Zo maar laten of toch niet (stiefvader)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Zo maar laten of toch niet (stiefvader)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 16:02

Hallo,
Ik zit een beetje met een Rotgevoel, wat steeds weer terugkomt..
Iets meer als 4 jaar geleden zijn m'n moeder en stiefvader uit elkaar gegaan..
Ze waren al sinds mn 2e bij elkaar.. Hij heeft me dus ook 'opgevoed', en heb hem altijd als soort vader beschouwd..
Ik dacht dat dit wederzijds was.. Hij heeft me altijd het gevoel gegeven dat ik als zijn dochter was.. en dit heeft hij ook vaker gezegd..
Tot mn moeder bij hem wegging..
Ik hoorde helemaal niets meer van hem, hij bleef nog wel gewoon in de buurt wonen dus ik ging heel vaak langs (ook voor jack, de hond die hij meenam) Na een tijdje stuurde hij me steeds eerder weg.. dan zei hij nou het is nu tijd we gaan slapen, of eten oid. dus je moet gaan.. Zat ik best wel mee.. ook kreeg ik nooit eens een telefoontje vanhem, het moest altijd vanuit mij komen..

Ik heb hem een jaar na het gebeuren een mail gestuurd.. een hele emotionele waarom hij me zo 'verstoote'..
Toen kreeg ik een mail terug dat ik echt echt altijd welkom was, dat hij de situatie nog een plekje moest geven maar dat hij echt van hield enz.. En ik geloofde hem..
Maar er veranderde niets.. nog steeds hoorde ik niks.. ik ben daarna nog 5 keer langsgeweest ofzo en werd steeds weggestuurd Boos!
Op een avond kreeg ik knallende ruzie met mijn ma en ben naar hem toegegaan.. Ik vroeg of ik AUB kon blijven slapen want het ging egt niet goed.. Ik kreeg als antwoord dat dat maar een slecht idee was omdat hij, als hij mij hielp, mn moeder ook hielp..
Ik was verschrikkelijk kwaad, en teleurgesteld..
Dat is de laatste keer dat ik hem heb gesproken..
1 jaar later werd ik zwanger.. Mn vriend kwam hem toen eens ergens tegen en zei hee weet je wel dat ze zwanger is?
''ja das dom, intresseerd me weinig!''

Het doet me echt pijn.. 15 jaar heeft hij me opgevoed en nu gooit hij me weg alsof het niets was..
Het is inmiddels bijna alweer een jaar geleden maar ik denk er nog steeds aan..
Ik vraag me af of ik hem nog een keer moet mailen, of het maar gewoon moet verwerken en verder gaan met mn leven...

DebGizmo

Re: Zo maar laten of toch niet (stiefvader)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:10

Moeilijke situatie zeg, kan me voorstellen dat je er heel erg mee zit. Jij hebt hier ook niet om gevraagd.

Ik denk dat je, ondanks dat dat vast niet makkelijk is, door moet gaan met je leven en hem het initiatief moet laten nemen. Op dat moment kun je dan zelf kiezen of je hem weer toe zou willen laten in je leven.

Heel veel sterkte!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 16:11

Dankjewel.. Ik wil me niet aan hem opdringen.. ik wil denk ik gewoon antwoorden.. waarom...
Hij heeft mijn nummer niet, dus kan mij niet contacteren...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 16:14

Misschien kun je hem een e-mail sturen waarin staat dat jij het niet meer op kunt brengen dat het contact van jou af moet komen en dat, als hij dat wil, contact met je op kan nemen inclusief telefoonnummer?

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 17:18

Wat ook nog wel eens wilt helpen is hem een brief te schrijven en daar gewoon in neer te zetten wat jij kwijt wilt (en durft). En dan de brief als afsluiting voor jezelf beschouwen. Je kunt altijd open blijven staan voor een reactie. Maar dan kun je voor jezelf een hoofdstuk afsluiten. Gewoon nog een keer zeggen wat je zeggen wilt en daar dan ook vrede mee hebben, reactie of niet. Maar goed dat moet je wel kunnen! Of je spreekt een keer af om een goed gesprek te hebben? Sterkte meid, want het lijkt me echt super moeilijk! Ach gut Ik ken een soort zelfde verhaal...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 17:54

DebGizmo schreef:
Misschien kun je hem een e-mail sturen waarin staat dat jij het niet meer op kunt brengen dat het contact van jou af moet komen en dat, als hij dat wil, contact met je op kan nemen inclusief telefoonnummer?

Ik heb nu intussen al bijna 2 jaar geen enkele vorm van contact meer met hem...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 17:55

Princesje schreef:
Wat ook nog wel eens wilt helpen is hem een brief te schrijven en daar gewoon in neer te zetten wat jij kwijt wilt (en durft). En dan de brief als afsluiting voor jezelf beschouwen. Je kunt altijd open blijven staan voor een reactie. Maar dan kun je voor jezelf een hoofdstuk afsluiten. Gewoon nog een keer zeggen wat je zeggen wilt en daar dan ook vrede mee hebben, reactie of niet. Maar goed dat moet je wel kunnen! Of je spreekt een keer af om een goed gesprek te hebben? Sterkte meid, want het lijkt me echt super moeilijk! Ach gut Ik ken een soort zelfde verhaal...

Een brief schrijven is misschien een idee.. Maar ja ik wil me niet opdringen.. Ik wil niet dat hij denkt dat ie nog vreselijk belangerijk is ofzo..
Ik weet het gewoon ff niet meer...

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:54

hmm. Hoe oud ben je? als je volwassen bent, zou ik hem dan maar met rustlaten..
Lijkt me ook hele moeilijk..
Je kan idd brief schrijven

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 18:55

Verward
Ik zie echt totaal niet waarom ik hem met rust zou moeten laten omdat ik volwassen ben :S
Beetje vreemde post

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:39

Ik wil me niet opdringen met mijn brief hoor en snap je gevoel ook wel dat je niet wilt dat hij denkt dat hij nog belangrijk voor je is. Je kunt natuurlijk ook een brief voor jezelf schrijven en die op een moment geven dat jij je er klaar voor voelt? 2 jaar geen contact is ook wel erg lang. Jeetje, echt moeilijk ik zou het anders ook niet weten...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 19:43

jah ik kan altijd kijken of ik hem verstuur, ik snap wat je bedoelt..
Maar ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen tegen hem.. Mijn hoofd zit vol vragen en zinnen, maar als ik een pen in mn hand heb komt er niks uit..
Het is zo verwarrend.. Ik weet gewoon niet eens of ik wel wil dat hijweet hoe ik me voel... Boos!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:58

Het gaat er niet om wat hij wil en niet wil. Jij hebt ook je gevoelens en jij hebt het 'recht' om die te kunnen uiten. Jij bent onterecht gekwetst! En jij mag verdriet hebben! Probeer anders eens wat steekwoorden/vragen/zinnen op papier neer te zetten en lees het dan een keer terug. Wie weet kom je zo wel op iets goeds uit?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 20:01

ik moet er nog even over nadenken.. het luchtte wel echt even op om het hier even van me af te schrijven.. maar als ik heb daadwerkelijk een brief ga schrijven, wil ik ook echt alles maar dan ook alles kwijt.. en ik weet gewoon niet of ik dat gepieker en die hoofdpijn nog wel voorhem over heb..
Ik snap gewoon niet waarom ik elke keer erover doorga, en waarom het me nog steeds zo steekt...
Hij is me blijkbaar erg makkelijk vergeten, waarom kan ik dat dan niet Boos!

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:04

Omdat jij om hem geeft/gaf! Hij is per slot van rekening altijd een vaderfiguur voor je geweest, die 'vergeet' je niet zomaar even! En wie weet is hij net zoveel met jou bezig alleen laat hij zich niet kennen (maar goed, ik ken hem verder niet). Misschien een 'raar' voorbeeld maar ik heb altijd problemen gehad met mijn moeder. Het is nu bijna 4 jaar geleden maar ik mis haar ook nog elke dag. Zoiets kun je niet zomaar laten en vergeten... Neem de tijd en denk er rustig over na! Fijn dat dit al wel even geholpen heeft Lachen. Die brief kan nu maar kan ook over een paar weken, maanden of jaren. Jij moet je er goed bij voelen! Dat is het allerbelangrijkste!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 20:07

heel erg bedankt voor je post, fijn dat iemand me begrijpt..
Ik denk dat ik hem een brief stuur.. ik weet nog niet met wat voor einde.. ik neig nu naar een brief waarin ik het afsluit, maargoed ik begin niet direct, dus ik weet het nog niet, en een foto van mijn zoontje erbij.. Niet omdat ik hoop dat hij zich dat poedersuiker gaat voelen, maar zodat hij hem gewoon gezien heeft...

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:09

Niks te danken! Vind het fijn dat ik je kan 'helpen'. Ik wens je heel veel sterkte toe Ach gut en vind het moedig van je dat je niet opgeeft en jezelf ook de ruimte geeft om verdrietig te zijn! Knap van je!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 20:12

tja, ik denk er niet de hele dag door aan ofzo, maar toch wel vaak.. dat het dan weer door mn hoofd spookt.. Kan het gewoon (nog) niet loslaten......

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 20:15

Nee maar dat is ook logisch... je hebt het immers ook nooit echt op een goede manier voor jezelf beëindigd. Het is je overvallen en je moest er maar mee leven, dat is anders dan wanneer je het heel bewust afsluit.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 09:22

als jij voelt dat je hem een brief wilt schrijven moet je dat zeer zeker doen.
of hij daar nou iets mee doet of niet je hebt dan ieder geval je gevoel aan hem laten zien, en indien nodig kun je het dan afsluiten.
ik heb dat niet gedaan in een vergelijkbare situatie en ik heb jarenlang pijn ervan gehad.
ik ben met mijn moeder toen ik anderhalf was bij een man gekomen die al drie zoons had en die man heeft mij geecht en ik heb hem doordat ik daar opgegroeit ben ook altijd als mijn vader gezien en zijn zoons als mijn broers.
toen ik 18 was is mijn vader overleden en hebben mijn 'broers' alle contact met mij verbroken.
ik ben nu bijna 42 en pas sinds een paar jaar zijn de scherpe randjes eraf.
ik heb er erg veel bewondering voor dat je het niet laat zitten en zou willen dat ik dat zelf ook gedaan had.
veel sterkte en houd je vast aan het gevoel dat jij wél iemand bent die liefde kent en als dat kennelijk niet wederzijds is kun je je afragen of je uberhaupt deze man in je leven zou moeten willen... Kusje

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 10:26

@ luxx, Thanks voor je post.. Ik weet nog niet of ik het ga doen.. nouja de brief schrijven ga ik wel doen.. maar of ik hem op ga sturen weet ik nog niet...
Je kunt je 'broes' toch wel alsnog een brief schrijven? Ookal is het zo lang geleden, ze mogen toch alsnog weten hoe het voor je voelt?

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:38

Elma_ schreef:
@ luxx, Thanks voor je post.. Ik weet nog niet of ik het ga doen.. nouja de brief schrijven ga ik wel doen.. maar of ik hem op ga sturen weet ik nog niet...
Je kunt je 'broes' toch wel alsnog een brief schrijven? Ookal is het zo lang geleden, ze mogen toch alsnog weten hoe het voor je voelt?

je t'en pris (dat is frans voor graag gedaan Lachen ).
schrijven is in elk geval al goed, en dan zie je wel wat je ermee doet daarna.
wat mijn broers betreft denk ik daar wel eens aan ja, om het ook te doen, maar zoals ik al zei, de scherpe randjes zijn eraf en het is wel goed zo, ik heb ze langer niet in mijn leven (22 jaar) als wel (17 jaar).
ik ben er een soort aan gewend geraakt maar dat wil niet zeggen dat ik er nooit meer aan denk.
heel veel kracht aan jou gewenst in ieder geval, ik heb gevoelt wat je doormaakt en ik weet hoeveel pijn dat doet Kusje.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:28

laat je ons nog weten wat je gedaan hebt en of je er iets mee bereikt hebt?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 11:29

Ik heb nog niets gedaan..
Ik heb eerlijk gezegd ook niet echt meer aan hem gedacht..
Ik weet gewoon niet zeker of ik het wel nut vind hebben hem een brief te schrijven....
edit: of misschien ben ik zelf wel te laf

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:39

fijn dat het rotgevoel erover weg is, voor nu dan.
dat zal vast nog wel eens terug komen maar mijn ervaring is dat als je op zo'n moment dan zorgt dat je het goed uit, zoals jij hier op bokt hebt gedaan, dat lekker helpt bij het verwerken.
ik heb altijd erg sterk het gevoel gehad dat ik geen behoefte heb aan mensen in mijn leven die niet werkelijk overtuigt mij in hun leven willen.
en ervoor vechten om ze terug erin te krijgen zelfs als dat zou lukken me niet dat zou kunnen geven wat ik eigenlijk zou willen; dat ze gewoon van me houden.
en dan is het enige wat je kunt doen zorgen dat je het verwerkt, het doet nou eenmaal pijn als iemand waar jij van houdt niet van jou houdt.

*edit: jouw onderschrift eigenlijk!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 11:44

Ja je heb gelijk.. Op het moment dat ik dit topic opende zat ik er echt heel erg mee.. Toen heb ik het van me afgeschreven en dat heeft erg geholpen, of iig opgelucht..
Ik voel me nu niet k*t, Maar misschien als ik er weer mee ga zitten dat ik dan aan die brief begin.. Ik vind het-en hem nu niet de moeite waard en voel-wat jij zegt dat ik hem toch niet nodig heb..
Maar als ik weer eens een kl*tedag heb ga ik er weer aan denken, komt alles weer naar boven.. en ik denk dat DAt dan het juiste moment is om aan de brief te beginnen..
Ik voel er op dit moment niet zo heel veel bij omdat ik lekker in mn vel zit.. Mn vriend en ik hebben net een grote ruzie goed uitgepraat en het gaat weer super tussen mij en mn moeder, paardje gaat lekker, dus ik mis niets even heel cru gezegd...
En dus denk ik niet dat er nu een hele emotionele brief uit gaat komen.. en waarom zou ik ook........