Help, gebakken peren :P

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Help, gebakken peren :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 18:12

Heb net geprobeer peren te bakken. In partjes gesneden, 3 minuutjes gebakken, suiker erbij, nog 1 minuutje gebakken. Maar de peren waren daarna een beetje snottig... Maarrrr aangezien ik 't wel erg lekker vind, vroeg ik me af of iemand tips heeft hoe ik die peren minder snottig krijg Tong uitsteken Zelf dacht ik aan meteen suiker erop en dan bakken? Dat de suiker als een laagje om de peer heen zit?

Boktpony

Re: Help, gebakken peren :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:14

misschien een andere soort peer? de ene peer zal harder blijven als de ander... maar heb zelf nog nooit peren gebakken dus verder heb ik geen tips Haha!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 18:16

O ja dat kan 't ook wel zijn. Alleen in mijn recept staat gewoon: 2 peren. Dus als iemand weet wat voor peer je het beste kan gebruiken om te bakken?

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:32

Welk soort peer heb je gebruikt en waarin heb je ze gebakken? Misschien moet je niet al te rijpe peren nemen, dan eerst de suiker licht laten carameliseren in datgene waarin je ze moet bakken (boter?) en dan de (niet te klein gesneden) peerpartjes erbij en niet te lang bakken.
Ik heb nog nooit peer zo gebakken, wel appel.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:36

Misschien moet je een wat onrijpe peer nemen, en dan niet zo lang bakken, dat ze alleen wat warm worden Lachen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 18:38

Deze peer was inderdaad wel vrij rijp. Ik weet niet wat voor peer 't was Tong uitsteken Denk dat ik dat ga proberen Merlijn Ja Eerst de suiker en dan de peer erbij. Las ook ergens anders dat je ze ook in de oven kunt bakken. Dat zou ik ook nog kunnen proberen.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:50

Wat was/ben je aan het maken? 'K wordt nu wel nieuwsgierig Clown

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:02

Nou ik wil gebakken peren maken, met roomijs erbij, sausje. Niks heel bijzonders/lastigs ofzo Tong uitsteken Maar ik wilde gewoon vandaag ff proberen om die peren te bakken.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:30

Je hebt nu Conference peren en Doynne de Comice peren.
Comicen zijn zacht en sappig, conference peren zijn wat harder. Die kun je ook hard eten en comicen niet, die moeten echt goed rijp en zacht zijn.
Ik zou dus kijken voor Conference.
En idd zoals Merlijn zegt, eerst de suiker laten carameliseren en dan de peerpartjes om en om erin bakken.

Enne een lekker sausje erbij; mascarpone vermengd met vanillesuiker en wat basterdsuiker Vingers aflikken

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 22:25

Dan denk ik inderdaad dat mijn peren gewoon te zacht waren. Thnx voor de tips allemaal Lachen Morgenmiddag ga ik nog een poging wagen Tong uitsteken

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 15:02

Heb het nog eens geprobeerd met een minder rijpe peer, roomboter en op hoger vuur. Ging een stuk beter Ja Ook in de oven geprobeerd. Proefde niet heel veel verschil tussen in de oven en in een pan. In een pan word je suiker wel veel meer gecarameliseerd, in de oven smelt ie eigenlijk alleen.