het ultieme woongenot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

het ultieme woongenot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:16

wat is JOUW ultieme woongnot> mijne is dus een heerlijke avondje thuis met een kaarsje aan en een muziekje of heerlijk voor de buis. vanavond krijg ik een vriend te eten en heb een lekker suasje gekookt. ook dat is voor mij het ultieme gevoel van thuis zijn. wat is jouw ultieme avondje?

KiWiKo

Re: het ultieme woongenot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:21

Ik woon op een recreatiepark in een houten huis, met rieten dak op 1000 vierkante meter zonder inkijk van buren Lachen

Als ik uit mijn werk kom, en ik loop het park op, dan kom ik al tot rust, tegen de tijd dat ik bij mijn huis ben (3 minuten lopen) dan ben ik al helemaal opgeklaard Lachen

Dan kom ik thuis en staan honden en kind te trappelen om me te begroeten Lachen

dan ga ik lekker eten koken, samen met kind lekker aan tafel gezellig eten.....

honden lopen ondertussen in de tuin Lachen

Schenk ik voor mezelf een wijntje in, en dan een beetje pruttelen in huis, beetje bokken, beetje televisie kijken Lachen

dan naar mijn nieuwe net gebouwde slaapkamer, waar ik samen met Sanne in bed nog een wijntje en een roosviceetje drink, nog een beetje televisie kijk....... af en toe naar buiten kijkend door het raam met uitzicht op de polder Lachen .........

en tja, dan ben ik helemaal gelukkig Lachen Lachen Lachen

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:21

Kaarsjes aan muziek op de achtergrond en heerlijk onder het genot van kaarslicht dineren samen met vriendlief, en dan daarna op de bank film kijken met lekkere hapjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:23

Kachel en kaarsjes aan, warm eten met een wijntje erbij en dan met een boek op de bank.

Maar eigenlijk heb ik liever dat het zomer is en ik lekker buiten aan de gang kan.... Bloos

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:29

[***] schreef:
Kachel en kaarsjes aan, warm eten met een wijntje erbij en dan met een boek op de bank.

Maar eigenlijk heb ik liever dat het zomer is en ik lekker buiten aan de gang kan.... Bloos

nou, daar zeg je wat. ik heb dan wel als enige 'buiten'een balkon, maar ik zou het heerlijk vinden als ik daar gebruik van kan gaan maken. gezellig bbqen met wat vrienden ofzo. geef mij de zomer maar, maar goed... dat is weer een ander verhaal. Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:32

Eerst lekker gegeten en heerlijk de kachel aan, en dan met een zacht dekentje op de bank, tegen vriendjelief gaan zitten (hangen), kat op schoot, en dan een heerlijke feel-good film kijken, buiten onweer en wind.
Dát is het ultieme woongevoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:33

Afgelopen zomer ook weer nauwelijks buiten gezeten. Dat vind ik veel gezelliger dan binnenzitten. Eerst paardrijden of met de hond wandelen en dan een terrasje pakken of thuis de BBQ aan in de tuin.
Van binnenzitten word ik kriegel. Een paar avondjes oke maar de winter duurt zó lang

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:39

mijn ultieme woongenot is als mijn vriend savonds eens niet op de bank in slaap valt zodat ik eens gezellig niet alleen tv of film hoef te kijken! Clown Daarbij wel kaarsjes etc gezellig aan!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:46

Breitling schreef:
mijn ultieme woongenot is als mijn vriend savonds eens niet op de bank in slaap valt zodat ik eens gezellig niet alleen tv of film hoef te kijken! Clown Daarbij wel kaarsjes etc gezellig aan!

hahah wat een romanticus is jouw vriend. gelukkig heb ik geen vriend dus de enige die in slaap kan vallen naast me is de hond. Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:50

Hij gaat altijd lekker liggen op de bank, net als ik alleen hij valt dan standaard in slaap. Dus dan huren we een filmpje bijv op zaterdag avond en na een kwartier ligt ie te pitten, Lekker ongezellig dus.....

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:51

Breitling schreef:
Hij gaat altijd lekker liggen op de bank, net als ik alleen hij valt dan standaard in slaap. Dus dan huren we een filmpje bijv op zaterdag avond en na een kwartier ligt ie te pitten, Lekker ongezellig dus.....

hihihi Dromen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:53

Mijn ultieme woongenot is helaas verdwenen. Nagelbijten / Gniffelen
Kon altijd genieten van het samen zijn met mijn vriend.
Helaas is dat net een maand uit.
In januari zouden zijn ouders een week op reis, en konden wij mooi samen in dat huis. Zusje en broertje waren er toch niet. Heerlijk leek me dat. Elke dag naast elkaar wakker worden, en elke avond samen op de bank zitten.

Nu is mijn ultieme woongenot, op de bank met de laptop, oude trainingsbroek, kaarsjes aan en iets leuks op tv Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:58

Mijn ultieme woongenot?
Gezellig met de kat op schoot lekker beneden met pa en ma tv kijken of gezellig kwebbelen Lachen met een kop thee in de hand!
Heerlijk!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:00

Die kop thee niet te vergeten nee! En later een heerlijk glas wijn!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:16

omdat ik nergens inkijk heb op de plekken waar ik zit in mijn tuin, kan ik s'ochtends gewoon in mijn blootje, zo uit bed, in de tuin koffie drinken en wakker worden in de zomermaanden........... ik voel me zo gelukkig in mijn huis.......

Ik hoop dat iedereen ergens een plek vind waar je op een gegeven moment bij jezelf denkt........... "Gut, het leven kan toch niet mooier worden"

KiWiKo schreef:
Ik zit hier in de tuin met mijn laptop heerlijk in het zonnetje, lekker windje waait om mijn blote benen........

Kopje koffie staat warm te worden naast me, laatste beetje rook komt nog van mijn net uitgedrukte sigaret........

De vogeltjes zingen luidkeels, het water kabbelt rustig langszij waar een zwaan met jong zwemt....

Ik heb de twee labs van Ineke (Billy) te logeren, dat maakt een totaal van 3 labs en een kruising herder bouvier....... alle vier de honden liggen lekker in het zonnetje, of binnen in alle rust van de zaterdag ochtend te genieten.

Gisteren een vriendinnetje van Sanne opgehaald, die blijft ook het weekeinde slapen..... Leuk vrolijk spontaan kind Lachen Ik heb de tent opgezet en hun kamperen in de tuin, uiteraard hebben Festa (van Ineke) en Max (van mij) vanacht bij de kids in de tent geslapen.....

De meiden zijn net op de fiets het dorp in gegaan, sanne wil graag laten zien waar haar nieuwe school is....... Ik ze 5 euro meegegeven kunnen ze bij de snoepwinkel wat lekkers halen......

Tjongejongejonge......... mag ik even zeggen dat ik erg geniet van het leven op dit moment, Heerlijk die rust, alles in volledige harmonie met elkaar..........

Dat het hier stikt van de muggen zeg ik er maar even niet bij Haha! Haha! Haha!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:34

Wij wonen sinds maart in Duitsland. Hiervoor hebben we een jaar in Singapore gewoond. Was erg leuk maar alles is daar druk en je hebt niet veel ruimte. Voor Singapoorse begrippen hadden we best een ruim huis. Onze tuin was een postzegel en lekker buiten zitten kon bijna niet van de hitte.

Nu hebben we een heerlijk terras achter het huis, stallen bij het huis en weide. Elke morgen loop ik stilletjes de stallen en word ik heerlijk begroet door twee paardjes, als ik tijdens de koffie uit het keukenraam kijk zie ik ze in de wei staan.

Van de zomer stonden ze achter het huis en liep ik vaak even de tuin in om naar ze te kijken.

Afbeelding
Dit is het terras by the way.

Verder zijn we nu de keuken aan het verbouwen en het wordt al echt een superknusse ruimte.
Ik geniet 200% van dit huis. Nu met de kaarsjes aan en s'avonds lekker in bad. Heerlijk gewoon.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:36

super!!!!!

Heerlijk gevoel is dat Lachen echt helemaal top!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:51

Ik heb sinds 2 maanden mijn eigen appartementje in centrum Den Bosch, en elke keer als ik weer thuis kom denk ik há, mijn thuis! Ben er zo blij mee, de locatie is top en kan toch parkeren voor de deur!

Heel erg getwijfeld tussen dit appartementje of een huisje in de middle of knowhere en mijn vriendje zag mij liever naar dat huisje gaan want dan kwam hij daar wel over een half jaar bij wonen (want na 2,5 jaar was hij er nu nog niet aan toe Rolleyes ) en inmiddels vriendje gedag gezegd en ben ik zo blij met mijn appie midden in de stad, bij al mijn vriendjes en vriendinnetjes, in plaats van wegkwijnend in dat huisje Knipoog

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 18:43

KiWiKo schreef:
super!!!!!

Heerlijk gevoel is dat Lachen echt helemaal top!

dat gevoel heb ik hier nu ook. gewoon dat knuse, eigen uitgeozchtte meubeltjes, behangetje, gordijnen en ga zo maar door. ik ben echt zo blij dat ik deze kans heb gekregen ( heb ik aan mezelf te danken uiteindelijk , ik heb er zelf mijn best voor gedaan in t ggz) nu gewoon lekker genieten van de donkere avonden en van de zomer heerlijk bbqen op het balkon. gaat helemaal goed komen met dat ultieme gevoel Haha!

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:31

Leuk om te lezen hoe mensen kunnen genieten van hun huis.
Ik kan ook zo genieten van mijn huisje.
Heerlijk muziek/dvd aan of gewoon tv maar soms ook lekker 'stilte'.
Kaarsen in huis en in de tuin aan, zo knus in de winter. Af en toe een wierookje.
Onder mijn afdak (achter het huis) is het nu ook weer zo gezellig met lantaarns en kaarsen.
Hondje die lekker ligt te slapen omdat ze tevreden is van een wandeling in het bos.
En lekker kop kruidenthee/koffie of wijntje voor mij.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 20:59

ik vind het ook eluk om te lezen wat mensen HET ultieme woongenot vinden. we zijn het er volgens mij allemaal wel over eens: KAARSJES aan en lekker onderuit achter de pc of tv.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:01

En Ik hou van Holland op tv!
Nu met een heerlijk glas port.
En hoor nu het Wiegelied van de 3 J's. Prachtig nummer!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:06

in de zomer:
openslaande deuren wijd open, parasol zachtjes schommelend in de wind, planten met bloemetjes erin, de 4 konijnen rondhopsend in de tuin en vriendje die ligt te slapen in het zonnetje.

in de winter:
joggingbroek aan, slobbertrui en sloffen. dan kaarsjes aan en verwarming omhoog. verse soep en stokbroodjes op de salontafel en lekker hangen voor de buis.
nijnen die af en toe even voorbij het ramen hopsen en een kop dampende herfstthee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:09

In de zomer: Als ik en lief op het balkon in de zon liggen te lezen en ijskoude sangria drinken, en in de winter als we een filmpje kijken, wijntje erbij en de poes op schoot. Lekker burgerlijk, heerlijk!

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:25

@ Janine1990...Nu met een heerlijk glas port.

Vingers aflikken Pepernoten met port moet je eens proberen.. heerlijk!!
Laatst bijgewerkt door Tal op 22-11-08 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt