Hij is er !!!! Voelen jullie ook dat sentiment :')

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Hij is er !!!! Voelen jullie ook dat sentiment :')

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 08:34

Ik zit lekker met een bakje koffie naar de intocht te kijken.

Kunnen jullie je die spannende tijd nog herinneren??
De zwarte pieten die met hun handschoentjes muffe pepernoten in je kleine handjes duwden, hoe eng je ze vond..
Het zingen tot je hees was ...

ohhh was ik nog maar dat kleine meisje Haha!

Armani88

Re: Hij is er !!!! Voelen jullie ook dat sentiment :')

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 08:36

Ja zeker. Soms wou ik ook dat ik dan weer zo'n klein hummeltje was.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 08:37

wat ik nu vooral zo grappig vindt is dat je nu al die pieten gaat herkennen welke acteurs het zijn. Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 08:37

Ik weet nog dat ik het vreeeselijk vond toen mijn ouders me vertelden dat zij degenen waren die de kadootjes in de schoentjes deden, vreeeeeselijk, was zo boos, heb alles bij elkaar gejankt Huilen van het lachen

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 08:37

Nee, het doet me eigenlijk niks. Nagelbijten / Gniffelen En dat terwijl mijn zusje voor het eerst dit jaar niet meer geloofd. Clown Wel vieren wij uitgebreid Sinterklaas, wat ik wel weer heel erg leuk en gezellig vind. Ja

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 08:39

Dat mis ik wel, mijn ouders wonen 260 km van mij vandaan, en ik heb 2 drukke banen, 9 katten en een stel paarden onder mijn hoede.. Het is voor mij teveel om ff een dagje op en neer te gaan.

Dus wij vieren het al een paar jaar niet meer, en dat vind ik best jammer..

Hij is nu overigens op americo gestapt, dapper hoor, die man is in het echt ook al behoorlijk op leeftijd.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 08:42

Ik vond het altijd erg leuk, tot het moment dat een of andere grapjas de baard van onze schoolsint naar beneden trok Bloos!

Sindsdien vond ik het alleen maar nep, en snapte ik ineens ook waarom óveral ineens zoveel reclame voor speelgoed werd gemaakt. Was best boos Bloos
Maar het jaar daarop wel leuk vieren, maar sinds groep 3 geloofde ik het dus ook echt niet meer..

Nu vier ik het ook niet meer.. Hubbie is ooit op 6 december zijn broertje verloren, dus die feestdag geldt hier ook niet meer.. Kerst daarentegen wel!! Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:15

Het deed mij vrij weinig, toen ze me vertelde dat hij niet echt was.. Khad namelijk al een vermoeden Knipoog

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:17

ik vond het altijd zo leuk. Hoewel ik ook wel mijn vermoedens had Tong uitsteken Ben dit keer ook wezen kijken bij de intocht hier in de stad, met al die kleine kinderen, 'tis allemaal echt zo leuk, heerlijk die sfeer Haha!

En dan lekker cadeautjes kopen voor 5 december, was helemaal in de stemming Tong uitsteken

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:20

hier één van die kinderen die er zelf achter is gekomen dat de Sint niet echt is, stomme klasgenoten Boos! . Maar wij vieren nog steeds en ik heb gisteren ook naar de intocht gekeken Ja , echt dat sentiment is zo leuk.. Ik kijk er al helemaal naar uit om maandag naar A'dam te gaan ( school ), vraag me af hoeveel pieten er rondlopen in de grote stad.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:25

crossmonster schreef:
Ik weet nog dat ik het vreeeselijk vond toen mijn ouders me vertelden dat zij degenen waren die de kadootjes in de schoentjes deden, vreeeeeselijk, was zo boos, heb alles bij elkaar gejankt Huilen van het lachen

Hahaha ja..
Het is mij verteld door mn zus.. Midden in de zomer.. Opeens.. 'Sinterklaas bestaat niet'..
Ik kwaad naar beneden en aan m'n moeder gevraagd.. 'MAM! Saskia zegt dat Sinterklaas niet bestaat, maar hij bestaat toch wel?' (je kan me nog steeds álles wijs maken Tong uitsteken )
Maar toen heeft ze me toch maar verteld dat ie écht niet bestaat Ach gut Potverdrie..
Dat jaar heb ik meegedaan met surprises, ik zat nog bij de majorettes toen..
Mjin vader had mij getrokken, hij is staalbouwer Tong uitsteken dus wat kreeg ik.. Een holle majorettestok van ijzer van 2 meter die ik zelf nieteens kon tillen Clown Moehaha, en mn vader had m zo goed dichtgeschroefd dat ie 'm zelf ook niet meer open kreeg *LOL* Ja..

Maar we vieren het nog wel elk jaar Lovers

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:27

Nou, vroeger op school moest iemand op de schoot van de sint zitten, zegt dat jochie ineens 'héé ouwe gek!' en pardoes werd de baard eraf getrokken! hij moest voor straf maar voor de rest van de dag in de klas zitten! (ik niet, hè? was heleboel jaren terug, maar ik wist het nog als de dag van gisteren!!!)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:30

crossmonster schreef:
De zwarte pieten die met hun handschoentjes muffe pepernoten in je kleine handjes duwden

Haha, dat deden ze daarna ook nog hoor Vork
En ik maar doen alsof ik braaf er nog in geloofde (maar t was dan ook wel errug lekker Vingers aflikken )

Ik ben er (midden in de zomervakantie Duivel) zelf achtergekomen,
ik snapte ineens waarom mijn oudoom altijd zo te laat kwam op het feest bij mijn Oma... Tong uitsteken
(en het was ook al zo verdacht dat wij geen schoorsteen hadden,
maar dat de cadeautjes toch echt wel kwamen Clown)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:30

Ik baalde wel als een stekker dat de Sint niet bestaat. Het was ook te mooi om waard te zijn Tong uitsteken

We hebben toen altijd nog sinterklaas gevierd, het eerste jaar hebben we mijn tante voor de gek gehouden, we deden alsof ik nog wel geloofde. De jaren daarna hebben we surprises gedaan, ook super leuk en gezellig.

Twee jaar geleden hebben we (na het overlijden van mijn oma) een keer sint overgeslagen en kerst gedaan. Maar de sint rules! Haha! dus wij houden het bij de onzinsfeer van 5 december Knipoog

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:44

Ik blijf Sinterklaas leuk vinden, vooral met kleine kinderen die er nog volop in geloven.
Als ze je dan zo enthousiast vertellen wat ze in hun schoen hebben gehad of als ze een brief gekregen hebben. Heerlijk vind ik dat1

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:46

Mwah, het doet mij niet zo veel... Kan me niet eens meer herinneren dat ik er ooit in geloofd heb Clown

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:47

Weet je wat ik me aan het afvragen was. Wat gaan ze doen als dat manneke die Sint is eens komt te overlijden?
Vind maar eens een vervanger die er sprekend op lijkt en die ook ieder jaar weer op zo'n paard wil kruipen..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:15

deze sint doet het nog maar een paar jaar en dan stopt hij ermee dan komt er een vervanger
heel erg jammer kan me geen andere sint voorstellen

bram doet het zo ontzettend goed

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:14

Raggel schreef:
Weet je wat ik me aan het afvragen was. Wat gaan ze doen als dat manneke die Sint is eens komt te overlijden?
Vind maar eens een vervanger die er sprekend op lijkt en die ook ieder jaar weer op zo'n paard wil kruipen..

die man gaat toch niet dood Knipoog
het enige is dat een kind tijdens een 'gelovige' periode een wissel van sinten moeten maken.
(de vorige sint was ook heel anders dan deze)
En uiteindelijk zien kinderen meerdere sinten en dan wordt er ook een draai aan gegeven.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:42

en de meeste kinderen herkennen de sint aan zijn rode jas, "muts" Knipoog , staf en witte baard. Ze letten niet eens zo op gezichten, dus dat moet wel goed gaan. Ze zien op tv toch ook een andere man dan in de stad? En geen kind die dat echt doorheeft.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:06

Ik zat een tijdje terug nog die serie te kijken van 'vroegah' een Belgse serie van Sinterklaas, dat intro liedje, krijg er gewoon helemaal de kriebels van Lovers
Echt af en toe wens ik dat ik nog een klein kind was Ja

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:09

crossmonster schreef:
Ik zit lekker met een bakje koffie naar de intocht te kijken.

Kunnen jullie je die spannende tijd nog herinneren??
De zwarte pieten die met hun handschoentjes muffe pepernoten in je kleine handjes duwden, hoe eng je ze vond..
Het zingen tot je hees was ...

ohhh was ik nog maar dat kleine meisje Haha!

Ja ook ik kijk nog steeds de intocht Lachen

Moest wel een beetje lachen toen de "echte" sint zaterdag toch een beste blunder maakte...
Bij dat gebouw waar de pijl omhoog stond, en 2 pieten gingen abseilen. Dat die ene piet zei: oo we moeten omhoog. En dat de sint zei: paarden kunnen toch niet over daken lopen.... euheuh ja dat kan wel, maar nu even niet.... hihi

Zal ook nooit vergeten hoe ik erachter kwam dat sinterklaas niet bestond. Wat was ik boos en teleurgesteld..

Ik heb ook altijd dag sinterklaas gekeken, tot het niet meer uitgezonden werd. Ik ben dus helemaal blij dat alle afleveringen op youtube staan... gister 5 achter elkaar gezien.
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 17-11-08 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:09

casperrr schreef:
Ik zat een tijdje terug nog die serie te kijken van 'vroegah' een Belgse serie van Sinterklaas, dat intro liedje, krijg er gewoon helemaal de kriebels van Lovers

Dag sinterklaas! Alle afleveringen staan op youtube. Mocht je nog meer jeugdsentiment op willen doen!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:10

casperrr schreef:

Die heb ik op mn hyves gezet, zo kan ik hem elke dag even kijken. Jeugdsentiment.
Overigens heb ik me schoen al mogen zetten! Er zat een bh van snoep in. Me broertje had een string van snoep!

Muziek! Dank u Sinterklaasje Muziek!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:12

eempiej schreef:
casperrr schreef:

Die heb ik op mn hyves gezet, zo kan ik hem elke dag even kijken. Jeugdsentiment.
Overigens heb ik me schoen al mogen zetten! Er zat een bh van snoep in. Me broertje had een string van snoep!

Muziek! Dank u Sinterklaasje Muziek!

Dag sinterklaas Clown