Oh oh, onze 1e "relatiecrisis"???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Oh oh, onze 1e "relatiecrisis"???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 13:57

Hay

Ik heb even jullie wijze raad nodig hoor! Bijna 5 maanden heb ik vette verkering Tong uitsteken
Met mijn huidige vriend heb ik al eens eerder "gescharreld" zo'n 7 maanden voordat we serieus iets kregen. Dat heeft niet lang geduurd en was lang niet zo serieus als het nu tussen ons is/gaat.
We kwam daarvoor allebei uit een lange ( hij) en moeilijke ( ik) relatie en waren nog niet klaar/hadden nog geen zin om weer aan een nieuwe realtie te beginnen. Paar maanden geen contact gehad, maar ja echte liefde roest niet zeggen ze hé Knipoog We bleven elkaar toch wel erg leuk vinden en zijn we sinds zo'n 5 maanden dus serieus een stel.

Enige nadeel dat we 148 KM bij elkaar vandaan wonen en allebei een drukke baan hebben ( hij heeft een heel groot vee en akkerbouwbedrijf en ik werk/studeer 38/40 uur per week bij de politie.)
Afgelopen 4 maanden zat ik in mijn werkkwartiel en ging in het weekend naar hem toe of hij kwam op een doordeweekse avond naar mij.
Sinds begin november zit ik weer op de academie en heb een druk rooster, niet zozeer de lessen maar wel heel veel zelfstudie en grote projecten/onderzoeken die ik met studiegroepje moet doen.
Het komt vaker wel dan niet voor dat ik van 08:00 tot 17:30 op de academie ben. Daarna nog een uur naar huis rijden, boodschappen, koken, eten en naar mijn paard.

Voor komend weekend heb ik genoeg te doen aan school, wil mijn huis weer eens goed onderhanden nemen, en vooral lekker lang overdag bij mijn paard kunnen zijn. Ook wil ik wel weer eens ouderwets met vriendinnen theeleuten ( in de stad) op zondagmiddag.
Afgelopen 4 maanden heb ik mijn vriend elk weekend en soms op een doordeweekseavond gezien en dat was altijd erg leuk. Ik werk ook gerust mee op de boerderij, red me prima alleen in zijn melkstal of ben met de trekker op het land aan het ploegen ofzo, dit vind ik ook leuk.

Nou zullen jullie denken, nou prima toch? Ja, dat is het ook maar ik heb eigenlijk heel erg de behoefte om aankomend weekend alleen te zijn. Zoals ik net al zei heb ik genoeg te doen en ik vind het ook wel lekker om gewoon een even alleen thuis te zijn.
Nu had ik mijn vriend gister aan de telefoon en hij vroeg of ik het weekend nog kwam, toen heb ik dus gezegd dat hij er maar uit moest gaan van niet. Ik heb hem uitgelegd dat ik veek voor school moet doen, in huis bezig wil en lang bij mijn paard wil zijn, eventueel met vriendinnen afspreken.

Dat vond hij niet zo leuk om te horen

Hij begon er meteen over dat hij wel hoopte dat we elkaar konden zien, hij zou wel naar mij toe komen en wilde wel helpen met huishouden en ook wel mee naar stal. Ik heb gezegd dat ik nog niet weet of dat uitkomt, dat ik het ook wel lekker vind om even alleen te zijn in het weekend.
Óf hij snapt dat niet, óf hij voelt zicht aan de kant geschoven maar hij gedraag zich alsof hij op zijn pik is getrapt. Gesprek liep daarna ook stroef dus dat was vrij snel daarna klaar.

Normaal smst hij 's morgens voor of na het melken altijd wel, heb nu niks van hem ontvangen. Ik had vanmorgen 3 uur 1 vak achter elkaar en moest zoveel opschrijven dat ik niet "stiekem" heb kunnen sms-en.
Daarna 2 uur sport gehad en toen ik onder de douche vandaan kwam en op telefoon in kluisje keek zag ik dat ik nog geen smsje gehad had, ik weet zeker dat hij normaal allang al wél had gesmst.

Het zit hem dus duidelijk niet lekker dat ik dit weekend niet wil afspreken. Nu kan ik hem wel gaan sms-en maar eerlijk gezegd geen idee wat ik er in moet zetten. Daarbij ben ik stiekem ook wel koppig en heb iets van, als jij niet smst doe ik het ook niet. Schijnheilig

Toch voel ik me niet lekker in deze situatie, niet dat ik me l*llig naar hem toe voel, maar gewoon hoe het nu gaat tussen ons.

Is het dan zó raar dat ik een weekend voor mijzelf wil???? Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Uthrick op 13-11-08 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Redrumfox

Re: Oh oh, onze 1e "relatieruzie"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:59

Waarschijnlijk is hij gewoon ietwat over de zeik dat iets waar hij naar uitkeek nu niet doorgaat. Trekt vast wel bij. Lachen

Tja smsen.. ik zou hem maar gewoon een heel lief smsje sturen. Lachen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:00

Kan me jullie beide wel voorstellen eigenlijk.. Hij had er op gerekend dat je gewoon net als altijd bij hem komt in het weekend, maar aan de andere kant kan ik me jou ook wel voorstellen. Gewoon even wat tijd voor jezelf.

Vind het wel vreemd dat ie dan niet meer smst. Zou toch gewoon 's vragen of er iets mis is, aangezien ie je niet terug smst Knipoog Gewoon even uitpraten, waarom vind ie het niet leuk dat je één keer niet af wil spreken? Spreek gewoon een andere dag met 'm af, desnoods door de week wanneer het je wel uit komt.

Succes! Knipoog

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:02

Nee het is begrijpelijk dta je een weekendje voor je zelf wil, maar als ik me in hem verplaats kan ik me indenken dat hij zich een beetje aan de kant geschoven voelt.Misschien had hij al leuke gedachtes bij dit weekend
Je bent verliefd wil graag bij elkaar zijn en dan heeft eentje even een weekendje rust nodig....
Sommige mensen betrekken dat heel egr op zichzelf.

En ik zou in dit geval niet koppig zijn maar hem een smsje sturen van dat je m nog steeds helemaal super leuk vind maar dat je eventjes dit weekend moet doorpakken.

Kristie

Re: Oh oh, onze 1e "relatiecrisis"???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:04

Ik vind zijn reactie eerlijk gezegd een beetje overdreven, als hij jou zo graag wilt zien kan hij ook iets voor de koeien regelen en naar jou toe komen?

Je bent toch niet meteen een twee eeneheid als je een relatie hebt, je blijft gewoon een individu en je hoeft niet ieder weekeind op elkaars lip geplakt zitten; gewoon lekker je ding doen.

ik zou btw ook niet smsen hoor Vork

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:06

oke ik bekijk het even van de kant van je vriend,Jullie zien elkaar al niet extreem vaak en hij had er zo op gerekent dat hij je zou zien van het weekend dat hij zich gekwets voeld dat het hele feest niet door gaat nu. Ik snap je vriend wel ik zou het zelfde doen niet smse om te laten zien dat ik me gekwetst voel.
Maar uit jou punt kan ik me ook vinden een heerlijk weekend alleen voor jezelf en je paard en je vriendinnen. Ik zou als ik jou was een smsje sturen in de trant van ; waarom sms je niet ben je druk bezig met melken en het spijt me dat van het weekend niet door kan gaan had het ook graag anders gezien maar ik heb het zo druk e.d.

Suc6

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:06

Kristie schreef:
Ik vind zijn reactie eerlijk gezegd een beetje overdreven, als hij jou zo graag wilt zien kan hij ook iets voor de koeien regelen en naar jou toe komen?

Je bent toch niet meteen een twee eeneheid als je een relatie hebt, je blijft gewoon een individu en je hoeft niet ieder weekeind op elkaars lip geplakt zitten; gewoon lekker je ding doen.

Hij wil toch ook naar haar toekomen? Knipoog

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:08

Maak hem duidelijk dat het niets met hem te maken heeft, maar met jezelf, dat je dit nodig hebt, maar dat dat niet betekent dat je hem minder leuk vindt.

Ook loslaten is een relatie en dat is soms heel moeilijk (zeg ik uit ervaring). Het betekent niet dat iemand dan minder om je geeft, en dat moeten sommige mensen dan eerst ff een paar keer ervaren.
Laatst bijgewerkt door Prinnie op 13-11-08 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:09

Rianne_ schreef:
Kristie schreef:

Hij wil toch ook naar haar toekomen? Knipoog

Ik zie het, overheen gelezen sorry! Dan blijf ik er toch bij dat je een individu bent en gewoon lekker je eigen ding moet doen Vork

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:12

Hallo,

Nee natuurlijk is het niet raar dat je een weekendje voor jezelf wilt. Maar aan de andere kant kan ik me ook in je vriend vinden zoals alle andere hier.
Als je hem inderdaad gewoon zegt dat je super gek op hem bent maar dat je gewoon graag een weekendje alleen jou dingen gaat doen dan moet hij dat begrijpen. Waarschijnlijk denkt hij van nou ze heeft geen zin in mij, of ze is niet meer gek op mij dat ze me nu al niet meer wil zien dit weekend en tijd nodig heeft voor zichzelf.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:16

Waarom regel je het niet zo dat je 1 dag aan school besteed en de andere dag samen met je vriend je paard en je huisje doet? Dan heb je alles in 1 Haha! Zo doe ik het ook altijd hoor. Even een dagje voor mezelf en dan kan ik er weer tegenaan. Anderzijds zegt mijn vriend altijd dat ik toch niet effectief ben als ik 14 u per dag ga leren dus dat er dan vast wel wat uurtjes voor hem vrij zijn 's avonds Knipoog Je kunt dan de zaterdagavond voor je vriendinnen, zaterdag overdag voor school en zondag paard en huisje en vriend?

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:17

he wat herkenbaar :p
Mijn vriend vind het ook moeilijk als ik wat voor mezelf wil doen. Hij voelt zich dan heel snel op zn p*k getrapt en gaat twijfelen aan de relatie, of ik wel genoeg van hem hou enzo..
Als ik jou was zou ik lekker het weekend voor jezelf pakken, even bijkomen met je vriendinnen, paard etc. En als hij dan zo graag wil komen en je hebt zaterdagavond geen plannen dan komt hij toch lekker slapen. gaat hij zondagmiddag weer weg en jij met je vriendinnen theeleuten..

ik zou hem nu gewoon bellen en als dat niet kan een smsje sturen met: hey schatje, leef je nog? heb nog niets van je gehoord zullen we zo even belletje doen mis je stem. xx

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 14:18

Oke, bedankt voor jullie reactie's tot nu toe.

Als ik hem nu sms: Hay, het is niet dat ik je niet meer leuk vind, maar ik heb gewoon even behoefte aan een weekend allen.

Kan dat dan, of is dat te bot?

Moet er ook even bij vermelden dat wij afgelopen 5 weekenden steeds zaterdag of zondag samen ergens heen zijn geweest ( verjaardag, housewarming, eten bij zijn ouders, kraamvisite) dus eigenlijk nooit een heel weekend thuis/op de boerderij.
Zodra de koeien gemolken waren, de kalfjes gevoerd en de stallen er goed uitzagen dan gingen we op pad.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:20

Ik zou het berichtje niet iets liever maken geloof ik TS. Dat hij echt weet dat je hem nog net zo leuk vind als eerst.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:21

Hmm weetnie.. Dan zou ik er ook nog bijzetten dat je gek op hem bent of iets in die geest. En misschien iets meer de nadruk leggen op dat het door school komt. Want hieruit krijg ik meer de indruk dat je gevoelens veel minder zijn geworden. Ja ik vind hem iets te bot. Waarom zeg je niet gewoon dat je heel veel van hem houdt? Hij is al wat gepikeerd doordat het weekend niet doorgaat dan heeft hij juist lieve woorden nodig lijkt mij. Lachen

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:21

zou ik persoonlijk niet doen. Ik zou het hem gewoon even opbellen en zeggen hoe het zit. dan kan je ook alle nuances aanbrengen die je bij een smsje toch wel mist. hij kan dit ook heel anders opvatten dan jij bedoelt.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:22

Ik vind het smsje te bot! Als ik zo'n smsje zou krijgen, zou ik juist schrikken. 'Ik vind je nog wel lief, maar heb toch geen behoefte aan je!' Haha!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:26

Ben er ook wel mee eens dat het smsje een te bot is. Gewoon inderdaad iets doen dat je wel heel gek op 'm bent, het liefst ook bij hem was geweest dit weekend maar dat er nog zoveel dingen zijn die ook nog moeten gebeuren.. En maak gewoon een afspraak voor een andere keer, dan gewoon weer even iets leuks samen doen of juist eens níet weggaan en gewoon even lekker bij elkaar zijn. Knipoog En natuurlijk laten merken dat je nog net zoveel van 'm houd als eerst.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:27

Ff wat liever maken hoor!!! Als je verliefd bent van hem houdt... laat dat dan ook merken :p
Anders gaat hij zich misschien echt afvragen of er iets aan de hand is :p

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 14:52

Euhm... nog even een noot van mijn kant.... Ik heb nog nooit gezegd dat ik van hem hou Nagelbijten / Gniffelen Niet dat dat niet zo is, maar ik heb ( door iets wat ik heb meegemaakt) best veel moeite om mijn gevoel te uiten.
Hij weet dat ik heel veel voor hem voel, dat hij speciaal voor mij is en veel maar dan ook veel meer dan gewoon een vriend/flirt.
Toch krijg ik die 4 woorden niet uit mijn keel, dat frustreerd mij ook. Hij heeft het wel gezegd tegen mij, paar weken terug voor het eerst. Toen heb ik geantwoord met ik ook van jou. Dat meen ik ook echt, maar het zelf zeggen... nee dat lukt me niet. Dus om dat nu wel in een smsje te zetten... nee niet echt toepasselijk.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:04

mannen smsen nooit Knipoog loopt een heel leuk topic over ook Knipoog

en nee: het is niet raar dat je een weekendje voor jezelf wil. ik kan hem alleen OOK wel begrijpen. en ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel superlief van em vind dat ie dan jou wel wil helpen met huishouden enzo... Lachen lief vriendje heb je Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:12

Ik kan hem ook wel begrijpen en het is voor hem misschien wel een beetje kortdag dat je zegt dat je even een weekend voor je alleen wilt. Waarschijnlijk heeft hij zich er al helemaal op verheugd Knipoog

En ik zou hem zeker even niet sms-en. Ik zou hem gewoon even bellen en niet eens zozeer de nadruk leggen op aankomend weekend. Je kan wel zeggen dat je je er erg rot door voelt en dat je echt nog heel erg veel voor hem voelt Ja

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:45

Uthrick schreef:
Euhm... nog even een noot van mijn kant.... Ik heb nog nooit gezegd dat ik van hem hou Nagelbijten / Gniffelen Niet dat dat niet zo is, maar ik heb ( door iets wat ik heb meegemaakt) best veel moeite om mijn gevoel te uiten.
Hij weet dat ik heel veel voor hem voel, dat hij speciaal voor mij is en veel maar dan ook veel meer dan gewoon een vriend/flirt.
Toch krijg ik die 4 woorden niet uit mijn keel, dat frustreerd mij ook. Hij heeft het wel gezegd tegen mij, paar weken terug voor het eerst. Toen heb ik geantwoord met ik ook van jou. Dat meen ik ook echt, maar het zelf zeggen... nee dat lukt me niet. Dus om dat nu wel in een smsje te zetten... nee niet echt toepasselijk.

Moest eigenlijk een / tussen verliefd en houden van :p weet natuurlijk neit wat je gevoel is Haha!
Ja als je het hem nog nooit gezegd heb is het indd ook niet zo toepasselijk om het te smsen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:48

Even kort door de bocht geredeneerd, hij heeft eigenlijk te horen gekregen dat jij hem dit weekend niet wil zien. Daar voelt hij zich waarschijnlijk niet zo lekker bij, want hij ziet je gewoon graag Lachen Dat is niet leuk om te horen lijkt me.

Leg dus niet de nadruk op dat je echt even zonder hem wil zijn. Hij vind het niet leuk om te horen dat je hem niet wil zien (heel begrijpelijk). Maar soms moeten dingen als schoolwerk voorgaan, ook al is dat soms minder leuk en gezellig. Dat kun je hem toch gewoon uitleggen? Lachen

En misschien van te voren het zelf even eerder aangeven, zo te horen had hij er op gerekend dat jullie elkaar zouden zien zoals elk weekend. Dat maakt het voor hem misschien nog een grotere tegenvaller.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:52

ikenindi schreef:
mannen smsen nooit Knipoog loopt een heel leuk topic over ook Knipoog

en nee: het is niet raar dat je een weekendje voor jezelf wil. ik kan hem alleen OOK wel begrijpen. en ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel superlief van em vind dat ie dan jou wel wil helpen met huishouden enzo... Lachen lief vriendje heb je Lachen

Mijn man smst wel een paar keer per week dat ie van me houdt(zijn al 8 jaar getrouwd en bijna 14 jaar samen)

Maar tijd voor jeze4lf is af en toe gewoon even fijn.Bel hem anders even op en leg andes even uit hoe je je voelt en dat je wel van hem houdt.