Wat eten met een groep van 15 mensen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eeyore

Wat eten met een groep van 15 mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 21:02

Over een week of vier komen er 10 volwassenen en 5 kinderen bij ons eten. Dit is eigenlijk een jaarlijk terugkerende gezellige avond.
Normaal gesproken gaan we eigenlijk met zijn allen gourmetten. Nu verhuizen wij echter bijna en ik zie het eigenlijk niet zitten om in mijn net geschilderde huis met pas gestoomde gordijnen te gourmetten.

Het voordeel van gourmetten is natuurlijk dat de voorbereiding wel te doen is en dat we de hele avond gezellig met zijn allen aan tafel zitten. Nu zoek ik dus eigenlijk iets vergelijkbaars, maar zonder de rook en de stank.

Wie heeft een leuk idee om toch met zijn allen bezig te zijn en ook lekker te eten?

Anoniem

Re: Wat eten met een groep van 15 mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:07

Twee grote pannen soep (bv tomaten- en uien-) en stokbrood met lekkere salades en kruidenboter enzo.
Is niet te veel werk, en altijd lekker.

Of bv een stamppottenbuffetje maken met boerenkool en zuurkool, worst, gehaktballen, spekjes, piccalilly etc.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:09

Au bain marie iets warm houden?? VarkensSate/rijst/salade/brood/ frietjes voor de kids???
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 09-11-08 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:10

Als ik veel eters krijg, maak ik meestal soep met broodjes (zoals Sonja omschreef). Binnenkort ga ik het anders doen. Haal ik vietnamese loempia's op de markt, bak ze zelf af en maak een pan met nasi, groenten en roerbak ei. Satesaus en klaar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:15

Wat Sonja zei vind ik ook een goed idee, soep, broodjes, salades. Misschien kun je nog wat ijs toe halen, of met zn allen chocoladefonduen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:18

Of als toetje een paar apfelstrudels de oven in schuiven als je stokbroden klaar zijn.
Stukje warme apfelstrudel met een bolletje vanille en/of kaneelijs... Klassiek maar lekkerrrrrrr!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:18

of misschien buiten fonduen? Als het mooi weer is natuurlijk. Anders soep

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:21

Sonja schreef:
Of als toetje een paar apfelstrudels de oven in schuiven als je stokbroden klaar zijn.
Stukje warme apfelstrudel met een bolletje vanille en/of kaneelijs... Klassiek maar lekkerrrrrrr!

Vingers aflikken Vingers aflikken
Ik krijg er honger van Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:23

Sorry...
*houdt Mas het zakje goudbeetjes voor waar ze zelf uit zit te snaaien*
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:24

of grote pannen met spaghetti en stokbrood, kruidenboter en salades

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:25

paar ovenschalen met lasagna maken. Vinden kinderen meestal ook heerlijk. Kan je lang van tevoren maken en in de magnetron of oven even opwarmen. Sla erbij en smullen maar! Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:27

Ik heb net me toch zo iets lekkers gegeten; een stoofpotje.. (uit boek van Jamie Olivier..)
Zeer goed van te voren te maken en klaar als iedereen klaar voor eten is Lachen

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:27

Misschien is kaasfondue of fondue met boullion een idee? Dat geeft niet zoveel stank enzo Lachen
De andere suggesties hier lijken me ook erg leuk trouwens Lachen

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:29

Lekker chinees fonduen met bouillon. Als je geen speciale pan hebt kan het ook in de gewone fonduepan. Lekker met kip, beef, en verschillende smaken gehaktballetjes, broccoli, paprika, champignons én aan het eind heb je voor iedereen nog een megalekker kommetje soep Haha!.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:31

Wij maken altijd taco's. Heeft amper voorbereidingen..
Ik vind het echt 'gezellig' eten.
Per persoon gewoon 3 of 4 taco's, en de rest kan je in schaaltjes op tafel zitten zoals sla,gehakt, tomaat noem maar op.
Wat wij daarbij ook vaak maken zijn nacho's als voorgerecht.
Die oranje dirito's met kaas en rode pepers in de grill leggen. zo lekker Lovers

eeyore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 21:35

Het klikt allemaal erg lekker. Ik zal het eens in de groep gooien. Soep met stokbrood enzo had ik ook al aan gedacht. Ik mis dan alleen de bezigheid van het gourmetten. Dan zijn we natuurlijk zo klaar met eten en moeten we iets anders bedenken voor om de rest van de avond te vullen.

ooh ja ook belangrijk, het zijn eigenlijk echte boeren. Dus ook nog het motto, wat een boer niet kent dat vreet ie niet. Dat maakt het ook niet makkelijker

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:46

Dan kun je misschien wat speciaals met het toetje doen. Zet dan diverse pakken met ijs op tafel, koekjes, wafeltjes, hagelslag, slagroom etc. Noem maar op.

Dan hou je het eten zelf heel basic met soep en brood maar zorg je dat je voor het toetje een soort van doe het zelf iets maakt. Ben je toch wat langer bezig en iedereen kan pakken wat die lekker vindt en heb je geen stank in huis Lachen

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:48

Wij gingen met een grote verjaardag frituren, veel broodjes frikandel en kroket en een hele schaal met minihapjes!

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:08

Leuk is het om de avond in een thema te gooien. Bijvoorbeeld Mexicaans. Taco's afbakken en verschillende sausjes, salades, doritos en allerlei andere dingen die de gasten kunnen gebruiken om te taco's te vullen. Doosje Corona's in huis halen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:34

eeyore schreef:
Ik mis dan alleen de bezigheid van het gourmetten. Dan zijn we natuurlijk zo klaar met eten en moeten we iets anders bedenken voor om de rest van de avond te vullen.

Vandaar dat ik de chocoladefondue voorstelde, dat geeft geen lucht en is heel leuk/lekker om te doen, op internet vind je veel recepten hoe je het kunt maken. Je kan er van alles in stoppen: lange vingers, stukjes cake, druiven, aardbeien, noem maar op Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:42

[LZP] > [VT]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:53

Lasagna met goede salade!

Rundergehakt
Pot Grand Italia met italiaanse kruiden
Pot Pesto
Lasagna bladen
bakje 5 soorten kazensaus van de AH
Goede achterham
Uien
knoflook
Oude geraspte kaas

Bak het gehakt met de uien en de knoflook. Als het gaar is gooi je de tomatensaus erdoor en een paar lepels pesto.
Dat een half uurtje laten pruttelen. Dan de saus en de lasagna verdelen, ieder lasagnablad smeer je in met pesto. Bovenop de achterham, dan de 5 soorten kaassaus ipv die vieze bechamelsaus en dan een zakje oude strooikaas erover. Dit een uur in de oven op 180 graden.

Salade: Veldsla, balsamicodressing, goede tomaten, spekjes..........

Ik heb nog nooit iemand ongelukkig van dit recept gehad!

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:56

macaroni, simpel en snel klaar! En lekker!