'dode' dromen, ben het zo beu...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

'dode' dromen, ben het zo beu...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 23:25

Hoi,

laatst heb ik al eens een gelijkaardig topic geplaatst over wat deze dromen zouden kunnen betekenen, eerst was het schokkerend maar boeiend, nu is het schokkerend, eng en maakt het me vanbinnen kapot...

Heel regelmatig heb ik dode dromen, die zo levensecht zijn dat ik 's nachts wakker wordt en de persoon bel over wie ik gedroomd heb omdat ik wil weten of alles ok is. Niet leuk voor mij maar ook niet voor die persoon.

Ik wil heel graag van die dromen vanaf, ik weet echt niet waarom ik ze droom en hoe ik eraan kom?

Enkele voorbeelden:

- de begrafenis van mijn papa (papa leeft nog trouwens!): Ik sta in het zwart gekleed echter een groep mensen die in kring rond een doodskist staan, weet zelf niet wie er ligt. Als ik dichterbij kom zie ik mensen staan die ik niet direct ken, en zie ik boven de doodskist een steen staan: Een aandenken aan Patrick, de beste vader, echtgenoot, vriend die ons ons leven heeft laten waarderen. In mijn droom roep ik het uit, en wil m'n vader z'n kist vastgrijpen en dan wordt ik wakker, helemaal in shock, dat was m'n eerste 'dode' droom en wist echt niet wat te doen, het was zo echt...
- mijn twee jongste zusjes: ik breng mijn twee jongste zusjes naar school en laat hen veilig oversteken, halverwege zwaai ik nog eens en terwijl de twee zusjes stilstaan en terugzwaaien worden ze gegrepen door een auto, ik zie ze zo lachen en dan waren ze weg... Dan heb ik onmiddelijk mama gebeld om te vragen of alles ok was.
- mijn jongste zus sterft in mijn armen: van deze droom weet ik niet zo heel veel meer, zie haar alleen nog sterven in mijn armen
- mijn mama: mama valt in deze droom over de rand van een rots die een heel eind naar beneden eindigt in de zee. Mijn mama houd enorm van de zee en ik weet dat zij graag zou uitgestrooid zou willen worden in de zee als ze sterft, maar ik zie mijn moeder het liefst van al en ik was die dag echt een wrak, heb haar onmiddelijk gebeld ook en heb haar die dag nog gezien, heb haar bijna niet meer losgelaten!
- de recenste: mijn zusje net onder mij zal ik maar zeggen, wordt opgejaagd door een seriemoordenaar. Hij vermoord elk meisje op dezelfde manier: een strop rond de keel en een grote snijwonde op het linkerbeen... Op de 1 of andere manier weet ik dat ze achter Manou aankomen en ik vertel mijn moeder dat en terwij alles net op slot is voelen wij iemand aan de deur trekken en doen om binnen te komen. Manou rent naar boven en ik was vergeten de veranda op slot te doen en als ik daar binnenstap en het licht even aansteek zie ik dat het de beste vriend van mijn verloofde is. Op dat moment wist ik dat Manou dood was. Ik heb mijn vriend wakker gemaakt en heb toch een dik kwartier zitten huilen, wou niet beseffen dat het niet waar was.

Kortom, ik word er echt gek van! Ik heb dit sinds ik ben gaan samenwonen ongeveer 2 jaar een half terug. De dromen die ik getypt heb komen meermaals terug. Ik wil het echt niet meer, heb elke keer meer en meer moeite mezelf ervan te overtuigen dat het niet echt is :s

Sorry voor het lange verhaal maar mijn familie ligt mij heel gevoelig en zie hun allemaal zo graag dat deze dromen echt een marteling zijn.

Ok, het zijn maar dromen, het is niet echt, maar het voelt zo levensecht dat ik er echt bang van ben. En dan ben je ook bijna 20 jaar zeg...

(ben blij dat het er eens uit is...)

Janine1990

Re: 'dode' dromen, ben het zo beu...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:27

Klinkt inderdaad ontzettend naar.
Maar het is wel duidelijk dat het niets voorspellends is, aangezien het al langere tijd speelt. En het komt niet écht levensbedreigend op mij over.

Ik denk dat je last hebt van een kronkel in je hoofd. En dat is niet grappig bedoeld. Dat is echt ontzettend vervelend. Ik denk dat je eens opzoek moet naar hulp, heb al een eerder topic gelezen. ik zou alleen niet weten waar je hulp kan zoeken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:27

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:28

Ik heb helemaal geen verstand van dromen hoor, maar als ik dit zo lees komt er bij mij deze verklaring:
Je bent gaan samenwonen. Je moest je losmaken (niet helemaal natuurlijk, maar toch een beetje) van je ouders. Het kan zijn dat je dit moeilijk vind of hieraan moet wennen.
In de dromen raak je ook telkens iemand kwijt, die moet je dus loslaten..
Weet niet of je er bewust veel moeite mee hebt gehad je familie meer los te laten? Kan ook onbewust natuurlijk,..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 23:33

Toen ik ben gaan samenwonen had ik extreem veel moeite mijn ouders los te laten, ben in ruzie met mijn mama het huis uit gegaan en heb niemand gezien 3 maand aan een stuk en heb hen zo ontzettend gemist dat ik er gek van werd... Wij zijn een groot gezin van 7 kinderen, waren allemaal nogal close en dan opeens een jaar lang continu alleen op een appartement (had het eerste jaar geen werk) heeft me geen deugd gedaan. Toen kon ik de dromen nog begrijpen maar snap niet waarom ik ze nog steeds heb! Zie mijn familie elke week (zou liever meer hebben maar gaat niet wegens huidig werk) dus snap echt voor geen meter waarom die dromen me blijven lastigvallen!

@Fiffill, heb het topic er even gezet voor wie iets meer weet van dromen Knipoog eng dat jij het ook als levensecht ervaard zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:34

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:35

Kan lang duren hoor, iets verwerken.
Dromen zijn er wel handig voor, maar voor de nachtrust is het minder!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:36

Def schreef:
Ik heb helemaal geen verstand van dromen hoor, maar als ik dit zo lees komt er bij mij deze verklaring:
Je bent gaan samenwonen. Je moest je losmaken (niet helemaal natuurlijk, maar toch een beetje) van je ouders. Het kan zijn dat je dit moeilijk vind of hieraan moet wennen.
In de dromen raak je ook telkens iemand kwijt, die moet je dus loslaten..
Weet niet of je er bewust veel moeite mee hebt gehad je familie meer los te laten? Kan ook onbewust natuurlijk,..

dit wilde ik net zeggen Ja

ik vind absoluut niet dat je een 'kronkel' in je hoofd heb zoals gezegd werd door Janine1990 Knipoog
dit heeft niks met kronkels of weet ik veel wat te maken..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 23:39

Nu, ik voel me best aardig gek worden Verdrietig

Ik ben wel al een als een zus/dochter boos geweest op de 'slachtoffers' in mijn dromen, maar heb nooit echt serieus.

Bestaat er niemand die dromen echt kan uitleggen, uitpluizen en echt kan zeggen hoe je er vanaf komt? Heb hier in België al eens contact gehad met bepaalde mensen, maar dan kreeg ik ofwel geen antwoord ofwel konden ze me niet helpen.

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:42

Chipieke: wist je dat je kan leren je dromen te beinvloeden?

Sinds ik weet dat het kan, beinvloed ik mijn dromen als ze te naar of te indringend worden. Of ik maak mezelf stomweg wakker Clown .

Heel gek, maar het kan echt Knipoog

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 23:44

Dat 'jezelf wakker maken' begin ik door te krijgen, helaas momenteel nog steeds iets te laat... Vannacht was ik 'blij' dat ik enkel wist dat Manou dood was, dat ik haar niet dood gezien heb. Dan kon je me wel even hysterisch door het dorp zien fietsen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:46

Het is heel erg vervelend om zulke dromnen te hebben, ik heb er ook weleens last van. Bedenk dat je dromen, hoe echte ze ook lijken, niet echt zíjn. Dromen zijn meestal geen voorspelling, maar een symbolische weergave van wat je overdag meemaakt.

Die gebeurtenissen kunnen zowel 'echte' gebeurtenissen zijn als gevoelens of gedachten die in een droom symbolisch in beeld worden omgezet. Moord en dood in dromen hoef je zeker niet letterlijk te nemen, vaak staan ze voor afscheid en loslaten van het oude, overgang naar een nieuwe fase, maar ook afscheid in de zin van familie (of jijzelf) die gaat verhuizen of iets dergelijks.

Dat jouw dromen blijven terugkomen als volgens jouzelf alles in orde is vind ik raar. Dromen over moord is een vrij heftig iets en het komt érgens vandaan, ergens van binnen ben je blijkbaar nog niet helemaal klaar met loslaten, afscheid nemen (letterlijk of figuurlijk) of verwerken van bepaalde zaken. Je hoeft je hier niet bewust van te zijn, de hersenen zijn een raar iets, het zou heel goed kunnen dat je onbewust nog met allerlei zaken bezig bent.

Het is lastig en ik heb dit ook al in andere topics gezegt: de enige manier om dromen te laten stoppen is de oorzaak ervan op te sporen en op te lossen, al is dat soms niet gemakkelijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:48

Wat vervelend dat je zulke nare dromen hebt!
Dood staat vaak (ook in de tarot) voor afsluiting van een periode en een nieuw begin. Dat kan dus heel goed te maken hebben met het feit dat je samen bent gaan wonen dus omdat je dat zelf noemt, pak ik dat even als voorbeeldsituatie.

In je eerste droom wil je heel duidelijk vasthouden aan de kist van je vader, dus: je oude leefsituatie. Hierbij zou ik mezelf afvragen: ben je zelf wel helemaal gelukkig met het op jezelf wonen, heb je wellicht behoefte aan vaker contact met je familie? De mensen die je niet kent die aanwezig zijn op de begrafenis staan voor je onderbewuste, je hebt gedachten die je zelf niet wilt onderkennen.

De tweede droom is het ongeluk. Je zusjes worden overreden door een auto. Je voelt je door externe omstandigheden gedwongen in een nieuwe situatie, waar je jezelf niet op hebt kunnen voorbereiden.

Derde droom: zusje gaat dood in je armen > je koestert je oude situatie nog.

Vierde droom: moeder die in zee valt. Ouders, en met name je moeder, staat vaak voor wat wij het geweten noemen. De zee/grote watervlaktes staan voor je gevoelsleven en dan met name in je onderbewuste. Het ongeluk wijst weer op dingen die je zijn overkomen, het gevoel dat je er zelf geen controle op hebt gehad. Ik zou hierbij dus zeggen: je hebt het gevoel dat je te vroeg afscheid hebt moeten nemen van je oude situatie, hebt daar best heftige gevoelens over en wellicht spelen er gedachten mee uit je geweten (voel je je schuldig over dat je je familie hebt achtergelaten, of omgekeerd, denk je stiekem wel eens aan het wonen thuis en heb je het gevoel dat je het tegenover je vriend niet kunt maken om daar nog over te denken).

De laatste droom is een zelfde verhaal. De moordenaar is een stukje van jezelf, en ik denk zomaar aan het rationele deel van jezelf dat de keuze heeft gemaakt om samen te gaan wonen en de logische gedachte heeft dat elk kind op een gegeven moment uit huis gaat blablabla.

Opvallend is dat je dromen steeds heftiger worden, je onderbewuste doet een noodoproep aan je. Ik vind opvallend dat er een begrafenis ontbreekt. In eerste instantie was die er nog, maar dan totaal onverwacht dus je hebt je niet kunnen voorbereiden. Later verdwijnt die. Ook wordt de oorzaak steeds gewelddadiger, dus het is echt een noodroep.
Ik denk dat het op jezelf gaan wonen voor jou te plotseling is gegaan en dat je een soort overgangsritueel (begrafenis) hebt gemist. Ik zou zeggen: zorg dat je veel contact hebt met je familie en praat over alles wat je voelt en betwijfelt rond je nieuwe leefsituatie.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:51

Dromen is fantasie! Je verwerkt waarschijnlijk ook je leven in je slaap. Dat heb ik ook. Als er een heftige gebeurtenis is geweest droom ik ook over rare dingen maar het betekend niks. En aangezien je er nu erg mee zit maakt het alleen maar erger omdat je er de hele tijd aan denkt.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:55

Dromen over dood en doodgaan, ook van anderen, hoeft zeker niet te maken te hebben met het echt sterven van die personen. Het heeft meestal te maken met verandering. Zoals al eerder geschreven, je bent gaan samenwonen. Daarmee verandert je relatie met je ouders en met je zussen, kortom, je leven zoals het voorheen was, is drastisch veranderd. In de Tarot staat de dood ook voor verandering en niet zozeer voor letterlijk doodgaan. Als ik jou was zou ik proberen wat meer ontspannen met de situatie om te gaan en bewust eraan te gaan denken dat je dromen staan voor verandering en niet voor dood. Veel succes!

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:01

Ik heb dat ook weleens.Maar ik heb het alleen bij mijn moeder en mezelf.Ik droomde een keer over mezelf dat ik in een lange smalle kast stond.En ik kon niet bukken of zitten,daar was het te smal voor.Ik moest rechtop blijven staan.De grond onder mijn voeten was normaal,maar de wanden van de kast om mij heen waren rood en wit gloeiend van iets van 600,000 graden.Kun je nagaan,na een poosje staan ga je wankelen en val je tegen de superhete wanden aan.Rotdroom!
-
en de andere over mijn moeder en mij dat we in de diepe zee vielen met een gewicht aan je voeten.dan voel je je zo moedeloos want je kan niks er tegen doen.
Maar de laatste tijd heb ik niet echt meer last van dit soort dromen,ik negeer het en probeer het te vergeten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:59