Ik studeer Integrale Veiligheidskunde. Aan de Saxionhogeschool in Enschede. We worden erg beleidsmatig opgeleid. Met name voor de gemeente/overheid.
Persoonlijk had ik deze studie nóóit moeten kiezen, maar ik was al eens gestopt met een studie dus dat is ook echt de enige reden dat ik deze opleiding af maak, zit nu in de vierde, bezig met de minor. In februari begin ik met afstuderen als alles goed gaat.
Ik heb vakken gehad als beleidskunde, beleidsinstrumentatie, statistiek, mondelinge en schrijfvaardigheden, veel rechtvakken, publiekrecht, inleiding recht, strafrecht, bestuursrecht, milieurecht, gemeenterecht
. Daarnaast ook wat specifiekere vakken zoals risicocommunicatie, externe veiligheid, arbeidsveiligheid etc. Het is allemaal wel in the picture, deze onderwerpen.
Ik vind het echt niks de opleiding, je wordt opgeleid voor een beleidsfunctie, je schrijft notites en analyses, maar echt veel praktijk kom je niet tegen. Alleen met stage maak je kennis met het werkveld en ik neem aan met het afstuderen ook.
Maar... Ik heb gehoord dat Utrecht wel veel operationeler te werk gaat, excursies etc. Wij moeten veel zelf regelen. Maar goed, ik heb daar zelf geen ervaring mee.
Mocht je nog vragen hebben, pm maar hoor