Nieuw huis, kleurkiesdilemma! HELP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

supertinkie

Nieuw huis, kleurkiesdilemma! HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 14:14

Ik krijg morgen de sleutel van ons nieuwe huisje dus kunnen we eindelijk aan de slag!
We hebben er al zo lang naar uitgekeken dat de meeste dinge voor het interieur al bepaald zijn.
Zo ook de kleuren voor de woonkamer en de slaapkamers. Ook het toilet krijgt een gek kleurtje!
Alleen is mijn inspiratie nu op, en weet ik even niet een leuke kleur te bedenken voor in de keuken.

Dus ik kan wel wat ideetjes gebruiken *LOL*

De kamer wordt trouwens lichtblauw en de slaapkamer creme met blauwe strepen (breed).
En het toiler krijgt een donkerblauwe kleur, omdat vriendlief zo graag een toiletbril wil met delftsblauw afbeelding.

Het is dus wel mijn idee om het een beetje bij het geheel te laten passen, maar het mag ook best een gewaagd kleurtje zijn!
Tips zijn meer dan welkom!

Noeps

Re: Nieuw huis, kleurkiesdilemma! HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:21

Wat voor kleur heeft het keukenblok etc?
Oom en tante van mij hebben 1 of 2 muren in de keuken pure-chocoladebruin, heel mooi in combinatie met een wit keukenblok Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:25

Ik heb in mijn keuken anderhalve muur (een grote muur en het stuk naast de deur dat eraan vast zit) geel geverfd. Op de vloer ligt geblokt vinyl in de kleuren rood/oranje/geel/roze. Mijn keukentafel is zwart, mijn wandrek donkergrijs. Steekt lekker af bij de rest van mijn huis: slaapkamer is donkerblauw, woonkamer lime met blauw en de badkamer van alles. Haha!

Is het trouwens een open keuken of een dichte keuken?

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:30

Ik zou niet iets van zachtgeel doen ofzo, volgens mij word dat in een keuken erg groezelig Haha!
Bruin lijkt mij ook erg leuk! Pling

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:32

Mijn muur is zonnegeel, verre van groezelig, integendeel. Haha!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:34

ben ook net verhuist, ik heb dit keer voor zwart wit grijs gekozen met paarse accescoires.

1 muur is antraciet grijs andere muren wit, bij mn gang heb ik gekozen voor zwart en zilver behang met een witte trap. Mijn slaapkamer is ook antraciet met wit geworden en mijn keuken ook weer antraciet met wit.

Mijn bank is donkerpaars en dat geld ook voor mn accescoires gemixt met zilveren kandelaars.

Je kunt het barokachtig noemen zeg maar maar dan niet te veel tierelantijntjes Knipoog

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 14:57

Plien91 schreef:
Wat voor kleur heeft het keukenblok etc?
Oom en tante van mij hebben 1 of 2 muren in de keuken pure-chocoladebruin, heel mooi in combinatie met een wit keukenblok Lachen

Het is zo'n standaard huurhuiskeuken dus spierwit met een stalen werkblad.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:59

Daar past dus eigenlijk alles wel bij. Lachen

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:03

Ik zou toch wel proberen om in blauwtinten of ander neutrale kleuren te blijven, zeker omdat je al veel blauw kiest.

Mijn slaapkamer is antraciet met oranje en onze woonkamer antraciet met groen. Keuken is antraciet met zwart.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:09

Vriendlief en ik zijn er ook al uit, wij gaan straks lichtblauw (lavendelblauw om precies te zijn) met bruintinten en cremetinten doen. Vind wel dat je daar wel veel mee kan combineren. Lachen

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:11

Antraciet is heel praktisch omdat je er niks op ziet en past bij blauw.
Terracotta vind ik ook altijd mooi in de keuken. Geeft zo'n mooi mediterraan sfeertje. Ik weet alleen niet of dat bij jouw blauwtinten past.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:19

Mayflower_ schreef:
Vriendlief en ik zijn er ook al uit, wij gaan straks lichtblauw (lavendelblauw om precies te zijn) met bruintinten en cremetinten doen. Vind wel dat je daar wel veel mee kan combineren. Lachen

Bruin is inderdaad ook wel mooi ja, die kleur krijgt onze tafel in de kamer ook (heeft ie al, voor de helft..Lachen )

danneke80 schreef:
Antraciet is heel praktisch omdat je er niks op ziet en past bij blauw.
Terracotta vind ik ook altijd mooi in de keuken. Geeft zo'n mooi mediterraan sfeertje. Ik weet alleen niet of dat bij jouw blauwtinten past.

Antraciet is ook wel een optie, vind ik ook wel een gave kleur. Terracotta vind ik persoonlijk niet zo mooi bij blauwtinten geloof ik...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:28

Mooi okergeel, donkeroranje of bordeauxrood.. Een beetje een warme, gezellige en energiegevende kleur geeft wel een leuk contrast met het koele van de andere ruimtes!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:06

Kersenroodtinten passen ook mooi bij bruintinten. Lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:01

Eeuwigzonde schreef:
Ik zou niet iets van zachtgeel doen ofzo, volgens mij word dat in een keuken erg groezelig Haha!
Vind ik niet. Wij hebben een lichtgele keuken en ik vind ze erg mooi. Lachen Maar ik denk niet dat geel bij jouw blauwe kleuren past.
Ik zou ook een warme kleur gebruiken, dus eerder iets rood/bruinachtig.