Misschien is het gewoon toeval hoor, maar ik heb momenteel echt zoiets van: waar gaat het heen allemaal?
Ik betaal per maand meer premie aan ziektekostenverzekering dan aan de stalling van mijn paard maar daar staat dan wel tegenover dat als je wat hebt, je blij mag zijn dat je a) niet doodgaat terwijl je op de wachtlijst staat voor behandeling, je b) blij mag zijn als je binnen 3 maanden een scan of ander diagnosevorming krijgt en dan ook nogeens binnen 6 weken de uitslag ervan krijgt en c) je niet alsnog financieel uitgekleed wordt als dank voor de ernst van je ziekte. We hebben tegenwoordig zelfs een premie voor de ziekenlozen - dat is politiek correct voor: we straffen de mensen die al gestrafd zijn door een ziekte of gebrek
Wie verzint zoiets?! Sinds wanneer straffen we mensen die juist onze hulp nodig hebben?!Ziekte betekent tegenwoordig ook dat je zomaar een schop onder je kont kan krijgen als werknemer want zie maareens dat je een vast contract krijgt en als je dat al hebt, dat ze je er niet toch uit kunnen knikkeren, al dan niet met treiterpraktijken die de rechter hoofdschuddend doet concluderen dat 'de werkrelatie onherstelbaar beschadigd is' en je dus alsnog de zak krijgt.
En als je eenmaal oud en gebrekkig bent, heb je het in een verpleeghuis slechter dan de gemiddelde gedetineerde (maar dan mag je nog wel van geluk spreken dat je een plekje hebt kunnen bemachtigen op een zaal met 6 man met op zijn best 3 wc-rondes op een dag en een kwartiertje 'persoonlijke aandacht'voor OF het verschonen van je luier OF hulp bij het eten want, tja, je kunt natuurlijk niet alles hebben. tijd is geld mensen!
)Ik betaal elke maand netjes mijn bijdrage aan Eneco maar zat vandeweek toch mooi een halve avond zonder stroom - dag dag ingevroren vlees. Reactie Eneco: ja we weten niet waar het door komt. Geen excuses, niks.
Ook betaal ik netjes mijn ziggo abonnement (zij het tandenknarsens, want IK heb niet gevraagd om de hele fusie met twee andere bedrijven die mij al gebruiker een hoop narigheid bezorgd) maar tóch zit ik met regelmaat mooi zonder zowel kabeltv als internet. Tja, overblasting van het systeem. En dan tóch in elk reclameblok die wervingsspotjes horen die je vertellen dat Ziggo best begrijpt dat je nu even geen tijd hebt om je aan te melden als nieuwe gebruiker, maar vooral doen hoor!
Waar gaat het heen?
Als de zorg voor zwakkeren niet meer goed is, als je nieteens meer kan rekenen op basale dingen zoals stroom en tv
Het begint steeds meer op een ontwikkelingsland te lijken hier, zowel op moreel als op infrastructureel gebied! *zo*
hehe, dat lucht op
)