baas betaald niet uit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

baas betaald niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:36

sorry als dit verkeerd staat zal vast wel goed komen dan!

ik zal het verhaal even uitleggen kan lang worden!

Ik heb van 29 september tot 18 november 2008 in een cafe gewerkt in nijmegen.
Ik heb de keuken daar draiiende gehouden want ze hadden niemand in de keuken.
De bediening erbij gedaan en veel overgwerkt.
Ik moest elke dag beginnen(het was namelijk een fulltime baan) van 11:00 tot 18:00
maar ik was meestal pas rond1 of 2 uur s`nachts klaar. ik deed het werk met plezier en bijna elke dag over werken vond ik verder geen probleem had er wel plezier in. in het begin.

totdat mijn baas in de gaten kreeg dat hij ons moet gaan betalen hij heeft dir nooit gedaan.
terwijl iedereen daar wel zijn vaste lasten heeft zoals huur.telefoon kosten, ziekte kosten enz.

ik het nestjes met hem erover gehad werd ik uitgescholden dat als het mij niet beviel ik maar moets opdonderen(netjes gezegt nu) ik ben toen opgestaan en maar verder gegaan in de keuken.
nou ben ik afgelopen 18 november daar weggegaan ik had geen behoefte meer om daar te werken ondanks dat de collegas daar leuk waren alleen de baas niet.

meer mensen hebben er last van dat hij niet uitbetaald. alleen niemand zegt het, ik ben de eerste die daar om die reden is opgestapt. ik werd in de avond gebelt dat hij het niet accepteerde dat ik ontslag had genomen en mijn familie is maar raar en ik was een raar kind.
en als ik mensen zo zou behandelen zou ik nog eens de verkeerder tegen komen.

nou heb ik in mijn ogen niks verkeerds gedaan ik ben daar weggegaan omdat ik geen loon kreeg mijn vaste lasten lopen gewoon door en ga niet voor iemand werken die niet uit wilt betalen.
er zit nog veel meer achter want het cafe heeft nog een sculd van heb ik jou daar maar dan moet hij geen mensen aannemen.

ik ben nu best wel kwaad want hij zei dat ik kan fluiten naar mijn geld. heb je ook even 7 weken voor janl*l gewerkt.

meer info is via pm te krijgen ik ga niet alles op bokt los gooien haha het cafe heeft het al zo zwaar.

heeft iemand dit ook welleens mee gemaakt zo ja wat heb je toen gedaan.
(praten met de baas helpt niet.)

of als je ideen hebt gooi ze maa los

groetjess

Nikka

Re: baas betaald niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:37

Had je iets van een contract?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:37

Heb jij toen een contract getekend?

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:41

aangifte doen bij politie? ik zou het er niet bij laten zitten in ieder geval! werk van maken!

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:44

Volgens mij kun je zonder contract niet veel beginnen...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:44

Heb jij of je ouders (als je nog thuis woont) een rechtbijstandsverzekering? Daar zou ik aandag dan meteen naartoe bellen.
En ik hoop heel erg dat je een contract had, zo niet, dan zou je hem aan kunnen geven dat hij mensen die zwart werken in dienst heeft.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:50

ik heb een 0 uren contract gehad omdat iedreeen daar werkte als oproepkracht alleen ik en een collega werkte daar als fulltimers. dus een contract heb ik wel ja.

@storm76 of wij een rechtsbijstandsverzekering hebben weet ik niet ik woon opmezelf uds vandaar ook het ontslag wegens niet uitbetalen.
@zelke aangifte ga ik zeker nog doen. eerst even alles goed uitzoeken of dat zin heeft zo ja dan ga ik dat zeker doen. werk word er zo wie zo van gemaakt. ik vind dit niet kunnen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:54

Nikita, als je geen rechtbijstandverzekering hebt, zou je ook naar een rechtswinkel kunnen gaan, die heb je waarschijnlijk ook in Nijmegen, dat zijn meestal rechtenstudenten die je kunnen helpen. Of je kunt pro-deo een advocaat proberen te krijgen.

xNursiex

heb je geen uren aangetekend staan dan? Met zijn handtekening eronder?
Je moet toch ergens bewijs hebben voor je gewerkte uren? Dan kun je hem aanklagen. (gezien hij er uit zichzelf wel niet meer zal komen).

Nijn

Aangetekende brief sturen, ultimatum stellen waarop je je loon wilt hebben en daarbij vermelden als dat niet gebeurd je verdere stappen gaat ondernemen.
En dan ook daadwerkelijk stappen ondernemen!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:57

http://www.rechtswinkelnijmegenwest.nl/
De stichting rechtswinkel Nijmegen West geeft op dinsdag en woensdag tussen 19.00 en 20.00 uur gratis juridisch advies. U kunt ons hiervoor bellen of langskomen; wij proberen U dan zo goed mogelijk verder te helpen.

De stichting bestaat uit ongeveer 20 rechten studenten, die op deze manier ervaring in de praktijk opdoen. De studenten hebben een bepaald aantal vakken gehaald, wat garant staat voor een goede juridische basiskennis.

Voor wie is de rechtswinkel bedoeld?
Iedereen kan bij ons terecht met een juridische probleem. Het gaat om eenvoudige, juridische problemen, die te klein zijn om een advocaat te raadplegen. Wanneer wij het probleem niet kunnen oplossen of er dient een procedure te worden gestart, verwijzen wij u alsnog door naar een advocaat.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:58

Kan je verklaringen krijgen van andere werknemers, dat je daar daadwerkelijk gewerkt hebt?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:59

thanks storm. ik ga daar zeker even heen.
ik heb aangetekende uren van oktober niet want toen werkte dat systeem nog niet. maar ik heb wel al mijn uren netjes bijgehouden en opgeschreven per dag.
nu zegt hij opeens dat ik in oktober maar 30 uur hebt gewerkt terwijl het 63 uur was. toen werkte ik nog niet fulltime. hij houd dus uren achter

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:00

Nikka schreef:
Kan je verklaringen krijgen van andere werknemers, dat je daar daadwerkelijk gewerkt hebt?

ja heb ik ik heb zekfs nog contact met mn oude collega`s

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:04

Dacht dat de slavernij afgeschaft was Verward en je dan nog bedreigen ook.Niet bij laten zitten en volg het eerder gegeven advies op.Als je ook bewijs hebt van de bedreiging kun je evt ook richting politie gaan.Is hij nu helemaal besodemieterd Boos! Hamer
Snel advies inwinnen via een advocaat....sterkte ermee Ach gut

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:05

Ik denk echt dat je dit niet alleen met hem uit kunt praten.
Ik zou zo snel mogelijk naar de rechtswinkel gaan, zij helpen je om een brief op te stellen waarin je hem opdraagd om het geld over te maken voor een bepaalde datum (net wat Nijn zegt). Zij kunnen je ook alles vertellen hoe je dit verder aan moet pakken, ik denk dat je exbaas je het nog moeilijk gaat maken.

Heb je trouwens zelf je baan opgezegt? Dat is erg jammer, je had in de ziektewet moeten gaan, nu heb je geen recht op uitkering volgens mij...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:08

Tinky12 schreef:
Dacht dat de slavernij afgeschaft was Verward en je dan nog bedreigen ook.Niet bij laten zitten en volg het eerder gegeven advies op.Als je ook bewijs hebt van de bedreiging kun je evt ook richting politie gaan.Is hij nu helemaal besodemieterd Boos! Hamer
Snel advies inwinnen via een advocaat....sterkte ermee Ach gut

haha ja dat ik ook dat het afgeschaft was.
ik ga er zeker achteraan volgende week maandag en dinsdag gaat niet want dan ben ik net geopereerd.
maar volgende week ga ik er zeker achteraan en naar depolitie ga ik denk ik ook.
het is tocg diefstal van geld als hij niet uitbetaald lijkt mij

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:09

Storm76 schreef:
Ik denk echt dat je dit niet alleen met hem uit kunt praten.
Ik zou zo snel mogelijk naar de rechtswinkel gaan, zij helpen je om een brief op te stellen waarin je hem opdraagd om het geld over te maken voor een bepaalde datum (net wat Nijn zegt). Zij kunnen je ook alles vertellen hoe je dit verder aan moet pakken, ik denk dat je exbaas je het nog moeilijk gaat maken.

Heb je trouwens zelf je baan opgezegt? Dat is erg jammer, je had in de ziektewet moeten gaan, nu heb je geen recht op uitkering volgens mij...

in de ziektewet gaan had geen zin vanwege de 0 uren contract de 2 weken dat iik weg zou zijn vanwege mijn operatie zou ik ook niet uitbetaald krijgen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:12

Ja, maar nu heb je zelf opgezegt, en dat is sowieso niet goed. Als je zelf opzegt vervalt je recht op uitkering, welk urencontract je ook hebt. Ga zo snel mogelijk stappen ondernemen, en redden wat er te redden valt, al die uren die je gewerkt hebt, is niet mis!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:14

Storm76 schreef:
Ja, maar nu heb je zelf opgezegt, en dat is sowieso niet goed. Als je zelf opzegt vervalt je recht op uitkering, welk urencontract je ook hebt. Ga zo snel mogelijk stappen ondernemen, en redden wat er te redden valt, al die uren die je gewerkt hebt, is niet mis!

een uitkering wil ik niet. ik heb binnenkort mijn keuring voor defensie en een uitkering maakt het niet beter. dus vandaar dat ik die het liefste niet wil.
maar stappen worden ondernomen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:21

Ik ben even voor je gaan zoeken op internet wat je zelf zou kunnen doen.

Allereerst moet je hem via een brief sommeren om het bedrag te betalen, dit kan je het best aangetekend met ontvangst handtekening doen.
Verder kan je zelf via de griffie van de rechtbank (adinistratie van de rechtbank) van jouw regio contact opnemen om een loonvordering bij de kantonrechter dienen te dienen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:22

Storm76 schreef:
Ik ben even voor je gaan zoeken op internet wat je zelf zou kunnen doen.

Allereerst moet je hem via een brief sommeren om het bedrag te betalen, dit kan je het best aangetekend met ontvangst handtekening doen.
Verder kan je zelf via de griffie van de rechtbank (adinistratie van de rechtbank) van jouw regio contact opnemen om een loonvordering bij de kantonrechter dienen te dienen.

dankje voor de tips. ik ga dit ook even door sturen naar mn vader die helpt mij erbij want hij kent mijn ex baas ook

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:22

echt een klote situati volgens mij moet je idd eers schriftelijk een brief sturen wat Nijn zegt en als ie daar niet op reageerd verdere stappen ondernemen dan sta je best serk mee dan laat je zien dat je het ook zelf heb geprobeert.

Ik heb ook zoiets dergelijks meegemaakt dat ze smoesjes zaten te verzinnen om mijn loon niet te sorten ik was het zo zat.
heb dit echter wel anders opgelost niet volgens de goede manier maar echter met een paar woorden en 2 dagen later had ik mijn geld maar dat bedrijf was ook 3 x faiiet gegaan.
en ik was ook niet de enige die nog op geld zat te wachten.

edit idd wat storm zegt die brief is belangrijk

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:25

Ik heb het, eigenlijk nog steeds. We zijn twee jaar verder. Maar nog steeds niets gezien. Kwam mede door een brand in het restaurant. Mijn ex-baas wil me wel gaan betalen, gelukkig.

Je hebt een contract, dus schrijf je uren duidelijk over, zodat je nog eens reserve hebt. Je hebt een werknemersbond die je kan helpen. Verder kan je nog naar rechtsbijstand gaan.

Je hebt dus wel een poot op te staan.
Ik was zwart, en had geen poot om op te staan. Gelukkig wel een aardige baas.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 22:27

babbii_lief schreef:
echt een stinkmodder situati volgens mij moet je idd eers schriftelijk een brief sturen wat Nijn zegt en als ie daar niet op reageerd verdere stappen ondernemen dan sta je best serk mee dan laat je zien dat je het ook zelf heb geprobeert.

Ik heb ook zoiets dergelijks meegemaakt dat ze smoesjes zaten te verzinnen om mijn loon niet te sorten ik was het zo zat.
heb dit echter wel anders opgelost niet volgens de goede manier maar echter met een paar woorden en 2 dagen later had ik mijn geld maar dat bedrijf was ook 3 x faiiet gegaan.
en ik was ook niet de enige die nog op geld zat te wachten.

edit idd wat storm zegt die brief is belangrijk

die brief gaat er zkeer komen. ik wacht even af tot het einde van de maand dus volgende week.
maar ook stinkmodder van jou zeg maar je hebt het blijkbaar goed gedaan want ze zijn faiiet. dat cafe houd het ook niet lang meer vol met 45,000 schuld en er komt elke maand meer bij