swiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 13:17

ik heb pas een swiffer gekocht omdat dat me wel makkelijk leek. ik heb ook die natte doekjes erbij gekocht omdat ik een laminaat vloer heb. nou, ik ben dus helemaal niet tevreden. ik heb echt niet zo'n grote huiskamer maar als ik het goed schoon wil maken gebruik ik dus al 3 doekjes. en die doekjes zijn ook niet goedkoop. en ik krijg lang niet alle vlekken van mijn vloer af met de swiffer wet. ik ben nu dus overgestapt op een gewone mop met heet water en een lekker soppie. wie gebruikt de swiffer ook en hoe vind jij hem?

Erna_

Re: swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:44

Dit herken ik! Ik ben ook weer terug naar de mop gegaan Haha!

Alleen mijn werkster zweert bij de swiffer, maar ok, die komt eens in de vier weken en dan mag ze van mij zich uitleven met dat ding.

Maar ik blijf aan de mop!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:52

Ik heb een swiffer met 'droge' doekjes, is ideaal voor mijn ieniemienie kamertje; ook om even een klein rommeltje oid op te ruimen.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:54

Het schijnt trouwens niet zo gezond voor de huisdieren te zijn, die natte swifferdoekje. Er zitten nogal chemische spullen in, als ze daar per ongeluk van likken (bv de kat die liever z'n brokken van de grond eet ipv z'n bakje), kunnen ze er ziek van worden (naar het schijnt). Wij blijven dus gewoon zwabberen. Van de stoffers ben ik trouwens wel tevreden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:58

wij gebruikken alleen die stofdoekjes van swiffer want die werken wel goed vind ik Lachen
Die natte swiffer gebruiken we niet, we hebben een marmeren vloer en die dweilen we met speciaal spul voor marmeren vloeren Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:59

Ik heb de gewone swiffer en ik gebruik ook vloerdoekjes.
Eigen merk van AH ook duur maar nog steeds goedkoper dan de swiffer-wet.
Iets van 3.60 e voor stuk of 10-15 doekjes

Op de achterkant van de verpakking staat dat een doekje goed is voor ong 15m2 dat geldt denk ik ook voor swiffer doekjes.

Ben ik tevreden Ja Ja krijg alles weg en tijdens het dweilen ga ik ff met een droge handdoek overheen zodat de strepen ook weg zijn.

Ik gebruik die wet-doekjes enkel als ik snel moet dweilen (helaas doe ik dat dus elke zaterdag ivm 3 vieze poezels in huis)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 15:34

ik heb een huiskamer van 25 vierkante meter en daar heb ik echt wel 3 doekes per keer voor nodig. ik heb vandaag met mijn nieuwe mop en een emmer water met citroen schoonmaakmiddel gebruikt en ik was zo klaar. met de swiffer moet ik echt flink boenen, ondankds de schrobrand die er aan zit. nee geef mij maar de ouderwetse mop.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:36

Ik heb een nepvariant van de swiffer, ook natte doekjes en ik vind het ideaal. Gebruikte het overigens alleen als het allemaal even snel schoon gemaakt moest worden en geen tijd had om met de mop aan de slag te gaan Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:38

Ik vind zo;n swiffer ook niks.. Heb van die doekjes op stok geprobeerd, maar de stofzuiger werkt gewoon beter.
En verder gebruik ik de stok maar gewoon om mee te dweilen Vork

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:38

ik gebruik de gewone swiffer met droge doekjes alleen boven op het laminaat. bye the way, je kan ook een droog doekje nat maken voor een vlug dweiltje (gaat prima) echt dweilen doe ik boven op het laminaat en beneden de houten vloer, met een dweil op stok (tja hoe noem je die dingen officieel) en dan pak ik water met een flinke scheut driehoek groene zeep.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:47

Ik gebruik wel de zwabber maar met een oude doek met een Pledge sopje. Die doekjes zijn leuk als de kat vieze pootjes heeft gemaakt bij de deur maar verder is het hopeloos voor de woonkamer.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:22

Ik ben fan van de Swiffer Duster! Haha! Ik gebruik geen gewone stoefdoek meer, maar de Duster.

Voor de vloer gebruik ik zowel de droge als natte variant Swiffer-doekjes. Maar ook alleen de natte variant voor kleine oppervlakten. Ik dweil gewoon mijn vloer iedere week met een Leifheit-dweil met zo'n reservoir voor sopje erop. Dus dan spray je iedere keer een beetje sop op de vloer en dweil je die gelijk. Vind ik ideaal!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 16:58

daniella74 schreef:
Ik gebruik wel de zwabber maar met een oude doek met een Pledge sopje. Die doekjes zijn leuk als de kat vieze pootjes heeft gemaakt bij de deur maar verder is het hopeloos voor de woonkamer.

dat vind ik ook. ik ga de swiffer gewoon erbij gebruiken voor als er een vuile plek zit maar hij is niet ideaal voor de grote schoonmaak

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:37

Ik maak schoon bij een goede vriend van ons. Zijn vorige schoonmaakster gebruikte ook de swiffer, zowel voor het gewone afstoffen als voor de vloer.
Ik heb een hekel aan die dingen dus ik pakte gewoon een emmertje water en een doekje... je had het water moeten zien toen ik alleen zijn kleine huiskamertje gedaan had!!! ZWART!!!
Dus swiffers zijn leuk voor ff snel, maar schoon wordt het er niet van!!!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:07

Duke schreef:
Ik dweil gewoon mijn vloer iedere week met een Leifheit-dweil met zo'n reservoir voor sopje erop. Dus dan spray je iedere keer een beetje sop op de vloer en dweil je die gelijk. Vind ik ideaal!

Geweldig ding! Wij gebruiken hem ook erg graag.

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:13

Ik moet nog steeds een dweil ding aanschaffen. Wat vinden jullie het fijnst werken? Zo'n stang met een soort spons eraan die je dan door een hendel kunt uitwringen of toch echt een ouderwetse mop met van die slierten? (Snappen jullie m nog Haha!) Ik doe het dus nu met een oude theedoek om mn bezem maar dat werkt eigenlijk ehh... NIET Knipoog Tips!!!!!? Heb een best groot dweil oppervlak (ca 60 4kante meter)

*Edit, ik heb kliklaminaat en hou niet van dat hele natte gebeuren(ook niet goed voor het laminaat)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:15

Ik vind de ouderwetse mop het prettigst. Ik heb er een met een echte mopkar erbij (je weet wel met 2 emmers en een wringer). Heel fijn ding, wel vrij duur, maar goed ik heb een groot huis dus dan is zoiets wel heel handig.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:55

Bolieke dat klopt! maar dat is zelfs het geval bi jde droge variant geloof ik!! huisdieren kunnen zelfs al overlijden wanneer ze de pootjes schoonlikken als ze over een vloer hebben gelopen die met dat swiffer spul behandeld is.
Puntje van aandacht dus (als je huisdier je lief is Haha! )

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 19:00

Preddy schreef:
Ik moet nog steeds een dweil ding aanschaffen. Wat vinden jullie het fijnst werken? Zo'n stang met een soort spons eraan die je dan door een hendel kunt uitwringen of toch echt een ouderwetse mop met van die slierten? (Snappen jullie m nog Haha!) Ik doe het dus nu met een oude theedoek om mn bezem maar dat werkt eigenlijk ehh... NIET Knipoog Tips!!!!!? Heb een best groot dweil oppervlak (ca 60 4kante meter)

*Edit, ik heb kliklaminaat en hou niet van dat hele natte gebeuren(ook niet goed voor het laminaat)

ik heb nu dus die stang met zo'n zachte sponsachtige dweil erop die je kunt uitwringen. werkt echt perfect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 19:44

ik ben verliefd op me swiffer! ideaal in me studentenkamertje!

gebruik de droge variant en doe daar ook mee afstoffen. werkt prima!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 20:38

vonneke schreef:
ik ben verliefd op me swiffer! ideaal in me studentenkamertje!

gebruik de droge variant en doe daar ook mee afstoffen. werkt prima!

voor kleine ruimtes is hij inderdaad wel fijn. maar voor een hele huiskamer vind ik t niks.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:04

Ik vind hem ook niets maar vriendlief wel, ah dat hij zich maar uitleeft Lachen Ik doe het liever op de ouderwetse manier Lachen

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:44

Ik vind de natte variant ook helemaal niks en ik heb maar een klein oppervlak te doen.... De droge variant vind ik wel erg prettig! meestal doe ik na het stofzuigen nog met de swiffer erachteraan en ik merk dat ik dan altijd nog veel stof en (katten) haren weghaal met de swiffer.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:48

bij mij staat ie ook ergen sin de schuur Scheve mond
dacht dat het wel handig was,maar ik pak toch liever de stofzuiger en de mop *LOL*

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:43

Huh, ik vond die swiffer ideaal! Ook die natte doekjes!

Ik had dan een redelijk kleine huis, maar ik kreeg m'n (lichte!) vloer toch echt wel mee schoon! Zo vies werd 'ie niet trouwens, af en toe kwam de hond binnen met vieze pootjes, dat was het eigenlijk...

EDIT:
Wiesje schreef:
Bolieke dat klopt! maar dat is zelfs het geval bi jde droge variant geloof ik!! huisdieren kunnen zelfs al overlijden wanneer ze de pootjes schoonlikken als ze over een vloer hebben gelopen die met dat swiffer spul behandeld is.
Puntje van aandacht dus (als je huisdier je lief is Haha! )

Oh nou niks van gemerkt Haha! Ik gebruikte dat ding zowat elke dag, iig de droge en dan zo nodig de natte maar m'n hond heeft er nooit wat van overgehouden!