Eindelijk Uitspraak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Eindelijk Uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 15:51

En toch mijn huis kwijt...
19 november moet ik weg zijn, en ik krijg geen vervangend huis toegewezen.
Als ik naar mijn moeder in duitsland ga, krijg ik geen uitkering meer, dus eigenlijk is dat geen optie, omdat ik hier dan ook geen huis weer krijg. Via een verhuisbedrijf kan ik tijdelijk een huis krijgen, maar dat kost me 700 euro in de maand, en dat is dus eigenlijk ook geen optie, zeker ook omdat ik geen katten mee mag nemen en ik daar dan ook nog pension moet betalen. (4 katten) Mijn buurman heeft aangeboden dat ik daar mag wonen totdat ik een ander huis heb, maar ook dan zonder katten ( is natuurlijk al wel goedkoper Clown ) maar daar voel ik me eigenlijk wel bezwaard bij, om zomaar daar in te trekken Nagelbijten / Gniffelen
De optie's die ik verder nog heb:
* Ingeschreven op 3 huizen in Winschoten (vanavond is daar de verloting van)
* evt huizen die vandaag weer op de site van de wbv komen ( verloting volgende zondag)
* Vakantiehuis van kennisen (maar ook in duitsland)
* Vakantiehuis Wedderbergen ( moet ik morgen achteraan bellen, want ik weet niet of die nog tijdelijk verhuren, want ook hier kan ik de gewone misweektarieven niet lang betalen, maar een vriend van mij heeft er ooit 2 jaar gewoond, in woningen die ze daar speciaal voor hadden)
* Morgen naar de makelaar en kijken of ik icm een levensverzekering een hypotheek kan krijgen (weinig hoop Nagelbijten / Gniffelen )

Heeft iemand anders nog een idee wat ik tot nu toe over het hoofd gezien heb? Nagelbijten / Gniffelen

Wildgirl

Re: Eindelijk Uitspraak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:54

kijk eens bij de wbv in groningen stad, daar kun je zg baliewoningen krijgen voor weinig geld, dit zijn verouderde huizen of in een mindere buurt
vaak is de wachttijd zo'n week of 2/3

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:01

Voor tijdelijk: ik heb vorig jaar voor iemand een noodoplossing gezocht en kwam toen veel stacaravans en chalets tegen die verhuurd werden. Prijzen vielen me reuze mee (400-500 euro per maand, incl. water, satelliet tv, gasflessen zelf betalen bijvoorbeeld) en er viel volgens mij prima in te wonen. Kun je wat rustiger verder kijken.

Heb je niet familie/vrienden in Nederland waar je tijdelijk ingeschreven mag staan, en dan tijdelijk bij je moeder wonen in Duitsland? Zo hou je je uitkering en heb je tijd een huis in Nederland te zoeken. Ik ken er vele die het zo doen/gedaan hebben.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:07

Anti-kraak huren?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:08

Hermelijn schreef:
Anti-kraak huren?

weet je wat daar de wachlijsten voor zijn? Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:09

Anti kraak dacht ik idd ook aan.

Niet aanvallend bedoeld, maar ik heb je topics gevolgd en je wist min of meer dat dit eraan zat te komen. Heb je in de tussentijd geen woonruimte kunnen vinden?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:19

Wildgirl schreef:
Hermelijn schreef:
Anti-kraak huren?

weet je wat daar de wachlijsten voor zijn? Knipoog

Ik weet niet hoe het in jouw omgeving zit, maar hier zit je binnen een paar weken in een anti-kraak woning, zeker als je niet al te kieskeurig bent.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 16:43

Liezel1 schreef:
Anti kraak dacht ik idd ook aan.

Niet aanvallend bedoeld, maar ik heb je topics gevolgd en je wist min of meer dat dit eraan zat te komen. Heb je in de tussentijd geen woonruimte kunnen vinden?

Daar heb ik niet naar gezocht, omdat we toch een redelijke kans hadden. Als ik me ingeschreven had voor andere woningen, had dat mijn kansen om hier te mogen blijven nog verder verkleint Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 16:45

Ik woon in noord-oost groningen, helemaal aan de grens btw.
Anti kraakwoningen etc zijn hier niet, en ik wil wel enigziens hier in de buurt blijven ivm een toekomstige baan op korte termijn. Natuurlijk kijk ik wel verder dan mijn neus lang is, want ja, groningen stad is altijd nog beter als een doos in het bos Clown