Hoe lekker gevuld stokbrood maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Hoe lekker gevuld stokbrood maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 15:18

Ik koop bij de slager wel eens van die gevulde stokbroden, maar wil ze eigenlijk zelf wel eens maken, morgen Sintmaarten hier, dus ff snel iets op de bank eten voor de lampionnen voor de deur staan!

Iemand een lekker recept?? Je gebruikt toch gewoon van de afbakstokbroden?(sorry ben niet zo'n kookwonder Bloos )

LovingTweety

Re: Hoe lekker gevuld stokbrood maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:21

Heerlijk met kruidenboter en spek.
Stokbrood van bovenaf snijden maar niet helemaal door. dan besmeren van kruidenboter en rauwe spek opleggen en dan in de oven. Pak en beet 20 minuten op 200 graden.
15 minuten in het alu folie en de laatste 5 zonder folie.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:25

Oei lekker ! Ik doe meestal het gehakt eerst even rullen in de pan met wat gehaktkruiden erdoor. Dan kun je naar eigen smaak allerlij groenten toevoegen en als laatste doe ik er altijd een potje van die roomkaas met kruiden doorheen. Dan idd een afbak stokbrood uithollen en daar doe ik dan de gehakt in, plakjes katespek ofzo erover en plakjes kaas en dan even in de oven. Heerlijk !

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:29

Afbakstokbrood insnijden waarbij je een geultje krijgt, indisch gekruid gehakt(te koop bij de slager), kaas, chapignons en paprika. Vervolgens dat allemaal op elkaar leggen. en een beetje groene kruiden en paprika poeder. Even in de oven leggen en het is klaar Knipoog Eetse

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 18:29

Thanx voor jullie recepten!! Ik ga een combinatie proberen te maken van jullie suggesties, mmmmm

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:07

joozz schreef:
Ik koop bij de slager wel eens van die gevulde stokbroden, maar wil ze eigenlijk zelf wel eens maken, morgen Sintmaarten hier, dus ff snel iets op de bank eten voor de lampionnen voor de deur staan!

Iemand een lekker recept?? Je gebruikt toch gewoon van de afbakstokbroden?(sorry ben niet zo'n kookwonder Bloos )

De slager gebruikt gekruid gehakt, snijd broodjes in over de lengte, dan rol je een lange streng van het gehakt, doe je in het broodje, 2 plakken kaas en 2 plakken ontbijtspek erover, en klaar!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:50

de recepten zijn geweldig, maar wat is de baktijd? en hoeveel graden? en moet het gehakt er rauw in ?

is wel handig om te weten voor we dalijk allemaal wormen ofzo krijgen van rauw gehakt Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:18

Ik zou gehakt van te voren even rullen, vind ik ook logisch Tong uitsteken

En baktijd, als je een afbakstokbrood neemt staat dat wel op het verpakking.
Is ook de verschil denk ik, gewone stokbrood zou ik even opwarmen en afbak is 180 *hetelucht* en 10 min geloof ik.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:23

O jeetje, jammie jammie allemaal Vingers aflikken . Al een tijdje geen gevuld stokbrood gemaakt, maar dit klinkt allemaal erg lekker! Tijd voor experimenteren zie ik wel!
Wij hadden altijd gehakt gemixt met uit, paprika en een flinke scheut ketjap.
Dat verdelen over uitgeholde stokbroden en dan in de oven.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:24

ik maak ze altijd zelf Haha!

neem gehakt half om half en kruid die met stroganof kruiden (van silvo) dan een afbak stokbrood en daar een geul in snijden (driehoek)
ontbijt spek erop met kaas paprika en ui en een beetje peterselie daarna de oven in Knipoog

ik maak daarbij heerlijke verse knoflook saus van yogonaise met 1 teen knoflook en wat peterselie daarna als je broodje klaar is kan je die lekker er over heen gieten Vingers aflikken probeer maar eens maar let op dat je niet je vingers erbij opeet Knipoog

succes Haha!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:46

Poeh, ik geloof 20 minuten op 180 graden voor mijn recept.