Moppertopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Moppertopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 21:53

Tja, zo noem ik het maar op voorhand....als je geen zin hebt in gemopper, lees dit topic dan maar niet Haha!

Misschien is het gewoon toeval hoor, maar ik heb momenteel echt zoiets van: waar gaat het heen allemaal?

Ik betaal per maand meer premie aan ziektekostenverzekering dan aan de stalling van mijn paard maar daar staat dan wel tegenover dat als je wat hebt, je blij mag zijn dat je a) niet doodgaat terwijl je op de wachtlijst staat voor behandeling, je b) blij mag zijn als je binnen 3 maanden een scan of ander diagnosevorming krijgt en dan ook nogeens binnen 6 weken de uitslag ervan krijgt en c) je niet alsnog financieel uitgekleed wordt als dank voor de ernst van je ziekte. We hebben tegenwoordig zelfs een premie voor de ziekenlozen - dat is politiek correct voor: we straffen de mensen die al gestrafd zijn door een ziekte of gebrek Gestoord Wie verzint zoiets?! Sinds wanneer straffen we mensen die juist onze hulp nodig hebben?!

Ziekte betekent tegenwoordig ook dat je zomaar een schop onder je kont kan krijgen als werknemer want zie maareens dat je een vast contract krijgt en als je dat al hebt, dat ze je er niet toch uit kunnen knikkeren, al dan niet met treiterpraktijken die de rechter hoofdschuddend doet concluderen dat 'de werkrelatie onherstelbaar beschadigd is' en je dus alsnog de zak krijgt.

En als je eenmaal oud en gebrekkig bent, heb je het in een verpleeghuis slechter dan de gemiddelde gedetineerde (maar dan mag je nog wel van geluk spreken dat je een plekje hebt kunnen bemachtigen op een zaal met 6 man met op zijn best 3 wc-rondes op een dag en een kwartiertje 'persoonlijke aandacht'voor OF het verschonen van je luier OF hulp bij het eten want, tja, je kunt natuurlijk niet alles hebben. tijd is geld mensen! Gestoord )

Ik betaal elke maand netjes mijn bijdrage aan Eneco maar zat vandeweek toch mooi een halve avond zonder stroom - dag dag ingevroren vlees. Reactie Eneco: ja we weten niet waar het door komt. Geen excuses, niks.

Ook betaal ik netjes mijn ziggo abonnement (zij het tandenknarsens, want IK heb niet gevraagd om de hele fusie met twee andere bedrijven die mij al gebruiker een hoop narigheid bezorgd) maar tóch zit ik met regelmaat mooi zonder zowel kabeltv als internet. Tja, overblasting van het systeem. En dan tóch in elk reclameblok die wervingsspotjes horen die je vertellen dat Ziggo best begrijpt dat je nu even geen tijd hebt om je aan te melden als nieuwe gebruiker, maar vooral doen hoor! Gestoord

Waar gaat het heen?

Als de zorg voor zwakkeren niet meer goed is, als je nieteens meer kan rekenen op basale dingen zoals stroom en tv Het begint steeds meer op een ontwikkelingsland te lijken hier, zowel op moreel als op infrastructureel gebied!

*zo*

hehe, dat lucht op Knipoog

Nadine_S

Re: Moppertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:09

Ik deel die frustraties ja!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:55

Ik weet er alles van en snap je frustratie maar al te goed.
Je mag op vandaag niet teveel centjes overhouden.

Ik heb zelf een versleten tussenwervelschijf en fibromyalgie, maar je word vaak behandeld als een crimineel of je wordt niet gehoord.

Om over Ziggo nog maar te zwijgen daar hebben wij zoveel problemen mee nog steeds.
Probeer maar eens iemand te pakken te krijgen bij ziggo als het om het opzeggen gaat of om een rekening, dan hang je 30 minuten in de wacht en mag je blij zijn als je er dan iemand aan krijgt.
maar bel eens naar de lijn om aan te melden, daar pakken ze meteen op Boos!
Ze sturen dingen waarvoor we ons aangemeld hebben, we hebben altijd @home gehad en dit is zo overgenomen door ziggo en dan komen er brieven met aanmeldingen voor telefoon enzo.
Ze willen ons gewoon wat door de strot proberen te duwen.
Zie maar dat je van zo'n plaag afkomt.

Nee ik kan ts-er wel gelijk geven dat het een zooitje aan het worden is in nederland.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:54

Ho Ach gut

Nja, ik deel je frustraties niet want ik woon in België en hier zijn dingen als ziekteverzekering geregeld via de belastingen.
Maar als ik dit lees, ben ik toch een beetje verbaasd! Nederland lijkt van buitenaf een meer dan ontwikkeld land met goed georganiseerde diensten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:15

Alles lijkt in nederland geweldig maar veel dingen lopen niet zoals het hoort te lopen en zijn omslachtig.
Het is een land dat veel geregeld heeft en toch ook vaak weer niet.
We hebben het hier niet slecht maar het kan gewoon simpelder.
Daarbij hebben veel instanties waar je vaak afhankelijk van bent een slechte service.
Nederland loopt vaak overal met de neus vooraan maar de dingen worden niet afgewerkt.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:26

Mag ik mee MOPPEREN????
Helemaal eens met jullie,en met wat jullie allemaal schreven. Ja
Groetjes van deze mopperkont.. Doei!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 17:45

Haha, wees welkom! Het moppertopic met een Knipoog

(...al zat het me gisteren wel even érg hoog Bloos )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:48

Ik ben het helemaal met je eens TS, zaken zijn hier ontzettend krom geregeld en het wordt alleen maar erger... Ik kan me nu al zorgen maken over mijn oude dag, ik denk dat ik liever door de tram overreden wordt oid dan dat ik 5 jaar in zo'n tehuis moet zitten. Idd de gemiddelde gedetineerde heeft een beter leven als de oudjes in de verpleeghuizen.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 17:57

zo kom ik ook maar even mopperen als chronisch zieke .

mijn niet ziek premie loop ik ook jaarlijks mis.
mijn eigenbijdrage netjes betaald.

aan het werk mag ik niet meer van uwv want wie neemt een chronisch zieke aan .
en als ze je al aannemen en je word ziek ben je weer werkloos en kost het weer geld om je in te schrijven etc . dus gaat u maar huismoeder wezen .

maar waar ik me het meest aan irriteer is dat voorheen in de gulden tijd mijn vent maandelijks salaris had van bijna 3000 gulden . nu in euros is dat ongeveer 1700 euro .
in de guldentijd was een pakje ham van 100 gram 3 gulden en nu gewoon 3 euro .
ja zeggen ze dan de gulden is de euro geworden maar waarom op mijn bankrekening niet dan dan mis ik er toch echt nog 1300 .

zo lucht wel ff op hoor lekker mopperen . Vork

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 21:12

*mopper mopper*

Heb me er twee weken in laten luizen door Ziggo: we zouden vanavond digitale tv krijgen omdat we nu voor mindere kwlaiteit tv en minder zenders hetzelfde betalen als voor digitale tv met veel meer zenders.

Gauw van mijn werk naar huis gesjeest want om 5 uur zou de monteur kunnen komen. Hele avond thuis gebleven en de boel aan de kant, want de montuer komt...

Het is nu 9 uur en nog geen monteur gezien. Volgens Ziggo hebben we geen afspraak, maar hun hadtekening staat wel onder de afspraak Gestoord

Ik zat me al te verheugen op Discovery Science maar dat wordt straks nog twee weken wachten waarschijnlijk.... Boos!