Familiedag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Familiedag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:34

Jaja, dit jaar moet ik de familiedag organiseren met 2 nichtjes en 1 neef. Gisteren hebben we 'vergaderd' maar echt wijzer zijn we niet geworden.
Heeft iemand nog iets leuks? Het liefst een hele dag of in ieder geval de ochtend en middag. We zijn met 30 man en de leeftijden varieren van 0 tot 55. Voor jong en oud dus. Het moet wel in de buurt van Tilburg / Den Bosch zijn. Niet de Efteling daar zijn we al eens geweest met de familiedag. Owja, het budget is ongeveer 60/70 euro per persoon.
Iemand leuke tips, laat het weten Knipoog

Edit: We hebben ook nog 1 oom die in een rolstoel zit en die moet ook zonder al te veel moeilijk doen , mee kunnen.

PaardenBit

Re: Familiedag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:47

duinrel huis mischien ?
is echt aan te raden Knipoog slaap kamers op begane grond Knipoog
keuken wc ook opbegane grond Knipoog
en heel veel plek lekkere banken leuke tv Lachen
en je mag de hele dag vrij over park lopen en zwembad in Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:48

Misschien is het een leuk idee om te brunchen met zijn allen? Vind ik altijd heel gezellig om met mijn familie te doen, vaak is er voor ieder wat wils om te eten etc.
Al is 30 man misschien wel een grote groep, maar er zijn vast wel eetgelegenheden waar je dit kunt doen met zijn allen.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:50

Wij zijn een keer met de familiedag naar het aviodrome (heet dat zo?) geweest en een keer naar het archeon.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:57

Leuk idee Zazoo, maar aangezien we dan eerst 2 uur in de auto moeten zitten schiet dat niet echt op.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:57

of je zet een soort speurtocht uit door de stad, in groepjes van 2, langs allerlei bezienswaardigheden en dat iedereen dan vragen moet beantwoorden.
Aan het eind laat je dan iedereen uitkomen bij een leuk restaurantje en daar ga je met z'n allen eten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:00

Wij hebben een culinaire wandeltocht gepland, dus via een speurtocht langs allerlei eettentjes. Voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en de koffie allemaal in een ander tentje. Erg leuk!
Via vragen kwamen ze dan weer wat verder.

Maar vlak voor die dag kreeg mijn oom een hersenbloeding en stierf direct...

Maar wij hebben het nog steeds liggen Lachen dus wie weet!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:11

Mijn oom heeft een keer een routebeschrijving/speurtocht gemaakt door de dierentuin (Blijdorp) heen en dan voor onderweg vragen over de dieren/planten die je ziet. Was heel leuk om te doen (voor volwassenen en kinderen)! Bij ons was het een familiedag met twee families: van mijn oma haar zussen hun kant en van mijn oma's kant (dus twee verschillende achternamen). En de groep die de meeste vragen goed had kreeg een wisselbeker. Haha!
Daarna zijn we in een restaurant gaan eten met z'n allen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:21

Speurtocht vind ik wel een leuk idee. Eten doen we zowieso.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:41

Ik weet niet hoe verre de bospaden in je omgeving goed zijn ivm rolstoel en evt wandelwagens... Maar ik heb dat eens gedaan met de familie (met veel beebs).. Heerlijke boswandeling hebben we gemaakt met hier en daar spelletjes/vragen.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:49

Afgelopen zondag hadden wij familiedag. We zijn het bos ingeweest om daar een speurtocht te doen, hardstikke leuk. Met o.a. vragen over familie-leden.
Vooraf hebben we eerst een drankje gedaan en achteraf zijn we met zijn allen gaan eten.
Het was mazzel dat het weer meezat anders is het toch wat minder....

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 20:03

MoonChloe schreef:
Ik weet niet hoe verre de bospaden in je omgeving goed zijn ivm rolstoel en evt wandelwagens... Maar ik heb dat eens gedaan met de familie (met veel beebs).. Heerlijke boswandeling hebben we gemaakt met hier en daar spelletjes/vragen.

Ja je hebt hier een hoop verharde wegen dus met de rolstoel en buggy's moet het te doen zijn.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 20:12

Misschien een oudhollandse spelletjesdag?
Wie hebben een aantal jaren terug zoiets gedaan met de hele familie in leeftijd van +- 6 tot ver in de 80 jaar en het was voor iedereen leuk.
We hadden teams van 6 personen gemaakt die alle spellen moesten afwerken. Niet iedereen hoeft dan alles te doen.
Tussendoor waren er lekkere hapjes en 's avonds een gezellig etentje.

Ik vond het wel een geslaagde dag in ieder geval.
Buitenaktiviteit is een beetje spannend in deze tijd van het jaar, lijkt me. Met een beetje pech is het hartstikke koud of regent het pijpenstelen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 17:44

Yorghos schreef:
Buitenaktiviteit is een beetje spannend in deze tijd van het jaar, lijkt me. Met een beetje pech is het hartstikke koud of regent het pijpenstelen.

Het is pas in juni hoor. Maar aangezien we met zo'n grote groep zijn en met 4 man het regelen zijn we al een beetje rond aan het kijken.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:51

Wij hebben een uitje gehad waarbij we gingen boerengolven, in het bos. Gevolgd door een lekkere lunch en hierna een huifkar tocht.
Was erg geslaagd Ja