Is dit normaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 22:06

Sinds een tijdje valt het me op dat ik nooit iets koop of iets wil wat niet echt nodig is.
Als ik bijvoorbeeld in een kleding winkel loop begin ik eerst gewoon net als ieder ander in de kleren te sneupen maar op de een of andere manier denk ik dan na een paar minuten bij mezelf wat doe ik hier eigenlijk ik heb het helemaal niet nodig en dan wil ik ook echt niks kopen. En dit heb ik in een vrijwel alle winkels waar ik kom.
Ook als mij word gevraagd wat ik voor mijn verjaardag wil weet ik nooit wat ik moet zeggen, ik kan dan gewoon nergens op komen. Als je mij een verlanglijstje laat schrijven staan er hooguit 1 of 2 dingen op en dan weet ik het gewoon niet meer.
Het is net of ben ik gewoon altijd tevreden met wat ik heb.
Het is niet zo dat ik het doe omdat ik het geld niet heb, want dat heb ik wel (ik hou iedere maand bijna 100 euro over, en dat is best veel voor een 18 jarige).
Af en toe heb ik het gevoel alsof ik mezelf helemaal niks gun. (ik ben best wel onzeker over mezelf, ik weet niet of dat er mee te maken kan hebben..)
Het klinkt natuurlijk allemaal ideaal maar ik begin mezelf toch wel af te vragen of het wel normaal is.

Petrichor

Re: Is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:10

Hmm nou ruilen?
Ik heb echt het tegenovergestelde, ik moet juist altijd overal waar ik kom van alles kopen...
Of dat van jou normaal is... Jawel hoor zo is iedereen anders en zo heeft iedereen zijn eigen gemeenschappen, zolang je wel kleding koopt als het nodig is lijkt het me dat er niks aan de hand is. Lachen

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:15

heb ik ook , ben ook bijna 18, Teken dat je gelukkig bent ?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:17

Is hartstikk Knipoog e normaal. Heb ik de laatste tijd ook. Wees blij, houd je tenminste geld over voor acht belangrijke zaken Knipoog

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:18

ik heb precies het zelfde... Ik koop wel cadeautjes voor iedereen. Als ik iets zie en denk aan iemand die het wel leuk zou vinden of het goed kan gebruiken, dan koop ik het, ookal is het duur...

Voor mezelf koop ik bijna nooit iets, tenzij ik echt een koopje vind en het niet kan laten liggen, omdat het bijvoorbeeld echt kwaliteit is voor een erg lage prijs. Ook ben ik erg minimalistisch (of hoe je het maar noemt) ik wil niet veel spullen hebben, veel dingen geeft rotzooi en verreikt je leven niet, zeg maar... terwijl weinig maar kwalitatief goede dingen voor mij veel beter is.

Dit allemaal irriteert mij soms wel. Ik ben altijd zuinig, en toen mijn vriend aan de drugs zat, gaf hij mijn geld uit alsof het niets was... toen dacht ik ook waar doe ik het allemaal voor...

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:38

Ik ken het.
Heb het ook, ik wil alleen maar cadeautjes voor andere kopen.
Maar voor me zelf?
Nee, dat wil ik niet zolang ik niks nodig heb.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:45

Ik vind het goed van je. Ik heb periodes dat ik in de stad liep en alles me onmisbaar voor kwam.
Nu winkel ik met lijstjes, dus als ik thuis iets mis, bijvoorbeeld een bepaald t-shirtje, legging of soort schoenen, dan koop ik dat en niets anders.

Verder baal ik nu van al die hopen rotzooi die ik de afgelopen jaren om me heen heb verzameld, zoals tig miljoen boeken, cd's, dvd's en dergelijke. Je leest of kijkt het 1 keer en het beland in de kast om het vervolgens nog 15 jaar lang iedere verhuizing mee te zeulen. Maar goed, daar is Marktplaats voor.

Voor de rest, voor je verlangslijstjes: blader toch eens door de folders thuis, meestal zit er toch wel wat bij wat je leuk lijkt, en je vindt het misschien onzin om voor jezelf te kopen, maar krijgen is al weer anders! Haha! . Ik probeer ook altijd wel een beetje nuttige dingen te vragen, zoals bonnen van de Douglas voor mijn favoriete maar mega dure geurtjes, dingen die altijd wel van pas komen, zoals een nieuwe mascara of de Bit of een staatslot.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:47

Heb ik altijd al gehad. Ben te zuinig om aan in mijn ogen onzinnige spullen geld uit te geven, of anderen voor mij geld aan uit te laten geven. Ook voor spullen voor mijn pony; van alles 1 stuk en geen setjes of dingen die nooit gebruikt worden.
Studie, kleren en pony kosten al genoeg zonder extra fratsen.. Nagelbijten / Gniffelen

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:48

Ja ik heb het ook precies hetzelfde! Sta ook geregeld met iets in mn mandje, en dat ik het daarna allemaal weer terug leg met het idee 'zonder al deze dingen is mn leven echt niet minder comfortabel of leuk'.

Ik vraag me dan ook wel eens af waar ik in hemelsnaam mee bezig ben haha! Maar nog altijd beter dan geld uitgeven aan nutteloze dingen.

En trouwens, als arme student is het al helemaal handig!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:54

Heb ik ook hoor. Vaak sta ik voorin de winkel om te kijken of ik mijn kleur zie hangen en ga dan weer naar buiten. Voor mijn paard koop ik sneller en makkelijker iets.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:04

Voorheen kocht ik ook nooit zomaar iets voor mezelf (dan heb ik heb over 4jr terug ofzo). Altijd dezelfde simpele sieraden en altijd dezelfde makeup waar ik lang mee kon. Helaas, helaas is dit tegenwoordig wel anders Haha! Heb nu veel verschillende oorbellen enzo. Ook qua makeup ben ik flink gaan uitbreiden haha! Qua kleding ben ik ook een drama, laatst wilde ik een bolero'tje kopen, kon geen leuke vinden dus dan koop ik maar een sjaal van €17. Aan de andere kant, ik werk veel en kan mn pony en mezelf onderhouden Lachen Dus vind het wel prima zo!