[ENQ] Paardenvoedingsadvies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

[ENQ] Paardenvoedingsadvies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 14:14

Hallo,
Ik ben bezig met het opzetten van een paardenvoedingsadvies website. Graag zou ik van zoveel mogelijk mensen willen weten of hier interesse voor is, wat er nog verbeterd moet worden aan de website enzovoorts. Vandaar deze enquete. De enquete bestaat uit 7 vragen en neemt ongeveer 5 minuten in beslag. Alvast heel erg bedankt voor het invullen!

Bekijk de website: www.freewebs.com/paardenvoedingsadvies

1. Wat is uw eerste indruk van de website?
- professioneel, betrouwbaar, omdat:
- neutraal
- onprofessioneel, onbetrouwbaar, omdat:

2. Zou u zelf gebruik willen maken van deze dienst?
- Ja, want:
- Nee, want:
- Misschien, want:

3. Wat vindt u van de prijs per voedingsadvies (eerste 20 adviezen gratis, daarna 10 euro per paard):
- Te duur
- Reeel
- Te goedkoop

4. Wat vindt u van het bestelformulier?
- Volledig en overzichtelijk (sla vraag 5 over)
- Onvolledig maar overzichtelijk
- Onvolledig en onoverzichtelijk

5. Wat mist u aan het bestelformulier, of wat kan er volgens u beter?

6. Wat kan er volgens u verbeterd worden aan de website en/ of de dienst?

7. Heeft u verder nog op- of aanmerkingen?

Anoniem

Re: [ENQ] Paardenvoedingsadvies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:31

- neutraal : Ik mis achtergrondinformatie, een basis introductie in het goed voeren van het paard. Waarom zouden wij, als klanten, bij jou een advies gaan vragen. Wat is het bewijs van jouw kennis en kunde? Wat is je ervaring in het samenstellen van voeradviezen? Wat is je filosofie. Hoe weet de klant dat jij goed advies geeft. Op dit moment kunnen ze dat nergens aan afleiden, er staat geen informatie over diverse voersoorten bijv. op. Ook het feit dat je herhaaldelijk meldt dat je geen verantwoording legt doet mij bij toch overkomen dat je jezelf ook niet vertrouwt qua advies geven. Ik snap wat je ermee wilt zeggen, maar je zegt het wat te vaak. Het feit dat je je het interessant vindt, en je erin verdiept... Sja... Hoe weten wij dat hetgeen waarin jij je verdiept goed genoeg is?

- Nee, want: Deels zie bovenstaand, ik zie niet direct wat jij als aanvulling op mijn bestaande kennis en ervaring zou kunnen betekenen.

3. Wat vindt u van de prijs per voedingsadvies (eerste 20 adviezen gratis, daarna 10 euro per paard):
- Te duur : Genoeg sites waar het wel gratis gebeurd.

- Volledig en overzichtelijk (de punten die er staan zijn overzichtelijk, qua volledigheid, zie boven.

Zie boven. +
- Gewicht in kg : geef bijv. een formule aan hoe de mensen dat kunnen berekenen.
- Ras van het paard : geef het type aan. Er zit een danig verschil tussen bijv. een Welsh A of een Welsh Cob. Of tussen een Tinker Vanner en een Tinker Grai.
- Weide : vraag wat voor 'soort' wei het is, een vette, of een met weinig gras, of juist met veel stengelig gras? Eventueel kan je ook vragen naar grondsoort, gras op kleigrond is heel anders dan gras op zandgrond.
- In algemeen, verander 'je' naar U.

Zie boven.

Bij het onderdeel Kosten staat je tekst in een kleinere lettergrootte dan de rest.

Veel succes ermee Lachen

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:57

Maya schreef:
- neutraal : Ik mis achtergrondinformatie, een basis introductie in het goed voeren van het paard. Waarom zouden wij, als klanten, bij jou een advies gaan vragen. Wat is het bewijs van jouw kennis en kunde? Wat is je ervaring in het samenstellen van voeradviezen? Wat is je filosofie. Hoe weet de klant dat jij goed advies geeft. Op dit moment kunnen ze dat nergens aan afleiden, er staat geen informatie over diverse voersoorten bijv. op. Ook het feit dat je herhaaldelijk meldt dat je geen verantwoording legt doet mij bij toch overkomen dat je jezelf ook niet vertrouwt qua advies geven. Ik snap wat je ermee wilt zeggen, maar je zegt het wat te vaak. Het feit dat je je het interessant vindt, en je erin verdiept... Sja... Hoe weten wij dat hetgeen waarin jij je verdiept goed genoeg is?

- Nee, want: Deels zie bovenstaand, ik zie niet direct wat jij als aanvulling op mijn bestaande kennis en ervaring zou kunnen betekenen.

- Te duur : Genoeg sites waar het wel gratis gebeurd.

- Volledig en overzichtelijk (de punten die er staan zijn overzichtelijk, qua volledigheid, zie boven.

Zie boven. +
- Gewicht in kg : geef bijv. een formule aan hoe de mensen dat kunnen berekenen.
- Ras van het paard : geef het type aan. Er zit een danig verschil tussen bijv. een Welsh A of een Welsh Cob. Of tussen een Tinker Vanner en een Tinker Grai.
- Weide : vraag wat voor 'soort' wei het is, een vette, of een met weinig gras, of juist met veel stengelig gras? Eventueel kan je ook vragen naar grondsoort, gras op kleigrond is heel anders dan gras op zandgrond.
- In algemeen, verander 'je' naar U.

Zie boven.

Bij het onderdeel Kosten staat je tekst in een kleinere lettergrootte dan de rest.

Veel succes ermee Lachen

Volledig mee eens.
Plus nog veel meer zaken die ontbreken. Mijn mening is dat er niet zomaar voedingsadvies gegeven kan worden door enkel naar genoemde zaken te kijken; er komt echt nog veel en veel meer bij kijken. Dus advies via een pc neem ik met een grote zak zout.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 16:02

Bedankt alvast!
Ik zal de genoemde zaken eens wat nader bekijken. Lachen
MadamX: welke factoren mis jij dan nog waar naar zou moeten worden gekeken om een goed voedingsadvies te kunnen geven?

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:09

- idd grondsoort, humusgehalte, lutumgehalte
- grassoort, % per soort, zodedichtheid, lengte gras
- manier van ruwvoerwinning, aantal velddagen
- welke mest gebruikt wordt op land, hoeveelheid en frequentie
- huisvesting van het paard
- conditie van het paard: alleen maar zeggen dat het paard dik of dun is, is niet voldoende
- allerlei symptomen hangen samen met voeding, bv eczeem, dus die zaken moeten ook bekend zijn, ivm evt. mineralen tekort of overschot.
Dat is wat ik in luttele seconden kan bedenken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:11

- neutraal

- Ja, want:
- Nee, want: er zijn zo veel verschillende meningen op het gebied van voeding, zelfs onder dierenartsen enzo, ik weet vantevoren niet of dit gaat werken. En als er iets uit komt als "onbeperkt hooi en anders niks" dan zou ik dat weggegooid geld vinden. Dat advies kun je ook op bokt lezen. Daarnaast heb ik me er zelf sowieso al vrij ver in verdiept, dus heb ik na 4 jaar eindelijk een goed dieet gevonden, en dat zou ik niet meer veranderen.
- Misschien, want:

- Te duur
- Reeel
- Te goedkoop

Ik zou erbij vragen hoe groot en vol de wei is, hoe vaak deze bemest wordt..
En net zoals mensen zijn er ook paarden die meer of minder nodig hebben dan anderen om op gewicht te blijven. Dat is altijd een beetje gokken, en kijken hoe het paard erop reageert. Dat blijft moeilijk te zeggen van achter een computer vind ik.

Gratis Vork Net zoals de pavo voedingstest (welke trouwens nergens op slaat)
Dan krijg je meer bezoekers, ook meer mond-op-mond reclame..
En dan zou ik wat suplementen en goede soorten voeding aanbieden. Goede brok als dodson&horrell, magnesiumsuplementen, dingen die je in de normale ruitersportzaak niet kan vinden..

Succes!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:35

- neutraal Ik mis ook achtergrondinformatie m.b.t. voeding en gerelateerde zaken.
Door dit wel toe te voegen kun je nog meer vertrouwen wekken bij de klant. Het zegt niets dat je 2e jaars Hippische Bedrijfskunde bent met veel interesse in paardenvoeding, daarmee kun je een klant niet overtuigen van je deskundigheid.

- Ja, want:
- Nee, want:Ik denk niet dat het toegevoegde waarde heeft bij de kennis die ik zelf al heb op het gebied van paardenvoeding. Knipoog
- Misschien, want:

- Te duur voor alleen een voedingsadvies.
- Reeel
- Te goedkoop

Zie o.a. de antwoorden boven mij.
Voor een goed voedingsadvies heb je meer informatie nodig.
Het liefst zelfs nog een ruwvoeranalyse, het correcte gewicht en betrouwbare BCS (en nee, niet alle paardeneigenaren hebben een goed beeld van de conditie van hun eigen paard Knipoog)

Denk dat je inmiddels al wel e.e.a. aan tips hebt. Met de website moet je de paardeneigenaren over kunnen halen om bij jou een voedingsadvies in te winnen.

Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:41

dorientjuh schreef:
Hallo,
Ik ben bezig met het opzetten van een paardenvoedingsadvies website. Graag zou ik van zoveel mogelijk mensen willen weten of hier interesse voor is, wat er nog verbeterd moet worden aan de website enzovoorts. Vandaar deze enquete. De enquete bestaat uit 7 vragen en neemt ongeveer 5 minuten in beslag. Alvast heel erg bedankt voor het invullen!

Bekijk de website: http://www.freewebs.com/paardenvoedingsadvies

- neutraal mis net als mijn voorgangers achtergrond informatie.

Nee, op het eerste gezicht lijkt het niet veel verschillend dan de adviezen van de voerdermerken.

Te duur, het advies kan op dezelfde manieren bij voedermerken te verkrijgen maar dan gratis.

Onduidelijk

Niet iedereen heeft een paardenweegschaal tot zijn beschikking, gewicht zal dus altijd geschat moeten worden. Ook met meetlint ect. is het mogelijk om er kilo's naast te zitten. Zelfde met de conditie weergave 'Het oog van de meester maakt immers vet' Knipoog
Wat is goed hooi ect. hoeveel weegt 1 plakje hooi ect.