wist niet of ik dit bij LZP of bij werkgedeelte zou zetten.
Ik ben op dit moment in het 2de jaar van de opleiding Voeding en dietetiek bezig. Ik ben gevraagd om een dagje een lesje te verzorgen op een basisschool (iig klassen 2 en 3 en groep 8) met als thema voeding, maar vindt het moeilijk om iets te verzinnen. Heb wel al besloten dat het 2 totaal verschillende programma's moeten zijn, want groep 8 is behoorlijk anders als kleuterklas.
Voor de kleuterklas dacht ik al een verhaaltje, misschien een spelletje, eventueel samen iets koken of bakken, maar wil ook nog een soort van voorlichting-achtig iets geven, natuurlijk geen Powerpoint ofzo
, maar echt iets voor die leeftijd. Ook dacht ik (wellicht samen met de bovenbouw) een ontbijt of lunch op school te maken met de kinderen...Ik dacht misschien dat mensen met kinderen van die leeftijd me kunnen helpen hoe ik dit aantrekkelijk houd. Als onderwerp gaat het vooral over lekker en gezond eten en het moet vooral heel spelenderwijs zijn. Eventueel willen we het combineren met het ontbijtproject dat begin volgend jaar aan de beurt is.
Hetzelfde geldt voor groep 8 (iig bovenbouw), ik heb echt geen idee wat ze op die leeftijd interessant vinden, en hoe ik het niet te kinderachtig maar, maar ook niet te moeilijk ,want een lange presentatie, daar zitten ze niet op te wachten, dat is me duidelijk
. Ik dacht dat bokt vast een hoop kinderen in deze leeftijdsklasses heeft, dus die zouden me vast moeten kunne helpen
). Daarna een barbecue met mager vlees en veel groentes.
) en andere spellen doen dan de kleintjes.