Ja daar ben ik 
Ik ben iets minder dan een jaar geleden doorgestroomd naar de pabo, en zit nu in de 2e
Ik heb namelijk het eerste schooljaar in een halve gevolgd 
Om even terug te komen op je vragen..
* is het een leuke opleiding?
Ik heb het er erg naar mijn zin gehad, in vergelijking met de pabo makkelijk(er) werk, maar ontzettend leuk. Stage vond ik erg leuk omdat je je vakken erin kan toepassen 
* op wat voor scholen in regio leiden zijn er?
Volgens mij is er in elke (grote) stad wel iets te vinden.. Vaak zijn het ROC's die het aanbieden..
* kan je als je bbl wilt doen ook doorstromen naar de pabo?
Ja kan, je hebt gewoon je MBO dus mag inderdaad (zoals Soeskia al zei) op praktisch elke HBO binnenkomen, ook anderen dus...
* is het een moeilijke opleiding?
Ik heb het niet moeilijk gevonden, soms wel veel ineens.. Maar als je alles goed plant denk ik dat je er prima en zonder problemen uit komt.. 
* wat voor vakken heb je?
Pfff... Ik kan me nog herinneren: didactiek, rekenen, taal, maatschappij-achtig, organisatie en beleid binnen een school, beeldend, drama, spel, (ontwikkelings)psychologie en ook een blok pedagogiek geloof ik.. De rest ben ik vergeten maar dit is het belangrijkst lijkt me. Ik heb dit overigens verdeeld over de opleiding gehad 
* is er hierna ook veel werk in te vinden?
Soeskia zei het ook, maar er komt steeds meer vraag naar onderwijsassistenten. Ook omdat steeds vaker en meer "speciale" kinderen aangenomen worden en op school blijven, en dus extra begeleiding nodig hebben..
Heb je nog vragen? Stel ze of PM maar 
Groetjes!!