Ergenis aan mensen die te laat komen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aira2005

Ergenis aan mensen die te laat komen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 12:41

Ik moet dit even kwijt.
Ik werk in de beveiliging hebben ons eigen bedrijf.
Ik ben begonnen bij een bedrijf waar we de disipline kregen als je je collega komt aflossen dat je dan gewoon een kwartier van te voren bent wegens overdracht.
Nou werken wij vaak voor een ander bedrijf waar wij door ingehuurt worden. Maaaaar die brengt dat niet bij dat je een kwartier van te voren komt voor overdracht. En daaar irriteer ik me zo aan. Dan komen ze 1 minuut voor aanvang aanzetten verwachten ze van mij dat ik nog de overdracht ga doen in me eigen tijd. Nou is het ook al een paar keer voor gekomen dat ze te laat komen. Ik bel dan die man van ja ze is er nog niet. Dus hij bellen naar die trien en belt hij me dood leuk op ja ze komt over 10 minuten hoor en dan was ze al een kwartier te laat. Dus ik zeg ik moet weg heb andere afspraken. Zegt hij Ja uuuuuh. Dus ik zeg ja sorry moet weg. Nou kijkt hij mij er nog op aan dat ik gewoon weg ben gegaan... Maar hij vind dat allemaal niet erg dat ze vaak te laat komen en ik kan me er zo aan irriteren! Ik kom nooit te laat of er moet heel wat ergs gebeuren. Mensen denken dat je naast je werk niks anders te doen heb ofzo! Ik moet nog een uur rijden voordat ik bij me paard ben vanuit me werk maar als iemand dan 10 minuten later komt kan ik al in de file staan!!!!!

Dit moest ik even kwijt!!

Kunnen jullie dit probleem???

Olikea

Re: Ergenis aan mensen die te laat komen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:46

heel herkenbaar.. ik kan me er ook kapot aan ergeren.. van die te laat komers..
Ik had een collega.. echt een van het ergste soort.. komt altijd te laat, maar als ze dan eens op tijd was verwachtte ze van ons dat ze daar een complimentje over kreeg..
Op een gegeven moment zat ze er over te zeuren dat niemand het had opgemerkt..
Toen ben ik zo ontzettend kwaad geworden.. ik kom altijd op tijd.. omdat dat zo hoort, en ik krijg daar nooit complimentjes over..

Het is toch niet zo moeilijk om op tijd te komen.. bijna iedereen doet et..

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 12:48

Ja echt ongeloofelijk die mensen!!! kan het me gewoon niet voorstellen. Soms denk ik zal ik het terug doen maar ik kan dat gewoon niet. Al zou ik dat doen zou ik nog op tijd komen snap je haha.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 14:32

Ik kan me daar soms ook enorm aan ergeren.

Natuurlijk kan het altijd wel eens voorkomen dat iemand door omstandigheden te laat komt.

Maar ik ken mensen die standaard rustig een uur te laat komen opdagen en dan boos zijn als ik intussen weg ben gegaan....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 14:35

Wij hebben het op school in ons projectgroep verdrag opgenomen dat je niet meer dan 5 minuten te laat mag zijn, en als dat 3x gebeurd dat er dan een gesprek komt waarom je te laat bent. Zegt er eentje: 'ja, maa ik kan niet altijd precies optijd komen hoor' ik: 'Oh, maar te vroeg vinden we ook goed!'

Zo'n onzin. Ik hou ook niet van vroeg uit mijn bed komen, maar ik zorg ook dat ik ruim optijd ben, overal altijd minstends 10 minuten te vroeg

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 14:36

Tja sommige mensen zijn ook gewoon niet zo goed met tijd. Maar als je dat van jezelf weet kun je er ook wel een beetje op letten.. Dat het dan af en toe nog voor komt is dan niet zo erg. Alleen een uur te laat is wel erg veel! Ik wordt al ongeduldig als ik 10 min. langer moet wachten. Tong uitsteken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 14:46

Ik vind het vooral vervelend, wij beginnen vast met vergaderen, maar iedereen die te laat komt moet geupdatet worden over wat we al gedaan hebben. Als je er niet bent heb je geen recht van beslissingen maken, maar als we vertellen wat we besloten hebben, moeten ze toch hun mening nog eventjes geven.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 14:50

Ik ben juf van groep 7 en ook daar kan ik me ergeren aan kinderen die te laat komen. Ze verstoren namelijk direct de les.
Waarom kunnen de ouders hier niet beter op letten vraag ik me dan af. Ik meld dit dan ook bij de rapportavonden. Sommige komen gewoon standaard elke dag te laat

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 14:59

Als je in de beveiliging werkt kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat ze niet blij zijn als je niet op je post blijft tot de vervanging er is.. Als dat dan 1 keertje voorkomt. Maar standaard te laat komen van die collega is toch ook niet goed te praten door die baas? Anders zelf eens een goed gesprek houden met collega? Of aan die baas uitleggen dat jij op die tijd weg moet zijn en dat hij haar er op aan moet spreken dat er dan niemand aanwezig is. Lastig als zij er zelf niet echt het probleem van zien!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:03

Haagsemeid schreef:
Ik ben juf van groep 7 en ook daar kan ik me ergeren aan kinderen die te laat komen. Ze verstoren namelijk direct de les.
Waarom kunnen de ouders hier niet beter op letten vraag ik me dan af. Ik meld dit dan ook bij de rapportavonden. Sommige komen gewoon standaard elke dag te laat

ja of ze komen ze te laat ophalen Gestoord kwart voor 3 school uit (kleuters) geen ouders om het kind op te halen (bellen naar ouders geen gehoor) ondertussen al 4 uur (nog geen gehoor) ondertussen half 5, eindelijk pappa aan de telefoon, ow... dacht dat ze naar de bso was... ik kom zo snel mogelijk...Gestoord, (de kleuters mogen niet naar huis zonder dat ze eerst gemeld zijn bij de juf)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:08

mijn broer komt ook altijd standaard veel te laat en heb daar iets op gevonden
spreek gewoon altijd een half uur eerder met hem af dan ik eigenlijk in mijn hoofd had en dan is hij altijd op tijd Haha!
en kunnen we op tijd weg of ergens naar toe

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:09

dat doe ik ook met mijn vriendinnen Huilen van het lachen maar die komen alsnog te laat Clown

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:13

Ik vind het zoooo nederlands om altijd maar bezig te zijn met tijd Sigaar Relax gewoon zeg, tijd zat. Tijd is een relatief begrip en door mensen bedacht. Het zou iedereen hier veel stress schelen als we zouden leven zoals op de antillen, of in zuid-europa Haha!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:16

verootjoo schreef:
Ik vind het zoooo nederlands om altijd maar bezig te zijn met tijd Sigaar Relax gewoon zeg, tijd zat. Tijd is een relatief begrip en door mensen bedacht. Het zou iedereen hier veel stress schelen als we zouden leven zoals op de antillen, of in zuid-europa Haha!

als ik om 5 uur op mijn werk moet zijn zorg ik dat ik gewoon er optijd ben hoor.... ik hou rekening met files, weer etc Mijn Baas vind het niet zo leuk als ik elke dag te laat kom.

edit:typo

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:18

ja dat is werk. Dat is anders Knipoog Daar ben ik ook wel op tijd, anders loopt mn hele schema in de soep. (fysiotherapie)
Ik doelde meer op persoonlijke afspraken. Als ik bv afspreek met een vriendin spreken we eigenlijk nooit een tijd af... Maar gewoon 'savonds. En als we een tijd afspreken, bv 1900 wordt het toch zo half 8/ 8 uur Haha!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:21

ah ok Lachen nee dat snap ik, wij spreken ook altijd een tijd af, maar we zijn er nooit op die tijd Lachen. vanwege mijn werk en hun werk is het zo verschillend.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:22

Mijn vriend werkt ook in de beveiliging en die moeten een half tot een kwartier voor tijd aanwezig zijn ivm dienstoverdracht...
En dat gaat ook niet altijd goed.. mensen die 5 min van tevoren komen of mensen die meteen weg gaan als ze zien dat de aflos eraan komt, terwijl de aflos netjes al een half uur voor tijd komt...

Wel typisch dat het vaak dezelfde zijn die vroeg weg gaan als ze zelf afgelost worden en te laat komen als zij af moeten lossen..

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 08:08

Nicole288 schreef:
Als je in de beveiliging werkt kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat ze niet blij zijn als je niet op je post blijft tot de vervanging er is.. Als dat dan 1 keertje voorkomt. Maar standaard te laat komen van die collega is toch ook niet goed te praten door die baas? Anders zelf eens een goed gesprek houden met collega? Of aan die baas uitleggen dat jij op die tijd weg moet zijn en dat hij haar er op aan moet spreken dat er dan niemand aanwezig is. Lastig als zij er zelf niet echt het probleem van zien!

Nou moet ik zeggen dat ik nooit weg zou gaan als ik weet dat het niet kan. Ik zit nou op een locatie waar ook nog verpleging is die het dan even overneemt. En verdomd was er weer 1 van dat bedrijf gister te laat!!

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 08:09

Liezel1 schreef:
Mijn vriend werkt ook in de beveiliging en die moeten een half tot een kwartier voor tijd aanwezig zijn ivm dienstoverdracht...
En dat gaat ook niet altijd goed.. mensen die 5 min van tevoren komen of mensen die meteen weg gaan als ze zien dat de aflos eraan komt, terwijl de aflos netjes al een half uur voor tijd komt...

Wel typisch dat het vaak dezelfde zijn die vroeg weg gaan als ze zelf afgelost worden en te laat komen als zij af moeten lossen..

Als mensen te laat zijn ga ik ook geen moeite nemen om de dienstoverdracht netjes te doen. Of er moet heel echt wat belangrijks gebeurt zijn. Of het moet echt om een goede reden zijn natuurlijk of van mensen die altijd op tijd komen en perongeluk 1 keer te laat zijn dan maakt het me ook niet uit maar mensen die standaard 1 minuut voor tijd of gewoon altijd te laat komen ga ik geen energie in steken. Dan moeten ze maar eerder komen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:53

Heb ook een hekel aan mensen die te laat komen en vind het ook vreselijk als ik zelf eens ergens te laat ben. Ik ben zelf altijd heel precies met tijden enzo, ook van huis uit meegekregen.

Ik moet zeggen dat ik op mijn werk nooit iemand te laat heb zien komen, ook ik moet mijn dienst overdragen aan een collega, maar ze zijn er altijd netjes een kwartier vantevoren Ja

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:37

verootjoo schreef:

Vind ik ook, maar toch kan het heel vervelend zijn in sommige gevallen als mensen te laat komen.
Bv. je spreekt buiten af en dan sta je een half uur te wachten, of je zit je te haasten om op tijd klaar te zijn en vervolgens moet jij wachten tot die ander komt, of je spreekt om 19u af om met koopavond de stad in te gaan en diegene komt om 20u aanzetten, waardoor jullie nog maar een uur de tijd hebben enz enz.

Maar mensen die te vroeg komen vind ik net zo irritant soms, als je nog in je badjas staat ofzo of zit te eten.

Ik ben meestal standaard 5-10 min te laat behalve als ik op n openbare plek afspreek dan ben ik op tijd, vind het nogal banketstaaf om iemand in de kou te laten staan wachten.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:51

Ik heb er ook een gigantische hekel aan, je hoort gewoon op tijd te komen.

Mijn vriend is ook altijd overal een kwartier te laat. En ik een kwartier te vroeg.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:55

Ik heb ook een hekel aan te laaat komen!

Mijn baas komt altijd minimaal 10 minuten te laat!
En paar weken geleden was meneer 1 uur te laat!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:03

Dat vind ik ook erg vervelend. Ik kom overal standaard 10 min. te vroeg. Er zijn natuurlijk uitzonderingen door verkeer etc (toch langer in de file staan of de trein eerder valt uit en je trein daarna heeft een half uur vertraging ofzo).
Daar kun je zelf weinig aan doen, maar het zijn inderdaad altijd dezelfde mensen die te laat komen. Bij sommige weet ik dat ze gemiddeld 15 min. te laat komen dus hou daar alvast rekening mee met m'n planning hi hi. Maar goed het blijft vervelend.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:03

Aan vriendinnen die te laat komen kan ik me niet zo ergeren, van sommigen weet ik altijd dat die standaard een minuut of 5 te laat komen, dus daar houd ik dan rekening mee.. Vork Een half uur o.i.d heb ik nooit meegemaakt, dan word ik wel gebeld van te voren..

Maar collega's o.i.d moeten gewoon op tijd zijn, klaar. Zeker als iemand mij moet komen aflossen, ben ik er niet van gediend dat ik langer moet wachten. Als ze half 1 horen te komen, is dat half 1 en niet 10 over half 1.