Hallo iedereen,
Dierenartsassistente en dierenverzorging slecht betaald en weinig werk te vinden in de sector?
Dierenartsassistente en Dierenverzorging zijn populaire opleidingen die imo eigenlijk te weinig banen vrij hebben en vaak komt het dan ook voor dat je de opleiding dus wel gedaan hebt, maar er uiteindelijk niks mee kan omdat er gewoonweg geen banen in te vinden zijn.
Ook vind ik dat de sector CAO erg laag is? Je moet eigenlijk keihard werken en krijgt er maar vrij weinig betalingen voor terug.
(of je met Dierenarts worden)
Daar komt natuurlijk wel een hoop voldoening voor in de plaats als je dieren kan helpen/verzorgen, maar daar krijg je ook geen brood mee op de plank. Ikzelf kan bv. niet verder in de dierenbranche omdat er hier in Leusden e.o eigenlijk niks vrij is en als er dan al iets vrij komt, het een minimumloon is waar ik niet van rond kan komen.
Ik vroeg mij af of ik de enige ben die er zo over denkt?
-of zijn er ook mensen die wel een lekker loontje hebben gekregen als dierenartsassistente of dierenverzorger?
-Waar heb jij dan gewerkt? of waar werk jij? wat voor werk doe je?
-en wie heeft er een opleiding gedaan voor dierenartsassistente of dierenverzorging en heeft er net zoals ik niks mee kunnen doen?
-en als laatst, vind jij het CAO ook te laag? Of ben jij tevreden?
Alvast bedankt voor de reactie's!
Hahahaha daar zou ik ook maar niet al te rooskleurig over denken. Maar goed.
. Kwestie van aanbod en gebrek aan loyaliteit met de rest van de beroepsgroep.

is dat veel of weinig ? voor dieren assistente ?
geven.... Het is ook zo tweestrijdig!
Ik werk nu als ziekenverzorgende en verdien bruto €2100 (in die buurt) uursalaris is €13,65.