Even een vraag over een contract, jullie mening!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

twinducklin

Even een vraag over een contract, jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 21:01

Allereerst een lang verhaal, maar moet het toch even kwijt. Bedankt voor het lezen alvast

Ik voel me een beetje benadeeld om het netjes te zeggen.. Misschien dat er hier mensen zijn die wat meer kunnen vertellen/weten hierover.
Sinds Juni dit jaar ben ik afgestudeerd als verzorgende-ig via BBL -opleiding, mijn laaste stage/werk plaats had me hierna een baan aangeboden, alles goed en wel bleek alleen toen ik mijn contract binnen kreeg dat ze me voor een lagere functie willen aannemen als dat ik voor gediplomeerd ben.
Heb toen gezegd dat ik het hier niet mee eens was en nog wat kleine dingen in het contract klopte niet ( kreeg ineens weer een proeftijd terwijl ik er al 3 jaar werk, kom niet direct in de schaal maar in de aanloopschaal op zich normaal alleen is dit via het contract 2 jaar ipv zoals normaal 1 jaar ) Dit zou veranderd worden, alleen zeiden ze dat ze me niet konden aannemen als verzorgende-ig omdat degene voor wie ik vervang ( zwangerschapsverlof ) dit niet is, maar in Januari zou ik dan gewoon een contract krijgen na mijn functie.

Nu kreeg ik vorige week ineens te horen dat Januari niet doorgaat, maar dat dit waarschijnlijk maart gaat worden ( mijn contract loopt tot april ) en omdat ik niet eens was met contract kreeg ik een nieuwe toegestuurd. 4 Maanden later heb ik dus dat " nieuwe " contract binnen, wat dus weer gewoon hetzelfde is. Inmiddels is mijn vorig contract vanaf 1 augustus afgelopen dus ben ik officieel gezien niet meer in dienst ( krijg gelukkig wel betaald Tong uitsteken ) Maar ik ben het hier dus niet mee eens, en ben er dus ook over aan het denken het contract gewoon niet te tekenen omdat ik me gewoon gebruikt voel. Ik moet wel werken na mijn diploma maar krijg er niet voor betaald, volgens mijn leidinggevende scheelt het 16euro per maand, wat dus 100 euro bruto is zonder onregelmatigheidstoeslag dus 100 a 150 euro netto per maand verschil voor hetzelfde werk. ( heb dit opgezocht in de CAO )
Kreeg als commetaar dat ik eerst moet laten zien dat ik kan werken als een verzorgende-ig ( dacht dat ik dat na 15 maanden wel had laten zien ) dat ik mijn werk goed doe maar dat je pas begint te leren als je gediplomeerd bent, voor mij klinkt dit gewoon als een excuus, andere hebben wel meteen het goede contract gekregen. Mijn diploma heb ik toch niet voor niks gehaald?

Het is toch belachelijk als ik bijvoorbeeld als concierge betaald krijg maar wel als leraar voor de klas moet staan ( even om een verglijking te maken met wat iedereen begrijpt in verschil )

Wat zouden jullie doen?

Thirsa_

Re: Even een vraag over een contract, jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 09:59

Kan me voorstellen dat het erg frustrerend is, misschien even contact opnemen met rechtsbijstandverzekering of vakbond? (als je daar lid van bent)
Alleen begrijp ik niet waarom je zegt dat je officieel niet meer in dienst bent? Als jouw contract in aug. afgelopen is en jij hebt daarna gewoon doorgewerkt is het stilzwijgend verlengd nl.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:55

Mijn ander contract was een leerling-contract, deze liep af bij behalen van diploma ( wat ik in Juni heb behaald en moest dan uitwerken tot 31 Juli ) dit contract kan dus niet stilzwijgend verlengend worden. Vandaar dat ik zeg dat ik " officieel " niet meer in dienst ben, personeelconsulent zei daarop dat het inderdaad niet helemaal volgens de regels is vandaar dat ze ook willen dat ik zo snel mogelijk teken. Het contract wat ik thuis heb gekregen staat ook bij dat ik hem op 23 juli 2008 getekend heb zogezegd bij datum handtekening..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:08

Ik zou geen gedateerd contract tekenen zonder eerst informatie in te winnen!! Normaal gesproken is het nl zo dat een werkgever binnen een maand een contract aan moet bieden, gebeurt dit niet dan heb je automatisch een contract voor onbepaalde tijd.