Al een paar weken weet ik het zéker, ik wil toch echt psychologie gaan studeren aan de universiteit. Nu doe ik de PABO, omdat ik mijn vwo niet heb afgemaakt, en in het laatste jaar naar havo ben gegaan. Ik vind het wel leuk, maar niet zó leuk dat ik de rest van mijn leven juf zou willen zijn, en dat merk ik aan mijn studie zelf, ik ben lang niet zo gemotiveerd als het zou moeten, ookal gaat het super qua tentamencijfers etc.
Maargoed, ik zal dus wel mijn propedeuse dit jaar moeten halen, wil ik echt naar de uni kunnen.. En, hoe groot/zwaar is de overstap, van HBO naar WO? Wie heeft het gedaan (universitaire studie na HBO, of na propedeuse overgaan)? Wat zijn jullie ervaringen?
En, wie weet hoe dat met stufi zit? Ik ben echt een ramp met antwoorden zoeken op de IB-groep-site, dus misschien weet iemand het hier.. Psychologie duurt (met een beetje geluk) 4 jaar, en dan heb ik dus 1 jaar PABO afgerond.
Moet ik het jaar van mijn niet afgeronde PABO-studie terugbetalen? Krijg ik voor alle vijf de jaren mijn studiefinanciering als gift, of alleen de eerste/laatste 4? Wie helpt me uit de brand!
Ik hoor graag alle ervaringen!
Het bevalt wel goed!
Maar goed, daar raak je aan gewend, of je doet zoals ik: als ik het niet begrijp sla ik het gewoon over!