Info wonen op Tenerife (spanje)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mentjuh

Info wonen op Tenerife (spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:54

Heey!

Ik zit er hard overna te denken om naar Tenerife te verhuizen.
Zijn er mischien bokkers die hier wonnen of info hebben over het land?
Hoe zit het daar met paarden houden en dat soort dingen?
Ik hoop dat jullie me wat info kunnen geven Lachen

Groetjes

Nathalie

Re: Info wonen op Tenerife (spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 07:54

Laatst wilde je toch naar Curacao? wat heeft je doen beslissen dat je daar niet naartoe wilt maar naar Tenerife?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:09

Een vriendin van mijn moeder woont daar. Het is een prachtig eiland met vele mooie plekjes, klimaat is goed te doen en het is daar vrijwel altijd goed weer. Paarden houden gaat iets moeilijker, omdat je niet makkelijk een stuk grond daar kan krijgen. (Het is vrij veel bos en droog). Wel zijn er maneges waar je misschien je paard kan stallen.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:06

Ik ben er dit jaar op vakantie geweest, erg mooi eiland, leuke dingen om te doen, maar zou er niet aan moeten denken om er te wonen Bloos
Hoezo wil je emigreren en hoezo denk je aan Tenerife? Lachen

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 18:13

Nathalie schreef:
Laatst wilde je toch naar Curacao? wat heeft je doen beslissen dat je daar niet naartoe wilt maar naar Tenerife?

naar spanje of tenerife is makkelijker om me paard mee te nemen Lachen

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 18:14

Blackje schreef:
Ik ben er dit jaar op vakantie geweest, erg mooi eiland, leuke dingen om te doen, maar zou er niet aan moeten denken om er te wonen Bloos
Hoezo wil je emigreren en hoezo denk je aan Tenerife? Lachen

collega van mij woont daar en vind het geweldig om er te wonen heeft daar ook haar paarden staan Lachen
maar zit nog te twijfelen of ik nie beter gewoon spanje kan doen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 20:13

Ik zou me toch maar beter verdiepen in Tenerife voordat je überhaupt nadenkt over emigreren..
Tenerife is Spanje, dus ik snap dan ook helemaal niet waarom je het over ''gewoon Spanje'' hebt?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 20:15

spanje is het binnenland tenerife is een eiland dat bij spanje hoort Lachen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:52

mentjuh schreef:
Nathalie schreef:

naar spanje of tenerife is makkelijker om me paard mee te nemen Lachen

Dus je kiest eerder voor je paard dan voor je zelf?
Omdat het goedkoper en makkelijker is ga je maar ergens anders heen?!
Ik zou dat nooit kunnen, want straks zou je wel naar Curacao gaan, met of zonder paard en je vind daar wel je plekkie en op Tenerife zou het niet lukken, dan blijf je je altijd afvragen en als ik wel naar Curacao was gegaan?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:46

Curacao zou ik absoluut niet doen, het klimaat is véél te warm daar. Daarintegen is Tenerife een stuk "koeler", in iedergeval toen ik er was. Knipoog

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:39

Ben bezig met La Palma. Ga 1 december voor 3 maanden kijken en orienteren. Is mijn droom om een eigen zaak daar te beginnen. Ben helemaal verliefd op dat eiland. En ik ga ook uitzoeken of mijn paardjes mee kunnen natuurlijk!

Je kunt me PB als je op mijn mail lijst wilt die ik vanuit La Palma ga sturen naar geinteresseerden. Misschien heb je er iets aan?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 16:24

@Samy ik weet niet hoe het bij jou zit maar als ik een paard koop koop ik die voor het leven en niet om hem weer te verkopen Knipoog daar in tegen hoe makkelijk je naar spanje verhuist kun je altijd weer door! Al is het maar om te kijken hoe het bevalt om in het buitenland te wonen en spanje stond zowiezo op 2. Daarintegen is er in spanje meer te doen voor de reining sport dus kan ik mijn sport uit blijven oefenen en dat vind ik ook een groot voordeel. En over goedkoper tja niet bij iedereen groeit het geld op de rug Knipoog

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:42

Tuurlijk een dier koop je voor het leven, maar als ik dolgraag naar een bepaald land wil, zou ik ook daarvoor gaan en niet, omdat het te duur voor me paard is, maar naar een ander land (2e keus gaan). Dan zou ik 1) of doorsparen desnoods tijdelijk verhuren en alvast rond gaan kijken in het land of 2) gewoon niet gaan omdat me paard te belangrijk is voor me.
Je wil graag weten hoe het is om in het buitenland te wonen, waarom dan persee de zon kant op en niet een 2 maanden Duitsland/Belgie? Echt alleen voor de zon? Zo komt het op mij dan wel over.

Daarbij zeg ik trouwens niet dat je je paard moet verkopen, omdat je naar het buitenland gaat. Der zijn zat mensen die voor een half jaar richting buitenland gaan en de dieren gewoon aanhouden hoor...

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 16:49

nouja niet alleen om de zon hoor draait nog heel veel meer mee plus in spanje heb ik al bekende wonen Haha!