Ik wil een scooter en mijn ouders zijn er totaal op tegen. (ofja, mijn moeder maakt het niet veel uit, het is voornamelijk mijn vader).
Zijn argument is namelijk dat scooter rijden echt ontzettend gevaarlijk is.
En natuurlijk ben ik me ook van die gevaren bewust, maarja ik bedoel hoeveel ongelukken zijn er wel niet gebeurd met fietsers of auto's..? Ik denk namelijk dat je als fietser nog veel meer kwetsbaar bent als een scooterbestuurder.
Sowieso ben ik niet van plan mijn scooter op te voeren, 40 km/h vind ik hard genoeg gaan, en ik zit ook niet echt op boetes te wachten. (hier wordt namelijk ontzettend veel gecontroleerd met rollerbank).
Ben sowieso best wel een angsthaas als het op snelheid van een scooter aankomt, ik stop al als ik een auto op 50 meter zie.
Harder als 40 zal die dus ook nooit gaan lopen.
Ik heb de scooter voornamelijk nodig voor het naar mijn vrienden gaan, zij wonen namelijk best een eindje van mij vandaan (een uurtje fietsen ongeveer), en in het donker vind ik dat niet echt wat om op m'n fiets door donkere bospaadjes te fietsen.
Nu heb ik het met mijn ouders over een scooter gehad toen ik 15,5 was. (inmiddels 3 maanden 16), en ik wil het onderwerp toch nu weer gaan aankaarten.
Wat kan ik nu het beste doen? Hoe kan ik dit het beste doen?
Denk namelijk niet dat ik de enige ben die dit probleem heeft.
Let wel: het is dus niet m'n bedoeling een scooter van 100 km/h te gaan kopen, een snorscooter ben ik allang tevreden mee.
Vinden ze misschien minder eng idee!
heerlijk
)
heerlijk typfoutje
) En dat je natuurlijk een helm opdoet