat hij fijne herinneringen had aan zijn exen, en als hij terug is bij zijn ex voelt hij dat toch 100 x erger? Oude momenten komen weer terug, lachen om het verleden, misschien krijgen ze het gevoel weer een beetje terug..

Nee bah! als ik er aandenk alleen al..

Ik ben 20 en hij 23

leovier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:24

Je vraagt dingen aan je vriend, terwijl je weet dat het antwoord je pijn gaat doen.. Eigenlijk wil je het wel weten (misschien nieuwsgierig?) je weet dat je je rot gaat voelen, en zodra dat gebeurd wil je het ook niet meer weten.

Je doet jezelf pijn door het te vragen.. je word gefrustreerd als hij je niets wil vertellen, doet hij het wel dan word je boos, want het doet je pijn, en liegt hij (om jou te sparen) dan word je ook boos want je wilt de waarheid weten.. waar je jezelf weer mee pijn doet. Je roept zelf dat gevoel op, maar waarom? wat is de oorzaak.

Je zegt zelf dat je het niet weet.. veel ellende gezien.. niet met exen. Maar heb je ooit het gevoel gehad dat je een situatie niet onder controle had? geen grip meer erop had? of iets meegemaakt waardoor je onzeker bent?

Breezy heeft wel een hele goede.. vraag je weleens waarom het uit is gegaan? of ze weleens ruzie hebben gehad? wat hij niet mooi aan haar vond? hoe reageer je hier op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:25

dat is wel jong maar niet zo jong haha vind het toch wel moeilijk op hier een oplossing op te vinden,

innetrik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 14:26

@ SAKKIA Ik weet niet waarom ik hem niet geloof, het is toch logisch dat hij fijne herinneringen over heeft gehouden aan zijn exen? Soms zegt hij van niet om mij gerust te stellen, maar dan liegt hij glashard, en dat maakt het alleen maar erger. Tegen mij zeggen dat hij het niets aan vond hoewel hij het stiekem toch wel leuk en spannend vond allemaal, maar allemaal lekker geheim houden en niets tegen mij vertellen.. Zo komt het bij mij weer over.. Met mijn buurmeisje heeft hij geen leuke ervaringen en seks gehad, dus dat maakt de situatie weer anders.

innetrik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 14:31

@ leovier En zulke vragen vroeg ik natuurlijk ook. Dat hij eigenlijk niet wist wat hij het knapst aan hun vond maar zo de lelijkste dingen kon opnoemen van hun die hij bij mij juist het mooiste vond. Dan voelde ik me weer helemaal super als ik de negatieve kanten hoorde. Maar ik vraag vaker de positieve dingen na, hoewel ik weet dat dat me meer pijn zal doen.

Er zijn situaties voorgekomen waar ik geen grip meer op had, en dat vond ik werkelijk waar afschuwelijk. Daarom dat ik deze relatie ook onder controle heb, en het ook zo wil houden.. Maar of dat de echte reden is?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:36

Maar ik kan me echt wel voorstellen dat hij gaat liegen hoor Ja Ik kan me namelijk heel erg goed voorstellen dat hij zegt dat het allemaal niks voorstelde. Hij heeft hier ook gewoon geen zin in denk ik hoor. Mannen kunnen echt niet tegen dit soort wijven gedoe (want dat is het in mijn ogen, en begrijp niet niet verkeerd ik weet namelijk heel erggoed hoe je je voelt, ik ben namelijk ook niet heilig hierin)
Als jij bij alles wat je met hem gaat doen, vragen gaat stellen over zijn exen, een periode die hij waarschijnlijk voor hemzelf afgesloten heeft, kan ik me voorstellen dat hij daar geen zin in heeft. Hij heeft namelijk zin in een gezellige avond met jou, omdat jij zijn vriendin bent. En jij verpest het dan voor jezelf maar zeker ook voor hem.
Probeer er achter tekomen waarom je je zo voelt en hou anders een dagboek bij waar je je ei in kwijt kunt. Schrijven hielp mij in die tijd erg goed...... Schrijf je vragen op papier en beloof je zelf dat je ze niet aan hem stelt Knipoog
je kan ook vragen of hij ze ook voor je op papier wil beantwoorden. Elke keer als je de neiging krijgt om weer te vragen, moet je eerst even aan het papier denkekn en je afvragen of je het antwoord op de vraag al hebt. Zo ja dan mag je ook niks vragen. Je moet ook een beetje strenger zijn voor jezelf.
Vragen staat niet altijd vrij Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:52

Slotje, is geopend onder schaduwaccount.