het paardenloze leven ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PrinsesJ

het paardenloze leven ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:27

2 weken geleden ongeveer heb ik mijn paardje verkocht ..
De reden hiervoor is: ik betaal alles en dan ook alles zelf aan het paardje en dat voor een 19 jarige vind ik zeer knap..
Maar dan komt daar een leuke jongen op het pad waar je smoorverliefd op bent. En die je ziet als ware liefde.
Na heeeel wat maanden is dit nog steeds zo en wouden wij gaan samen wonen..
Maar daar komen dus heel wat kosten bij kijken. En aangezien ik afgelopen zomer in een keer een rekening van €500 op de deurmat had liggen voor mijn knollie. Wou ik dat risico niet nemen. En als ik ook eenmaal was gaan samen wonen had ik ook een stuk minder tijd voor haar gehad. Vind ik dus niet leuk voor haar.

Dus ik had na lang wikken en wegen besloten om haar te verkopen. Met alle tranen van doen..
En 3 weken later was mevrouw al verkocht .. Het ging zo super snel dat het nog geeneens echt goed is door gedrongen tot mij ..
Maar oke ik wou zelf aan de toekomst werken. En dan moet je een aantal dingen laten ...

Maar nou zit ik soms avonden thuis dat het janken me nader staat als het lachen. Die vaste avonden dat je zou gaan. Dat ik me vader les zou geven op haar. En al die tijd die je toch overhoud nou nog (Heb nog geen huisje).
Merk zelf dat ik het er steeds moeilijker mee begin te krijgen dat ik niet meer ''ff snel'' langs kan gaan bij haar ..

Hebben mensen hier ook ervaring mee? En wat doe je dan.. Hoe ''verwerk'' je het ??

Zonnetje81

Re: het paardenloze leven ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:58

Mijn ervaring in mijn korte paardloze bestaan was dat het went om je leven anders in te delen. Maar anderzijds wat ga je dadelijk op de avonden doen als je een huis hebt? Ik bedoel je hobby opgeven om een huis te kunnen bekostigen is heel wat. Want die avonden blijven leeg en dan is je huis ineens een stuk minder 'leuk'. Ik heb toen mijn paarden niet om die reden verkocht en dat is denk ik het grote verschil.

Je zult een andere minder kostbare tijdsbesteding meoten gaan zoeken vrees ik of ga je elke avond met je vriendin doorbrengen op de bank of andere dingen doen?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:00

Ik heb zelf geen ervaring hier in. Maar is het niet mogelijk om een soort verzorg/bijrijdpaard te zoeken. Dan heb je toch nog even iets te doen. Ik snap wel dat zo paard je eigen niet vervangt, ma kan ook heel leuk zijn. En het hoeft geen geld te kosten. Ik verzorg paarden en mag gratis doen, sterker nog krijg er geld voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:05

Ik ga dit ook krijgen.. heb heel bewust mijn paard verkocht omdat ik er niet verder mee kon komen en totaal niet meer gemotiveerd was.. Hij zou vandaag opgehaald worden, maar ivm het weer wordt dat nu volgende week. Heel begrijpelijk, maar had me er intussen heel erg op ingesteld dat ie vandaag zou gaan.. Zie er enorm tegenop en ga hem missen.. Ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen ook zonder paard, ga iig veel tijd en geld overhouden.. Nou is het bij mij wel de bedoeling dat er een weer komt, maar wil eerst toch kijken hoe het me zonder bevalt..

Vind het overigens wel knap dat jij om die reden je paard verkoopt! Das wel een heel bewuste keuze om zo voor je vriend te gaan Ja

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:06

Wat Wemkelover dus zegt... Ik heb er ook geen ervaring mee. Maar dat het een leegte is kan ik me wel voorstellen.
Maar binnenkort moet je je huisje inrichten, ga eens op internet kijken naar ideeen. Dat lijkt me ook een tijdrovende bezigheid.
En schrijven is voor mij altijd heel ontspannend. Je kan jezelf erin kwijt, het lost je problemen op.
Natuurlijk doet het pijn dat je haar kwijt bent, dat duurt ook een poosje voordat je het en plekje kan geven. Maar op een gegeven moment gaat dat heel snel.
En wie weet, als jullie straks alles op een rijtje hebben, dan kan je een nieuw paardje kopen...

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:08

Zonnetje81 schreef:
Maar anderzijds wat ga je dadelijk op de avonden doen als je een huis hebt? Ik bedoel je hobby opgeven om een huis te kunnen bekostigen is heel wat. Want die avonden blijven leeg en dan is je huis ineens een stuk minder 'leuk'.
Je zult een andere minder kostbare tijdsbesteding meoten gaan zoeken vrees ik of ga je elke avond met je vriendin doorbrengen op de bank of andere dingen doen?

Dat was precies wat ik ook dacht

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:19

Ik snap heel goed wat jij nu voelt.
Ik ben vanaf het plattland naar de stad verhuisd waardoor ik mijn pony's destijds niet kon blijven houden.
Het was stil , maar ben mijn vrije uurtjes gaan vullen met andere dingen, veel sporten, fitnessen en hardlopen.
Dat hielp mij wel.
Heb je geen andere ( goedkopere) hobby's waar je meer tijd in kan steken ?

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 17:48

bedankt voor jullie reactie's ...

@ Zonnetje81 : ik heb een vriend geen vriendin. Maakt verder niet uit. Maar roddels in de wereld hebben hoeft ook weer niet Tong uitsteken ...

@ Jackgirl: Een andere hobby zoeken is natuurlijk ook mogelijk. Maar eerst was mijn paard gewoon mijn hobby. En mijn alles. En verdere hobby had ik niet ( ja af en toe uitgaan en soms naar de kroeg een keertje gaan) Maar om nou elke avond naar de kroeg te gaan.. Ziet vriendlief denkik niet zo zitten whahahah ..
Denk dat ik maar is ga zoeken wat ik dan ook als hobby kan hebben. Heb er nog niet zo over ne gedacht ..

@ wemkelover : Voorlopig even niks met paard rijden voor mij. Er is nou al 6x aangeboden dat ik op een paard mag rijden en op verschillende maar op dit moment ben ik daar echt nog niet klaar voor. En zo'n diertje heeft natuurlijk veel zorg nodig. En als ik moet beginnen met het huisje heb ik daar geen tijdje voor. Misschien over een jaartje of iets..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:53

ik zal je vertellen dat ik ervoor in therapie ben gegaan.........

mijn leven bestond uit paarden, ik deed niks anders dan rijden, beleren, lesgeven of met mijn ruitersportzaak op pad...... stond met weer en wind buiten, altijd paardgerelateerd bezig.........

toen overleed mijn moeder, en moest ik haar zaak gaan draaien, hele dagen op kantoor............. mijn eigen paard werd ook ziek, en die staat nu in Zeeland te revalideren (althans met pensioen, want beter word hij niet meer)

van hele dagen buiten, alle vrijheid en met dieren werken.......... naar een kantoorbaan, met alle verantwoordelijkheden.......

ik kon het even niet echt heel goed trekken, ging er goed aan onderdoor zegmaar.........

maar nu ben ik bijna 2 jaar verder en lukt het redelijk........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:57

Jeetje Kiwiko, dat lijkt me ook wel een moeilijke ommekeer idd! Ja

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:13

ik reed vanaf mijn 5e, en sinds een paar maand niet meer. Paardrijden was ook een deel van mijn leven. Ik had niet altijd een eigen paard, maar op mijn 14e eindelijk een paardje gekregen, blij dat ik was! Wel ben ik toen minder gaan rijden ( had vriendjes etc.) maar mijn paardje was er altijd.. en dat was zoo fijn:) Lekker rijden door het bos.. Als er nu aan me gevraagd word: sport jij? Antwoord ik: nee. Mijn lieve paardje is een paar maand geleden overleden. En prive is mijn leven ook omgeklapt. Hierdoor besef ik soms nog steeds niet dat mijn ontspanning, mijn sport, mijn hobby, mijn dier.. weg is. Paardrijden doe ik niet meer, ik hoef niet op een manege te rijden, en paard te huren.. De mijne is weg, en komt nooit meer terug. Mjah, een leven zonder paarden, is voor mij nu (nog) een leven zonder sport/ontspanning.