Virus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Virus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 12:51

Mijn zusje had gisteren via msn zo'n link (waardoor je blijkbaar een virus krijgt?) gekregen, maar naar mijn weten niet aangeklikt. Anyway, de computer doet vandaag dus niet wat 'ie hoort te doen.

Firefox opent raar:
Afbeelding

Vervolgens opent ie wel, maar de gebruikelijke startpagina blijft weg en ik krijg dit:
(Updaten helpt trouwens ook niet, hij blijft maar hetzelfde zeggen)
Afbeelding

Andere programma's opent 'ie niet meer. MSN opent niet (zowel via start als via het bureaublad niet).
Het antivirusprogramma waar ik mee werk (betaalde versie van aVira Antivir) kan ook niet openen.

Ik dacht: Ik doe wel een systeemherstel, zet 'm een dag of wat terug en dan kijken wat 'ie doet, maar ook wil dus ook al niet.

Wie heeft enig idee wat ik nou kan/moet?

Alvast bedankt!

frankiej

Re: Virus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:05

probeer aan een bootable antivirus-cd te komen van bijv. macafee. hiervanaf de pc opstarten en laat hem maar scannen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 11:27

Bedankt voor je reactie. De computer is inmiddels weg voor reparatie en wordt direct 320GB aan ruimte bij opgegooid.
Mocht het nog eens gebeuren dan zal ik dat eens proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:30

Je hebt wel mooie windows XP Lachen Enig idee hoe lang de reparatie gaat duren, want reactie van Firefox is best wel typisch Nagelbijten / Gniffelen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 13:55

Hoezo reactie van Firefox, Jans? Wij gebruiken eigenlijk altijd Firefox en daar verder nog nooit problemen mee gehad, Internet explorer vind ik trouwens bagger, dus dat gebruik ik sowieso al niet. Haha!
Mijn vader gaat nu even bellen hoe het ervoor staat, ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:56

Whaha, nee met typisch bedoel ik dat ik het typisch vindt dat firefox zo'n reactie geeft Clown Ik moet mezelf eens duidelijker uitdrukken, ik gebruik namelijk al jaren firefox en zo'n typische melding heb ik nog nooit gehad Clown

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 13:57

Oh zo. Haha! Ik snap 'm al. Nerd

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 13:30

Unwritten schreef:
Je hebt wel mooie windows XP Lachen Enig idee hoe lang de reparatie gaat duren, want reactie van Firefox is best wel typisch Nagelbijten / Gniffelen

Nou Jans, ik heb 'm terug, sinds gisteren. Bleken grote fouten de software te zitten (daar moesten we het mee doen), maar nu zijn we één dag verder en hij doet precies hetzelfde als toen 'ie stuk ging. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:11

Hmm.. Scheve mond Dat is raar, gewoon de nieuwste versie van Firefox erop? Ik zit hier op windows, ook met nieuwste versie en nergens last van. Thuis gebruik ik de betaversie van FF3 en moet zeggen dat ik die zelfs nog iets beter vind reageren.

Doet hij het alleen met firefox? Niet met IE (iel) of met bijvoorbeeld Opera?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:49

Het is niet alleen met Firefox, gewoon heel de pc weer verrot. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:51

Dan hebben ze bij de zaak dus niet goed ernaar gekeken, zou hem terugbrengen met een klacht en eisen dat ze hem nu gratis nakijken voor je Ja

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:52

Ja, we zullen eens kijken. Ja Mensen hadden ons sowieso al niet netjes 'behandeld'. Niet bepaald klantvriendelijk enzo. Denk niet dat mn vader erop zit te wachten om 'm daar weer heen te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:56

Toch zou ik er nog wel langs gaan, gewoon om ze te laten zien hoe zij jullie behandeld hebben Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:58

Jep, laten 't hier ook niet bij zitten, lijkt me. Wel weer €130 over de balk gesmeten en dat is ook goed bruikbaar voor andere dingen. Clown

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:38

130 euro om ff naar een pc te laten kijken??? ik zou bijna zeggen: breng hem maar hier, voor een prikkie herinstalleer ik hem wel. maarja je woont wel een heel stukkie uit de buurt haha.
Laatst bijgewerkt door frankiej op 21-11-08 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 21:39

Ze zouden het weer gefixed hebben. Morgen gaat 'ie weer terug.