Die stomme tapijttegels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laura22

Die stomme tapijttegels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 12:46

Wie kan mij helpen???
Wij hebben in de woonkamer een gedeelte tapijttegels liggen van huga en twee katten en een hond rond lopen en hebben expres de tapijttegels gekocht zeiden dat het makkelijk schoon maken is nou niet dus. De hond is nu 5 maanden dus er wil nog wel eens een ongelukje gebeuren snel de tapijt tegel er uit en onder de warme kraan doen zou je denken dan gaat het er wel uit op dat moment wel maar dan is hij op gedroogd komt de vlek gewoon terug tot 3 keer toe weer onder de kraan nog steeds niet eruit. Zit me nu dood te ergeren aan de vlekken in het tapijt. Weten jullie misschien een trukje om die vlekken er uit te krijgen want ben nu zo ver om het de deur uit te gooien alleen me vriend wil het niet.
Alvast bedankt

pantuf

Re: Die stomme tapijttegels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:47

tapijt reiniger al geprobeerd?

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:48

Informeer eens in de winkel waar je ze gekocht hebt? Breng desnoods zo'n tegel mee...

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 12:51

Chloek: nee dat eigenlijk nie Clown ook helemaal niet bij na gedacht weet jij iets wat goed is
Animal_ABC: de winkel waar we ze hebben gekocht is faillet (of hoe je dat schrijft)

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:53

zou gewoon even bij bv een kruidvat kijken daar hebben ze er heel veel voor van eigen merken tot "duurdere" bekende merken

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 12:54

okee dank je wel

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:08

Ik heb om dezelfde reden ook Heuga-tegels. Meestal zijn de vlekken bij mij wel weg als ik ze onder de kraan houd. In ernstige gevallen gebruik ik tapijtreiniger.
Voor een hele hardnekkige vlek heb ik wel eens iets gehaald bij de dierenarts. De naam ben ik helaas vergeten, maar het werkte perfect en de geur was ook meteen verdwenen.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 19:11

Ga morgen even naar de kruidvat kijken wat ze daar hebben en hopen dat het helpt, wij hebbben witte en bordeau rode en natuurlijk gebeurd het op he witte gedeelte Boos!

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 08:24

Vlekken die niet met water te verwijderen zijn, moet je weghalen met een mild tapijtreinigingsmiddel.
Zie dat je in Veenendaal woont, daar zitten zeker wel tapijtwinkels die ook een milder tapijtreiniger verkopen.

van http://www.heuga.com
Tapijttegels
Regelmatig stofzuigen is de beste manier om de vloer schoon te houden van vuil en vlekken.

Heuga tapijttegels zijn gemaakt van vlekbestendige materialen en vezels. Tegen de onontkoombare ongelukjes en gemors kun je het beste optreden door de oppervlakte meteen te behandelen. Veeg het overtollige gemorste vaste materiaal zo snel mogelijk op door het buiten naar binnen op te vegen dan voorkom je dat het zich verder verspreidt.

Het overtollige vocht kun je het beste op laten zuigen door er een dik doekje of absorberend papier overheen te leggen en krachtig te deppen.

Gebruik een spons wanneer dit nodig mocht zijn, of til de tegel op en spoel het onder de kraan af. Gebruik alleen zachte schoonmaakmiddelen en wrijf zachtjes met een borstel als dit nodig. Het is belangrijk dat je daarbij al het overtollige schoonmaakmiddel afspoeld. Gebruik daarna absorberend papier om zoveel mogelijk overtollig vocht af op te deppen en laat de tegel daarna goed drogen. Als je een tegel hebt opgepakt om schoon te maken, zorg er dan voor dat de tegel droog is voordat je deze weer terug legt. Leg de tegel nooit op de verwarmingsradiator of kachel, maar laat het natuurlijk drogen anders kan dit de tegel beschadigen.