Hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westenwind

Hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 22:54

Even kort uitgelegd.
Ik heb tot de 5de klas VWO gedaan en ben toen gestopt op die school (het hoe en wat doet er even niet toe:) ).
Nu ben ik bezig met de havo op het nova-college.
Tussen die tijd ben ik een jaar niet naar school geweest en ik heb gewoon heel veel moeite het schoolritme weer op te pakken.
Het is nu een maand goed gegaan en ik zie het nu niet meer zitten om op deze manier door te gaan met de middelbare school.
Ik heb eens rond zitten kijken op internet en kwam op het LOI uit (thuisstudie) om daar eventueel verder te gaan met een andere opleiding. Ik kan dan gewoon part-time blijven werken en me verder volledig op de studie storten.
Nu is mijn vraag, zijn er hier meer mensen die zonder mavo/vmbo/havo/vwo een beroepsopleiding zijn gaan doen? En wat voor opleiding heb je dan gedaan?

Slieke

Re: Hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:01

Ik ben tweemaal (wegens omstandigheden) blijven zitten in 4 Havo. Daarna ben ik (d.m.v. beroepskeuzetesten) de opleiding "Afdelingssecretaresse" bij Schoevers gaan doen. Dit beviel zo ontzettend goed dat ik er nog een jaar "Directiesecretaresse" achteraan gedaan heb. Ik had ook meteen na het afsluiten van mijn studie een baan.

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 23:02

Slieke schreef:
Ik ben tweemaal (wegens omstandigheden) blijven zitten in 4 Havo. Daarna ben ik (d.m.v. beroepskeuzetesten) de opleiding "Afdelingssecretaresse" bij Schoevers gaan doen. Dit beviel zo ontzettend goed dat ik er nog een jaar "Directiesecretaresse" achteraan gedaan heb. Ik had ook meteen na het afsluiten van mijn studie een baan.

Hoe lang heb je in totaal over de opleiding gedaan en heb je nu een MBO of HBO diploma?

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:07

Beide opleidingen bij Schoevers duurden een jaar, dus na twee jaar was ik klaar. Ik geloof dat de directiesecretaresse-opleiding van Schoevers als HBO-opleiding wordt gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:11

Als je van 3 HAVO naar de vierde mag overgaan dan is dat bewijs om toegelaten te worden op een MBO opleiding. Je zou dus met een MBO opleiding niveau 4 kunnen beginnen.

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 23:19

Oke, de makelaardij lijkt mij heel erg leuk en nu zag ik het volgende op de site van LOI staan.
Je kan een cursus makelaar-taxateur onroerende zaken doen.
En daar staat bij:

Vooropleiding
Je hebt geen specifieke vooropleiding nodig om de cursus Makelaar-taxateur te volgen. Kennis op HAVO-niveau is wel gewenst.

Vervolgopleiding
Na de cursus Makelaar-taxateur kun je eventueel doorstromen naar LOI Hogeschool. Je krijgt dan een groot aantal vrijstellingen voor de opleiding HEAO MER Onroerend goed en makelaardij (HEAO MER OGM). In minder dan drie jaar heb je dan ook een officieel HBO-diploma.

Dat zou dus betekenen dat ik na die cursus direcht HBO makelaardij kan doen. Dit lijkt mij toch stug?
Ik heb ze wel gemailt maar nog niks terug gekregen.