LOI opleidingen, iemand ervaring mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deniece

LOI opleidingen, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 09:19

Hallo,

heeft iemand hier ervaringen met een HBO opleiding van de LOI? Ik heb gisteren avond uitgebreid de site bekeken en het ziet er naar mijn idee allemaal goed en veelbelovend uit.. Je kan beginnen wanneer je wilt, als je je eerste lespakket thuis krijgt en het voldoet niet aan je verwachtingen kun je het nog retourneren en krijg je je geld terug. Je kunt ieder jaar stoppen als je dat wilt en ontvangt dan je tot dan toe behaalde deelcertificaten.. Studeren in je eigen tempo.. Het kost niet véél meer dan een reguliere opleiding..

Reden waarom ik een thuisstudie wil gaan doen is omdat ik sowieso níet meer fulltime een hbo opleiding wil gaan doen. Ik wil ernaast sowieso veel werken ( denk aan minimaal 25 tot 30 uur per week ) om alles ook nog te kunnen betalen.. Woon op dit moment nog niet op mezelf maar wil over 1 a 2 jaar gaan samenwonen. Vandaar geen voltijd hbo voor mij, daarnaast werk ik ook al fulltime en ben gewend geraakt aan het geld. Toen dacht ik aan Duaal, alleen zijn lang niet alle opleidingen duaal te doen. Ook is het vaak moeilijk om een goede leerwerkbaan te vinden en kan ik dus ook pas volgend jaar september beginnen..

Ik wil graag hbo Financial Service Management gaan doen, ondertussen ga ik dan wel solliciteren bij alle banken/advies/accountantsbureau's in de buurt (Dat zijn er vééél!) dus hoop ik alsnog daar een baan te krijgen en voor dezelfde richting te kunnen studeren..

Iemand hier ervaringen met LOI opleidingen?

Horse_

Re: LOI opleidingen, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:44

Ik vroeg mij dit zelfde af maar dan voor de opleiding dierenartsassistente.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 12:42

Horse_ schreef:
Ik vroeg mij dit zelfde af maar dan voor de opleiding dierenartsassistente.

Okee, hmm heb al wel gegoogled maar zijn heel veel verschillende meningen over.. Ik vraag me ook vooral af of je tijdens je stage periode een stage plek kan vinden, want ik weet niet hoe de 'bedrijven' over loi-studenten denken?..
En als je geen stage vind, kun je dus niet afstuderen...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:48

LOI klinkt inderdaad nog steeds alsof het geen echte opleiding zou zijn daar zit ik dus ook mee of je dan serieus genomen word. Heb ook even brochures opgevraagd voor cursus in Barneveld. Klinkt al veel beter denk ik ook al is het precies dezelfde opleiding. Tenminste moet aan dezelfde eisen voldoen om diploma te krijgen als ik het zo op de verschillende sites zie.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 13:34

Hmm ja, maar het is dus gewoon wel een volwaardig HBO diploma die je krijgt.. En om een thuisstudie af te ronden moet je heel wat discipline in huis hebben en vooral motivatie ook.. Dus dat kan juist ook weer positief zijn aan de opleiding.. Is maar net hoe ze er tegen aan kijken denk ik.. Frustrerend Clown

phietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:13

ik zit er ook over te denken om een studie te gaan doen en dit ook via het LOI, ben alleen nog aan het rond kijken welke en of het idd geschikt is voor mij/. Dus ben ook erg benieuwd naar reacties.

Ik heb laatst met iemand gesproken die deed HR psych..via LOI en die was Heel erg tevreden, wel was het zo dat ze geen stage kon doen i.v.m werk . dus deed ze alleen losse modules. om zo toch alles te kunnen halen.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:02

Ik wil misschien bij NTI/LOI een cursus eventmanagement doen. Ik heb al een voltijd HBO diploma aan de HvA gehaald dus voor mij is het een aanvulling op mn genoten opleiding. Ik hik ook een beetje tegen het feit aan dat een LOI-opleiding op je cv niet echt prestigieus overkomt ....

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:27

Ik zit er ook over te denken om na mijn mbo opleiding zoiets te gaan doen ..
ben benieuwt, heb er nog niet zo heeel veel positieve reacties over gehoord.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:38

Ook al ben ik van het MBO niveau, toch moest ik van mijn werk een MBO studie gaan doen dat met mijn huidige werk (facilitair Servicedesk) te maken heeft, dus dat had ik dan gedaan en ook afgerond met een diploma.

Wel is het zo dat er veel mensen zijn die zakken voor het examen, ook bij HBO, vernam ik, je moet echt moeite doen om alles goed te doen, en er zelf achteraan te gaan als iets niet goed gaat enzo, dan is het al gauw van, laat maar zitten, het is zo'n gedoe.

Als het gaat om het MBO is het wel te doen, gaat het op een stapje hoger het HBO, dan zou ik kiezen voor een studie waar je begeleiding bij krijgt en dat je er voor 1 x per week naar school gaat, dat is beter, en je hebt hier een stok achter de deur, en het blijft op schema op deze manier.

Toch vind ik de opleiding niet slecht, je moet echter wel disclipine hebben om door te zetten en te leren en het af te maken

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 22:35

Bedankt voor de reacties, helaas niemand die zelf ervaring heeft met LOI Clown

IK heb wel op verschillende sites/forums vernomen dat LOI veel beter aangeschreven staat dan NTI en NHA en dergelijke Ja

@ Ragdollcat; dat van die begeleiding is helemaal waar, ik ben ok aan het solliciteren in die branche en heb vandaag bericht gehad dat ik op gesprek mag komen bij een accountantsbureau/adviesbureau! Dan werk ik daar 4 dagen, en heb ik 1 dag voor school, de opdrachten kan ik dan met mn werk combineren/ in de praktijk brengen Lachen denk dat dat een heleboel motivatie met zich mee brengt Ja

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:37

Er is nog niet zo heel lang geleden een topic geweest oven thuisstudies. Daar staan ervaringen in van mensen over de LOI. Even de zoekfunctie gebruiken want ik heb daar zelf ook in mee gelezen.