Wie heeft er ook'n waterbed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Wie heeft er ook'n waterbed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 09:56

Afgelopen Vrijdag is m'n waterbed gekomen. *joepie!!*
De monteur heeft het ding opgebouwd en gevuld met water van ong 25graden celcius.
Maar nu is nog het bed niet warm! De thermosstaat geeft geen graden aan maar cijfers van 1tm 7 maar het ding schiet niet op met verwarmen Boos!
Hij staat nu op 3 (ingesteld op 6 maar als je aan het knopje draait zie je dat die nog maar net de temp van 3 te pakken heeft)
gistermiddag ging het lampje uit bij 2,5 en nu bij 3 dus schiet niet echt hard op!

Iemand hier ervaring mee?
Een waterbed moet toch binnen'n paar uur de juiste instel temp hebben???

zacharyhillJarig

Re: Wie heeft er ook'n waterbed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:03

Dat duurt best wel even hoor als ik na de zomer mijn waterbed weer ga opwarmen heb ik bijna 24 uur nodig. van een 20 gr naar 28 gr het is wel veel water wat warm moet worden en de elementen zijn ook niet super groot.

Hoe heb je geslapen?? ik heb de eerste 14 dagen geen oog dicht gedaan wou zelfs mijn oude bed terug moest erg wennen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 10:23

Het element is idd niet groot! Ik zat echt zo van 'huh moet dat ieniemienie dingetje alles verwarmen?''

Maar het bed staat nu al vanaf vrijdag aan en kan nog steeds niet zeggen dat die lekker warm/behaagelijk is,eerder wat te koud!
En het slapen,pff echt wennen hoor! vaak wakker en beetje last van de rug maar verder is het wel heerlijk.
Hopelijk went het gauw.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:26

Mijn stelt gewoon graden in en hij staat al tijden gewoon op 25 graden en dat is voor mij genoeg, vind het wel langzaam gaan, maar het is inderdaad veel water wat het moet verwarmen.
Ik slaap er al jaren op en ik vind het heeeeerlijk

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:31

Bij mij duurde dat ook wel even hoor, die hoeveelheid water die erin gaat is echt niet in een paar uur op temperatuur.
Geniet ervan in ieder geval, mijn waterbed is echt mijn beste aankoop ooit geweest Haha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:36

Bij mij duurde het ook wel even hoor. Toen we hem gevuld hadden, konden we alleen maar bij het koude water. Met als gevolg dat het bijna 5 dagen heeft geduurd voor ik lekker lag.

Je moet ook niet verwachten dat het loeiwarm word. Dat is namelijk niet slaapbaar. De hoogste stand is gewoon zo dat je in een voorverwarmd bedje stapt, maar het is geen verwarming waar je op ligt.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:37

Bij mij duurde het 24 uur voor hij warm was.
Ik ben er de eerste nacht gelijk in gaan liggen met extra deken onder en sliep verrot.
Maar na 2 dagen wilde ik me oude bedje echt niet terug, heb nu gewoon geen last meer van me rug en schouders, alleen s'ochtends me bed uit komen gaat wat moeizaam...

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:41

Ik heb al 8 jaar een waterbed, maar weet helaas niet meer hoelang het duurde voor hij op temperatuur was.

Wel heb ik een keer een lekage aan het bed gehad en toen heeft het dus een tijdje opengelegen. (om te plakken en om te drogen)
Het heeft toen best wel een tijdje geduurd voor hij weer goed op temperatuur was. (volgens mij een dag of 2)
Bij ons staat de temperatuur op 27 graden ingesteld.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:44

wij hebben nu ook sinds een maand een waterbed en het ligt zo lekker! Geen nacht slecht geslapen Haha!
Bij ons is die met lauw water gevuld en hij staat geloof ik op 23 graden. Dus nooit meer een koud bed als je instapt!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:09

Ik heb mijn bed sinds een week of 2 op 28° ingsteld, heerlijk Haha! !
Het duurt idd wel even voordat je bed op temperatuur is, maar als je bed met 25° is opgevuld, mag ´ie nu wel goed zijn!
Ik zou morgen even naar de beddenzaak opbellen en vragen hoe dat met jouw bed zit.
Mijn termostaat geeft graden aan. Als mijn bed op bijv. 25° staat, geeft ´ie dat aan. Nu wil ik hem op 28 zetten; dan blinkt het bij 28. Als ´ie dan 26° heeft berijkt, brandt het lichtje bij 26° en blinkt nog steeds 28°. Dit gaat zo door totdat de gewenste temp. is berijkt.
Ik moest in het begin ook zeker 14 dagen aan mijn bed wennen, maar nu vindt ik het heerlijk (juist ook dat het in de winter lekker warm is Knipoog ). Mijn man vindt het na 5 jaar nog steeds niet echt lekker liggen Nagelbijten / Gniffelen ... (voor hem willen we nog een andere "matras" kopen, wat meer gestabiliseerd is.)

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:11

Mijn bed was na ruim drie dagen op de temperatuur die ik prettig vond.
Wachten duurt lang.... Hopelijk slaap je er nog niet op, op een te koud bed slapen levert vreselijke nachten op Lachen
Succes!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:22

Mijn ex had ook zo'n waterbed, tweepersoons. Toen dat ding kwam en wij heb gevuld hadden met water, mochten we geloof ik de eerste nacht er nog niet eens op slapen. We hebben toen pas twee nachten later op dat bed geslapen, zodat het op temperatuur kon komen. Het is ook best veel water dat erin gaat en voordat dat kleine element dat allemaal verwarmd heeft.
Succes in eider geval!

zacharyhillJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:11

Laatst mijn tijk van mijn bed gewassen maar eer dat droog is duurde 2 dagen durfde het niet in de droger te doen, dus hoeslaken en zo op gelegd dan is het koud hoor. Moest er halverwege de nacht een deken op leggen de zak is gewoon koud dan. Het scheeld ook wel als je niet te lang je bed open laat liggen om te luchten en welke lakens je er op hebt. Ik gebruik lekkere flannelen lakens heerlijk!!
Ben blij dat ik er zo weer naar toe mag maar de eertste 2 weken heb ik het vervloekt.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:32

Sterre, er bestaat gelpoeder dat je erin kunt gooien om van je waterbed een gelbed te maken. Dit kun je helemaal naar je eigen wens opvullen, en bevalt het niet, gooi je er zout bij en lost de gel weer op. De gel kost wel wat, maar een nieuw matras ook.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:48

Ons waterbed is na 18 jaar kapot en we hebben een nieuw besteld; wordt volgende week geleverd. Het duurt mij veels te lang en ik heb nu veel last van mijn rug en schouders nu ik op een gewoon matras slaap. Ik vindt het de uitvinding van de eeuw hoor!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:44

Utixo schreef:
Sterre, er bestaat gelpoeder dat je erin kunt gooien om van je waterbed een gelbed te maken. Dit kun je helemaal naar je eigen wens opvullen, en bevalt het niet, gooi je er zout bij en lost de gel weer op. De gel kost wel wat, maar een nieuw matras ook.

Echt? Daar heb ik nog nooit van gehoord, wat een super uitvinding OK dan! !
Ik ga van de week meteen eens informeren bij de beddenzaak waar we ons waterbed vandaan hebben Ja !

Er is bij ons een "maar" Nagelbijten / Gniffelen : het bed wat wij hebben, heeft verschillende ehhh "levels"; je hebt free flow, daar is niks gestabiliseerd, dan komt er eentje met 2 lagen vlies erin, dan met 3 (die hebben wij) en dan met 5, dat ligt bijna als een "normaal" matras, met de voordelen van een waterbed.
Zou je daar dan nog van dat gelpoeder bij kunnen doen, of zou dat alleen bij free flow kunnen?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:28

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:31

Volgens de site is het idd mogelijk om dat poeder ook met die fiberlagen te gebruiken. Een klein nadeel vind ik wel dat je bed dan niet meer verwarmd kan worden.
Ik zal het mijn man laten lezen, dan kan ´ie zelf bedenken of ´ie dat wil of niet Lachen .
Iig bedankt voor de tip OK dan! !

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:43

Lijkt me toch dat er iets met de thermostaat niet goed is, als deze al afslaat bij 3 terwijl jij hem op 6 hebt ingesteld. Even contact opnemen met de leverancier. Duurt overigens wel even voordat je bed een paar graden is opgewarmd, maar toch niet meer dan een dag. (Bij die van mij duurt een halve graad 1 a 2 uur).

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 12:44

Het heeft 3dagen geduurd voordat m'n bed eindelijk lekker warm was,en het slaapt nu heerlijk!
Voel me uitgeruster en heb veeel minder pijn in m'n schouder (daardoor had ik'm ook aangeschaft)

Ovrigens is de hond (maltezertje) er ook niet meer vanaf te krijgen! Die vind het ook heerlijk slapen en kan haast niet wachten totdat ik naar bed toe ga Haha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:48

Haha, dat heb ik hier ook. Mijn honden vinden het ook heerlijk. Alleen zijn dit kruizing Flatcoated en een kleine Duitse Herder. En beledigt dat ze zijn dat ik eerst lekker wil liggen voordat ze erop mogen klimmen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:51

Mijn vader heeft ook een waterbed. Toen hij 6 weken op vakantie ging moest ik op het huis passen en heb natuurlijk in het waterbed gelegen. Wat een drama. Ik heb het 3 weken volgehouden, maar toen ging het echt niet meer met mijn rug. Ik was net Quasimodo als ik 's morgens het bed uit kroop.

Replay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:32

Mijn vriend en ik hebben, sinds we in Curaçao wonen vanaf Juni, een waterbed. We hebben hier geen verwarmingselement nodig dus dat scheelt, maar de eerste weken waren ronduit kl**e! Heb niet normaal kunnen slapen, daarna was het heerlijk. Maar sinds in zwanger ben, nu 11 weken, sta ik elke ochtend op met rugpijn, nu zelfs ischias erbij! Wat zou een oplossing zijn, ander bed of misschien die gel?

Hoop dat jullie advies kunnen geven!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:42

Ik heb een keer in een waterbed geslapen en die was binnen een paar uur warm. Maar als je bed kapot is wat doen jullie dan?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:45

Opwarmen duurt 24 uur voor 1 graad en koelen duurt 12 uur voor 1 graad is mij verteld.
Mijn partner en ik hebben 2 verschillende matrassen zodat we verschillende temperaturen in kunnen stellen. Ik ben een koukleum, die van mij staat op 29 graden en die van hem op 27 dacht ik.
Je moet het bed nooit kouder dan 26 graden zetten, dan wordt je met een rug als een plank wakker, is heel slecht voor je spieren.