Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nikka schreef:Kan je verklaringen krijgen van andere werknemers, dat je daar daadwerkelijk gewerkt hebt?
en je dan nog bedreigen ook.Niet bij laten zitten en volg het eerder gegeven advies op.Als je ook bewijs hebt van de bedreiging kun je evt ook richting politie gaan.Is hij nu helemaal besodemieterd

Tinky12 schreef:Dacht dat de slavernij afgeschaft wasen je dan nog bedreigen ook.Niet bij laten zitten en volg het eerder gegeven advies op.Als je ook bewijs hebt van de bedreiging kun je evt ook richting politie gaan.Is hij nu helemaal besodemieterd
![]()
Snel advies inwinnen via een advocaat....sterkte ermee
Storm76 schreef:Ik denk echt dat je dit niet alleen met hem uit kunt praten.
Ik zou zo snel mogelijk naar de rechtswinkel gaan, zij helpen je om een brief op te stellen waarin je hem opdraagd om het geld over te maken voor een bepaalde datum (net wat Nijn zegt). Zij kunnen je ook alles vertellen hoe je dit verder aan moet pakken, ik denk dat je exbaas je het nog moeilijk gaat maken.
Heb je trouwens zelf je baan opgezegt? Dat is erg jammer, je had in de ziektewet moeten gaan, nu heb je geen recht op uitkering volgens mij...
Storm76 schreef:Ja, maar nu heb je zelf opgezegt, en dat is sowieso niet goed. Als je zelf opzegt vervalt je recht op uitkering, welk urencontract je ook hebt. Ga zo snel mogelijk stappen ondernemen, en redden wat er te redden valt, al die uren die je gewerkt hebt, is niet mis!
Storm76 schreef:Ik ben even voor je gaan zoeken op internet wat je zelf zou kunnen doen.
Allereerst moet je hem via een brief sommeren om het bedrag te betalen, dit kan je het best aangetekend met ontvangst handtekening doen.
Verder kan je zelf via de griffie van de rechtbank (adinistratie van de rechtbank) van jouw regio contact opnemen om een loonvordering bij de kantonrechter dienen te dienen.
babbii_lief schreef:echt een stinkmodder situati volgens mij moet je idd eers schriftelijk een brief sturen wat Nijn zegt en als ie daar niet op reageerd verdere stappen ondernemen dan sta je best serk mee dan laat je zien dat je het ook zelf heb geprobeert.
Ik heb ook zoiets dergelijks meegemaakt dat ze smoesjes zaten te verzinnen om mijn loon niet te sorten ik was het zo zat.
heb dit echter wel anders opgelost niet volgens de goede manier maar echter met een paar woorden en 2 dagen later had ik mijn geld maar dat bedrijf was ook 3 x faiiet gegaan.
en ik was ook niet de enige die nog op geld zat te wachten.
edit idd wat storm zegt die brief is belangrijk