Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Loopt een man rond:
Cayenne schreef:Hier in Obdam (klein dorpje) staan ze ook geregeld.
Krantenverkopers, maar idd soms ook muzikanten.
Ik vind het moeilijk om te bepalen of ik wat kan geven.
Waar gaat dat geld aan op? Ik ben echt niet te beroerd om wat geld te geven, maar ik wil nou niet iemands drugs, sigaretten of alcoholbehoefte sponsoren.
en hoe weet je of iemand uberhaupt wel dakloos is of kan iedereen tegenwoordig op die manier geld ophalen?
xDramaQueen schreef:zo heb ik toen op centraal station iets gezien, ik stond op de bus te wachten met een behoorlijke groep mensen en verderop onder de tunnel stopt een mercedes, daar komt een meneer uit zetten met scheuren in zn kleren en een bordje, niet alleen ik maar meer mensen zagen dat, en ja hoor daar kwam hij bedelen om wat geld, door het opletten van ons heeft hij niets gekregen maar verderop zijn er vast een paar ingetrapt

Dav schreef:Oh ja vreselijk tegenwoordig! En ook nog opdringerig.
Ik kocht wel's de riepe van'n zwerver in Groningen maar die vals spelende opdringere vioolspeler die kan hoogstens een ''zoek werk'' opmerking naar zich gezegt krijgen.
Ben de plaatselijke steungroep niet!
En die opdringerigheid maakt me juist zo'n kreng.

ik ga een ander z'n verslaving niet betalen. Ze kunnen wel een broodje van me krijgen, maar dan worden ze boos! nou dan is het jammer dan hoor..... 
Dav schreef:Oh ja vreselijk tegenwoordig! En ook nog opdringerig.
Ik kocht wel's de riepe van'n zwerver in Groningen maar die vals spelende opdringere vioolspeler die kan hoogstens een ''zoek werk'' opmerking naar zich gezegt krijgen.
Plien91 schreef:Dav schreef:Oh ja vreselijk tegenwoordig! En ook nog opdringerig.
Die op de brug bij het Groninger Museum?
Er ging laatst ook bij mij bedelen, zei niks en liep door. Hoor ik zo achter me gemompeld door die vieze zwerver "Klootzak"
Pardón? Ik ben niet degene die bij anderen zeurt om geld voor drugs of drank.