Schoenen met ronde zool

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Schoenen met ronde zool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 20:47

Aangezien ik altijd als ik lang moet staan ernstig veel pijn in mijn hakken heb omdat ik teveel mijn knieen overstrek(en dus gewicht op mijn hakken zet), had ik het hierover met mijn fitness instructrice.
Zij raadde mij toen schoenen aan met een ronde zool(zeg maar stukje autoband) waardoor je niet teveel op je hakken of tenen kon steunen omdat je dan achter/voor over valt.
Zij kon alleen niet op het merk komen. Het waren om te zien erg leuke stoere schoenen zei ze.
Wie o wie weet hoe het merk van deze schoenen heet?

Samo

Re: Schoenen met ronde zool

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:12

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 12:46

Ik had ook gegoogled maar kon het niet vinden Clown..
Ze zijn alleen echt wel héél erg duur...
Hm nog even over nadenken..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:43

Heb je er niet meer aan om constant eraan te denken dat je je knieën naar voren moet doen?
Ik overstrekte mijn knieën ook altijd, maar nadat ik ervan bewust was geworden dat dat mijn rugklachten alleen maar verergerd, heb ik het op discipline en wilskracht na een paar maanden eruit gekregen. Nu doe ik het alleen nog maar als ik heel moe ben of als ik lang moet staan op bijv. station.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:44

Mijn moeder heeft ze, zijn de enige waar ze op kan lopen. Duur maar het heeft haar veel geholpen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 15:37

Sjonniej schreef:
Heb je er niet meer aan om constant eraan te denken dat je je knieën naar voren moet doen?
Ik overstrekte mijn knieën ook altijd, maar nadat ik ervan bewust was geworden dat dat mijn rugklachten alleen maar verergerd, heb ik het op discipline en wilskracht na een paar maanden eruit gekregen. Nu doe ik het alleen nog maar als ik heel moe ben of als ik lang moet staan op bijv. station.

Ik heb er ook alleen last van als ik heel lang moet staan. Mijn rugklachten hebben hier niks mee te maken, het enige waar ik last van krijg zijn echt mn voeten.
Ik heb het bijvoorbeeld vooral op mijn werk => dit is 9 uur staan(in een bakkerij). Als ik veel loop valt het ook wel mee.

Ik vergeet gewoon heel snel om ze naar voren te doen, dan denk ik eraan en 10 seconden later is het al weer zo.. Zeker als je dan ook nog heel druk bent schiet dit er gewoon echt bij in.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:43

Hee Meike Knipoog
Als het aan je werk ligt... is er volgens mij een duidelijke oplossing: Geen 9 uur meer staan. Ik heb ook erg last van m'n rug gekregen met werken, door overstrekken etc. Maar heb gewoon rustig aan gedaan toen, en niet meer zwaar getild ed. Nu ik ben gestopt is het helemaal over. Ideaal.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 15:48

Tja gaat lastig bij ons in de winkel.... Tillen heb je bij ons ook niet, het is gewoon puur staan en lopen.
Ik heb ook zeer ernstige watjesvoeten hoor, heb als ik naar huis ga en veel heb moeten lopen op station etc ook al pijn in mn voeten Bloos....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:50

Sodera schreef:
Tja gaat lastig bij ons in de winkel.... Tillen heb je bij ons ook niet, het is gewoon puur staan en lopen.
Ik heb ook zeer ernstige watjesvoeten hoor, heb als ik naar huis ga en veel heb moeten lopen op station etc ook al pijn in mn voeten Bloos....

Je kan altijd proberen, ze zijn wat vreemd, en in het begin is het wennen om te staan. En ze zijn wat duur maar denk dat je geen spijt gaat hebben.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:16

En werk zoeken waar je niet zo veel hoeft te staan? Ik ben daar nooit zo moeilijk in, lichamelijke klachten op deze leeftijd al... ik zou toch kiezen voor m'n lichaam.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:28

Ik zou jezelf toch gaan aanleren om je knieën naar voren te buigen hoor! Natuurlijk gaan ze in het begin na 10 sec weer terug. Maar hoe vaker jij ze weer naar voren buigt, hoe langer ze naar voren blijven staan. Je kunt jezelf geen eigenschap afleren binnen 1 dag, als je al járen bezig bent met het ontwikkelen van die eigenschap. Maar het is wel erg belangrijk om met open knieën te staan, aangezien je je hele lichaam op slot zet. En je kunt wachten op meer lichamelijke klachten.

Skippiedip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 19:48

Mijn schoonvader heeft die zelfde schoenen, heeft gewrichtsproblemen (enkels/heupen) en dat zijn de enige schoenen waar hij het een beetje mee volhoudt.
Wel moest hij "wennen" zeg maar... elke dag iets langer aan doen... het advies omdat je lichaam dit "nieuwe" lopen moet aanwennen.

Edit: zie dat ze ook dames laarsen hebben...