Nu heb ik al mijn vaste lasten (waaronder zorgverzekering, auto, wegenbelasting, benzine, telefoon) op een rijtje gezet, en daar tegenover mijn salaris en subsidies.. daarbij vergeleken met een huurappartementje wat ik helemaal zie zitten
en kom dan uit op zo'n 350,- over in de maand.Dus lijkt me dat ik daarvan m'n boodschappen zou moeten kunnen doen en kan sparen voor eventuele financiele tegenvallers
Ik zit nog op school; 1 dag in de week, en ben dus BBL'er wat inhoud dat ik een vast inkomen in de maand heb wat de komende jaren nog oploopt (omdat ik eerstejaars ben)
Alleen zijn er dan nog ouders die ernstig tegenwerken, en het nut er niet van inzien dat ik uit huis wil.. want ik heb het toch zo goed
en nu kan ik toch sparen voor later??Tuurlijk hebben ze gelijk dat ik nu nog kan sparen, maar ik heb ook zo die behoefte om mijn eigen plekje te hebben en dingen zelf te regelen. daarnaast ook een stukje rust. Het is niet altijd even gezellig thuis (waar wel?), en denk dat het ook iets meer rust zou geven, ook voor mijn schoolopdrachten.
Ik ben me overigens bewust dat ik ook nog schoon moeten maken, en er best een heleboel geregeld moet worden
iemand hier ervaring mee? Of wijze raad? Ik denk dat mijn ouders het vooral moeilijk vinden om me los te laten, maar met 21 kan dat onderhand wel toch
en daarnaast denk ik dat het heel goed is om een paar jaar op mezelf gewoond te hebben voordat ik ga samenwonen.... graag jullie mening/advies 
bedankt zover!
(ok +/- 5,- per week, maar toh 20,- in de maand