Nieuwbouwhuis; welke kleuren?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Nieuwbouwhuis; welke kleuren?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 16:48

Hallo allemaal,

Sinds 18 oktober wonen vriendlief & ik samen in ons mooie nieuwbouwhuurpaleisje Lachen
Even een omschrijving:
Woonkamer met open keuken, eigenlijk 2 'blokjes' naast elkaar maar dan zonder muur ertussen. Keuken is 4,00 x 3,35m. en de woonkamer is 4,15 x 4,60 m. We hebben dus 1 lange muur van 7,5 meter.
Keuken is vanillekleur met een donker (tegen het zwarte aan) werkblad en bijpassende vanillekleurige tegels.
We hebben een houten servieskast van redelijk donker hout en een eettafel met een licht houten blad en zwarte poten en zwarte stoelen.
De vloer ligt er nog niet, maar het wordt een redelijk lichte laminaatvloer.

Het idee is om de 3 korte muren een lichte kleur te geven (tussen wit en creme in) en de lange muur een iets donkerdere.
Maar nou is de vraag: welke kleur? We willen t graag rustig houden, maar ik heb geen idee wat er nou leuk bij past.
Het moet overigens wel behang zijn, dus we kunnen niet in alle kleuren mengen.

Dan hebben we beneden nog een studeerkamer, daar willen 2 muren in dezelfde lichte kleur doen en dan 1 muur blauw en 1 muur groen.
Wordt dit niet te druk denken jullie? Of kunnen we beter de 2 muren 1 kleur doen (dus of blauw of groen)?

En de slaapkamer nog; weer dezelfde kleur als beneden en dan de muur waar het hoofdeinde van het bed tegen aan staan chocoladebruin.
Maar k vraag me af of dat niet te donker wordt, t moet natuurlijk wel een beetje romantisch worden Knipoog

Foto's zal ik zo even maken zodat jullie een idee hebben, dus kom maar op met die ideeën!
Ik sta open voor alles, maar t liefst geen patroontjes daar houdt vriendlief niet zo van.
Ook foto's van jullie inrichting zijn welkom Lachen !

M_EL_ISSA

Re: Nieuwbouwhuis; welke kleuren?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:56

bij een vriendin van mij hebben ze de woonkamer licht groen en licht geel, vind dat eigelijk wel wat hebben Bloos
Denk dat het bij jullie ook wel leuk zou staan.
Voor de studeerkamer vind ik wat jullie bedacht hebben absoluut niet druk, maar kan het me niet heel goed voor me halen..
Ik ben in slaapkamers heel erg voor donker rood, maar dat is heel persoonlijk.
Chocolade bruin zou wel leuk zijn, maar vind het zelf te donker,tenzij je het met een leuke lichte kleur lichter maakt.
Chocoladebruin met creme kleur bijvoorbeeld.
Maar vind chocoladebruin niet leuk staan gecombineerd met de woonkamer; in dit geval licht groen en licht geel.
Hoop dat je er ook maar iets aan heb Bloos

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 17:02

Slaapkamer zou dan chocoladebruin met creme/beige worden inderdaad. Ik had ook nog bedacht om een mooie spreuk dan boven t bed te schilderen op t behang, maar heb geen idee wat.
Denk dat lichtgroen niet echt bij het hout past. Maar lichtgeel zeker wel!

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:11

Voor de woonkamer kun je kijken voor een lichte bruintint, een donkere roest-oranje kleur of een zacht gele tint. Pas goed op met wit tinten, hierdoor kun je moeilijk combineren en zeker met vanille Lachen.

De studeerkamer zou ik simpel houden, zeker zou ik geen 3 verschillende kleuren gebruiken, blijf werken in 1 à 2 kleuren en eventueel in verschillende tinten.

Slaapkamer zal wel heel mooi zijn zoals je het nu wilt, als het te donker is kun je ook een beige band aanbrengen aan de chocoladebruine muur, als je hoofdeinde te hoog is kun je de band meer naar boven maken.

Onze woonkamer (van m'n ouders) is: 1 muur in donkere bakstenen, 2 muren in licht oranje en bordeaux gordijnen. De vloer is in donker hout met een donker leren bank en donkere houten meubels. De eetkamer is in licht geel, standaard kleur laminaat en zeer donkere houten meubels.

Veel succes Lachen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:05

tip van een binnenhuis architect:
op de muren waar het licht op schijnt kan je beter donkere kleuren aanbrengen. je moet kijken wat het licht doet met je muren.

ik krijg binnenkort mijn huis en maak één muur donkergrijs, de muur erachter - die je ook kan zien- kiezelgrijs. mooi contrast!

slaapkamer wil ik een rustige kleur groen aanbrengen.
badkamer wordt heel strak met grote zwarte en witte tegels, keuken ook Lachen met RVS Lachen