zucht, ouders.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

zucht, ouders.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 16:36

Hoi,

Ik heb eigenlijk nooit echt een goede verstandhouding gehad met mijn ouders,
maar het is ook nooit zo geweest dat we heftige ruzies hadden.
Dit, denk ik, voor het grootste deel niet omdat ik me heel veel liet zeggen
en doen.

Ik zit door mijn stiefvader ( met mijn echte vader heb ik geen contact meer )
tot over mijn oren in de schulden. In de periode dat ik van mijn ex (waar ik mee
heb samengewoond) af ging, kon ik niet meer terug naar mijn ouders, want dan
moesten ze te veel rekening met me houden.
Gelukkig kon ik wel terecht bij een heel heel goede vriendin (Sammy1 hier op bokt)
zodat ik niet op straat stond. Ik heb er toen voor gekozen om niet meer naar mijn
ouders te gaan, omdat het me heel veel pijn heeft gedaan.

Toen mijn stiefvader een hersenbloeding heeft gehad, kort nadat ze een eigen
zaak hebben opgestart, ben ik toch heel veel gaan helpen. Met mijn zusje, in de
zaak, in het huishouden, alles zodat mijn moeder bij mijn vader kon zijn.
Toen ik een sollicitatie gesprek had, kon ik een keer niet invallen voor mijn moeder,
en kreeg ik te horen, dat ik er ook nooit was wanneer ze me nodig hadden.

Dus weer een keer gekwetst besloten toch niet meer te gaan, omdat ik eerst mijn
eigen dingen op orde moest krijgen. Ik woonde in die periode nog steeds bij Sammy.

Nu, heb ik eindelijk, na een jaar, de goede orde er weer wat in, en miste ik mijn zusje,
broertje en ouders toch wel weer. Dus, zucht, toch nog maar een keer contact op
genomen, op de verjaardag van mijn zusje.

Alles goed en wel, lijkt allemaal goed te gaan, twas allemaal een paar keer gezellig,
heb ze uitgenodigd om met de kerst te komen eten, en dan nu de zoveelste klap.
Mijn broertje belde me helemaal overstuur op. Hij was ontslagen waardoor hij nu heel
veel zeik thuis heeft. Verder hebben mijn ouders hem verteld dat ik zou hebben gezegt,
dat hij een leugenaar is. En het ergste van alles, voor mij dan, ze hebben verteld dat
ik vroeger in een hoerenknal gewerkt heb.

Ze maken me dus gewoon uit voor prostituee. Dit doet zo PIJN. Niet normaal.
Mijn vriend denkt dat ik het me allemaal niet zo aantrek, omdat ik toch al wist hoe
mijn ouders zijn. Maar ik trek het me dus wel aan.

Ik heb ze gesmst om een afspraak te maken om te vragen waarom en hoe of wat.
Maar aan de andere kant denk ik, moet ik dit wel doen? Moet ik nog naar ze toe gaan?
Want als ik nu weer weg blijf, zie ik mijn zusje weer niet.

Het doet allemaal zon pijn. Heb me nu die paar dagen gedragen alsof het me niks intresseerd,
maar kan het gewoon niet van me af zetten. Het doet te veel pijn.

Wat zouden jullie doen?

Dank jullie voor het lezen, op deze manier kan ik iig even mijn ei kwijt.

Samantha

Mars

Re: zucht, ouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:40

Meid wat een verhaal zeg, ik kan me voorstellen dat dit een flinke klap is, juist als je denkt dat het net weer een beetje goed gaat allemaal. Of je wel of niet in gesprek met ze moet... die keuze kun jij alleen maken, wil jij ze zelf nog in je leven? Je zegt dat je je zusje niet ziet als je geen contact hebt met ze, maar kun je niet apart iets afspreken met je zusje?

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:42

ik begrijp dat je ouder altijd je ouders blijven....maar hoeveel/hoelang wil jij je nog laten kwetsen?? het spijt me maar vind het echt schandalig wat ze over je beweren en dan ook nog je broertje tegen je opzetten.

ik weet niet of ze een gesprek aan willen gaan maar wat verwacht je ervan? is dit met een 'sorry' (als je die al zou krijgen) afgehandeld? lijkt me niet.
je kan het gesprek aangaan om een aantal dingen vanaf jou kant op tafel te gooien en mischien dat je een reactie krijgt...maar ik zou er niet al te verwachtingsvol instappen.

probeer jezelf te beschermen voor nog meer ellende...

schrijf voor mij part een brief waarin je precies beschrijft hoe je je voelt door wat zij je aandoen...

succes

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:44

achgod meid Ach gut is 't niet mogelijk om 't contact alleen met je broertje en zusje alleen stand te laten houden? en je ouders daar buiten te laten?
maar zou wel eens proberen dit uit te praten met je ouders als 't mogelijk is..
de meeste problemen komen voornamelijk doordat er GEEN communicatie is tussen ouders en kind of zo.. (heb 't zelf mee gemaakt de laatste paar weken...)
als je NU al weet 't heeft géén zin.. laat 't dr dan ook bij.. dan maak je je anders alleen maar meer kapot..
en als hun zo over de eigen dochter denken.. lijkt me ergens wel al genoeg te zeggen.....

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 16:44

Nee dat is het probleem. Ze is net 9 en heeft ook nog eens het syndroom van down. Dus apart afspreken is helaas geen optie. (dit doe ik nl wel met mijn broertje van bijna 18)

Ik had gedacht om idd eens op tafel te gooien wat me dwars zit. Dat ze niet moeten verwachten dat ik het niet weet als ze zo over me praten. En ik hoop, dat ze dan niet meer zo praten.
Maar denk dat dat dan ijdele hoop is Boos!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 16:45

neverstop schreef:
als je NU al weet 't heeft géén zin.. laat 't dr dan ook bij.. dan maak je je anders alleen maar meer kapot..
en als hun zo over de eigen dochter denken.. lijkt me ergens wel al genoeg te zeggen.....

Daar was ik ook al bang voor.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:46

het is niet meer dan te proberen.. nee heb je, ja kun je krijgen..
praten is soms best een goede oplossing, misschien zelfs met 'n andere persoon dr bij die hier buiten staat zeg maar.. 'n soort bemiddelaar...

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:47

ik heb zelf 5 weken langs me vader afgelopen door de stomste onzin.. Scheve mond
dit is mede door 'n begeleidster van mij (waar ik van onder begeleiding sta) weer redelijk opgelost (ligt ook mede aan mijn situatie dit moment)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:48

Als je zo zeker weet dat je ouders weer de fout in zullen gaan en weer zo raar over je gaan praten dan zou ik hier persoonlijk geen energie meer in steken, want ze blijven je kwetsen als ik dit zo allemaal lees.

Het is naar natuurlijk dat je dan je zusje niet kunt zien, maar op een gegeven moment moet je ook voor jezelf kiezen. Hoe ze jou nu behandelen is natuurlijk beneden alle peil.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:51

Mas, daarom dat ik dit al zei....

neverstop schreef:

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 16:51

Mas schreef:
Als je zo zeker weet dat je ouders weer de fout in zullen gaan en weer zo raar over je gaan praten dan zou ik hier persoonlijk geen energie meer in steken, want ze blijven je kwetsen als ik dit zo allemaal lees.

Het is naar natuurlijk dat je dan je zusje niet kunt zien, maar op een gegeven moment moet je ook voor jezelf kiezen. Hoe ze jou nu behandelen is natuurlijk beneden alle peil.

Precies zoals jij het hier schrijft, had ik toen ook gekozen om geen contact meer met ze op te nemen.
Om voor me eigen te kiezen. Maar dan probeer je het weer, en dan toch wordt je weer teleur gesteld.
Denk dat ik er dan misschien idd geen energie meer in moet stoppen.
Weer een kerst alleen Bloos

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:54

beter een kerst alleen dan ruzie of op je tenen lopen lijkt me Knipoog

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 16:56

Ja das ook weer waar. Want mijn vriend is hier dus ook boos over, die wilt al niet meer mee er naar toe om over te praten.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:31

bah sammy is het weer zover,vind het echt sneu voor je,als je praten wilt hoor ik het graag.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 01:15

Hoi Sham,

Het is triest en het blijven je ouders ik heb dat met mijn moeder en voor contackt gekozen in de wetenschap dat ik gekwetst blijf worden, het is een keuze, het kwetsen zal zeker niet minder worden in tegendeel ik ben nu 48 en mijn moeder dus over de 70 en het word dus alleen maar erger, want naar mate ze ouder worden schijnt het alleen maar erger te worden, het is een keuze die je maakt, wel is het zo dat hoe beter jij zelf in je vel komt te zitten hoe beter jij je zelf erover heen kan zetten, en je eigen leven kan gaan lijden, maar pijn zal het altijd blijven doen, hoe oud je ook wordt.
De keuze is aan jou, want ook geen contakt doet pijn.

Sterkte meis Ach gut

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:00

Hier nog een Samantha Tong uitsteken met ouderlijke problemen. En dat net voor de feestdagen.

Ik heb me gisteravond de hele avond beroerd gevoeld en nu dus nog steeds.
Mijn moeder is een ontzettende drammer. Ze bedoeld het niet zo kwaad als het er uit komt, maar ze kan je heel goed op stang jagen. En zo ben ik gisteren dus geflipt, omdat ik mijn dochter om half 6 kwam ophalen en ze die dus net aan het roepen was om aan tafel te komen om te eten. Terwijl ze weet dat ik tussen half 6 en 6 haar kom halen en ik dan meteen naar huis wil om te gaan koken.
Dit is niet de 1e keer dat ze dit doet. Gevolg is, dat ik dus sta te wachten, zelf honger heb, mijn dochter thuis dus niet eet, ik het eten niet op tijd klaar heb als manlief thuiskomt en ik 1 stuk vlees overheb, wat mijn dochter uiteraard niet opeet.
Dus dochter van tafel geroepen, jas aan, schoenen aan...staat mijn moeder de kipfilet Koe in zilverpapier in te pakken, zodat ik die voor mijn dochter kan meenemen! Jaah, dan wordt ik helemaal niet goed. Ik zit net te verkondigen dat ik thuis meer dan genoeg heb en dat ik het anders kan weggooien. Alsof ik niks fatsoendelijks te eten in huis heb!
Dus flipte ik...toch wel iets harder dan ik bedoelde. Want eigenlijk is het maar iets heel onschuldigs...al helemaal misschien voor een buitenstaander...en dus voelde ik me best wel beroerd.

Mijn moeder heeft het op dit moment al niet gemakkelijk. Ze heeft begin deze week een brief van mijn schoonzus gehad, die zich eigenlijk over precies dezelfde dingen beklaagde. Mijn moeder is er nl. altijd heel goed in om continu opmerkingen te maken over de kinderen of het huishouden, waardoor je het gevoel krijgt dat je zelf niets goed kan doen. Ze bedoeld het dus blijkbaar niet zo, ze is alleen maar "goede raad" aan het geven. Ze is bezorgd of we de kinderen wel warm genoeg aankleden met dit weer, of de baby (van mijn schoonzus en broer) niet op de tocht ligt enz enz. Ze dringt je dingen op, die je mee moet nemen, al wil je dat niet omdat je er thuis al meer van genoeg van hebt. Maar dan brengt ze het weer zo alsof dat van haar veeel beter is. De manier waarop ze het zegt, maakt dat je je soms echt een dom blondje voelt. Maar goed...van die brief is ze behoorlijk overstuur geraakt. En dan blaf ik haar ook nog eens af, dat ze mijn dochter niet 5 minuten voordat ik kom aan het eten moet zetten.
Ik heb haar gisteravond nog gebeld om me te verontschuldigen...en dan is het weer goed, maar dan zegt ze opeens: jaah, dan delete die brief maar.
Die brief? Welke brief? Blijkt dat ze me dus een mail gestuurd heeft, waarin ze zegt dat ze haar eigen leven gaat leiden en nog wat van die dingen (naar aanleiding van mijn uitval).
Toen ze dus hoorde dat ik dus niet had gebeld omdat ik die brief had gelezen, maar omdat ik zelf vond dat ik wat overdreven gereageerd had en haar niet ook nog eens met mijn grieven wilde lastig vallen, was ze helemaal verbaasd en zei ze: Heb je dan helemaal uit je eigen gebeld?!!
Jaa zeg! Dan moet ik me echt weer inhouden. Alsof wij nooit eens wat uit ons eigen doen. Alsof daar altijd dat vermanende vingertje van Moeders eerst aan te pas moet komen.
Zucht... en zo gaat dat maar door.

Straks pakjesavond bij hun thuis. Ik ben benieuwd. Mijn schoonzus komt in ieder geval niet. Mijn broer wel. Ze wilden het wel eventueel met kerstmis proberen. Maar dat zien mijn ouders weer niet zitten, om dan met spanning aan tafel te moeten zitten, niks meer te durven zeggen. Mijn moeder wil zowieso mijn schoonzus even niet meer zien, aangezien ze zeer gekwetst is door haar brief. (Terwijl ze toegeeft dat zeker de helft van wat er in staat idd waar is). Dit worden echt gezellige feestdagen.

Maar goed...ik draaf weer door.

Jouw situatie is nog vervelender als ik dat zo lees. Dat soort opmerkingen (hoerenknal) hebben mijn ouders toch nooit over ons gemaakt. Ik wens je ook veel sterkte. Ik kan je geen goede raad geven, daarvoor zit ik nu zelf even te zeer met mezelf in de knoop.

Groetjes
Samantha