tijdvullende kinderspelletjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

tijdvullende kinderspelletjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 21:38

Hallo, ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen Lachen

Sindskort loop ik stage bij stichting kico. Ik draai hier weekende mee met 'speciale' kinderen.
Onder de begeleiding heb ik elk weekend drie kinderen, daar eet je mee, heb je corvee mee, en de kids delen de slaapkamer. Nou vroeg ik me af of jullie leuke spelletjes weten waarmee je de kids kunt vermaken op de momenten dat ze zich vervelen en zich toch moeten gedragen, zoals aan tafel na het eten, of tijdens de busreis na een uitje Lachen ?
Ik vind dit best moeilijk, en wil deze tijd toch zo leuk mogelijk maken!

zelf hebben we al het spel met de dierenslang. je moet dan een slang maken van dierensoorten en de laatste letter van het dier, bv hond daar moet je dan ene nieuw dier van verzinne, bijvoorbeeld de d> dolfijn.
Verder zijn ik zie ik zie wat jij niet ziet leuk, maar hebben jullie nog meer leuke ideen Haha!
En mss ook slaapkamer spelletjes, voordat ze naar bed gaan bijvoorbeeld? om de dag nog even leuk af te sluiten! of de tijd de doden die ze moeten wachten voordat het hun beurt is om te douche.

Nou barst los Tong uitsteken!

Suusel19

Re: tijdvullende kinderspelletjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:50

dutchy_

Re: tijdvullende kinderspelletjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:50

Ik ben skileraar dus ben ook vaak met kinderen bezig.

Ik ga op vakantie en ik neem mee, vinden ze altijd wel leuk. Liedjes zingen, met gebaren, zoals baby shark en het bos waar olifanten kunnen lopen zonder zich te stoten.

Het liedje 'wij gaan op berenjacht' maarja, die spelletjes/liedjes moet je maar net kennen, ik weet niet of ze op internet te vinden zijn. Op de site van Suusel staan inderdaad ook een heleboel leuke.