Sinds 18 oktober wonen vriendlief & ik samen in ons mooie nieuwbouwhuurpaleisje

Even een omschrijving:
Woonkamer met open keuken, eigenlijk 2 'blokjes' naast elkaar maar dan zonder muur ertussen. Keuken is 4,00 x 3,35m. en de woonkamer is 4,15 x 4,60 m. We hebben dus 1 lange muur van 7,5 meter.
Keuken is vanillekleur met een donker (tegen het zwarte aan) werkblad en bijpassende vanillekleurige tegels.
We hebben een houten servieskast van redelijk donker hout en een eettafel met een licht houten blad en zwarte poten en zwarte stoelen.
De vloer ligt er nog niet, maar het wordt een redelijk lichte laminaatvloer.
Het idee is om de 3 korte muren een lichte kleur te geven (tussen wit en creme in) en de lange muur een iets donkerdere.
Maar nou is de vraag: welke kleur? We willen t graag rustig houden, maar ik heb geen idee wat er nou leuk bij past.
Het moet overigens wel behang zijn, dus we kunnen niet in alle kleuren mengen.
Dan hebben we beneden nog een studeerkamer, daar willen 2 muren in dezelfde lichte kleur doen en dan 1 muur blauw en 1 muur groen.
Wordt dit niet te druk denken jullie? Of kunnen we beter de 2 muren 1 kleur doen (dus of blauw of groen)?
En de slaapkamer nog; weer dezelfde kleur als beneden en dan de muur waar het hoofdeinde van het bed tegen aan staan chocoladebruin.
Maar k vraag me af of dat niet te donker wordt, t moet natuurlijk wel een beetje romantisch worden

Foto's zal ik zo even maken zodat jullie een idee hebben, dus kom maar op met die ideeën!
Ik sta open voor alles, maar t liefst geen patroontjes daar houdt vriendlief niet zo van.
Ook foto's van jullie inrichting zijn welkom