Zelfde kleurcodes, toch andere kleur, hoe kan dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Zelfde kleurcodes, toch andere kleur, hoe kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:55

Ik heb een eigen bedrijfje waarvoor ik een website heb. Alles is alweer een tijd in de lucht maar ik blijf mij het volgende toch afvragen. Iemand heeft een logo voor mij gemaakt. Ik heb van haar de kleurcodes gekregen omdat ik mijn website in de zelfde kleur als mijn logo wil. Echter, als ik de kleurcode van mijn logo invul in het programma waarmee de website is gemaakt en ik bekijk het voorbeeld dan is het toch niet dezelfde kleur. Hoe kan dit? Ik vind het verschil best groot, te groot zodat ik het niet toepas op mijn website omdat het lelijk is.
Kan het aan de verschillende programma's liggen waarmee wordt gewerkt? Ik heb toen ik een visitekaartje wilde maken ook al gemerkt dat in elk programma (Photoshop, PSP, Paint) waar ik mn logo open het elke keer weer een andere kleur is. Photoshop en PSP maken het beide veel bruiner dan het echt is.
Het gaat mij nu voornamelijk om mijn website, zou de kleuren graag hetzelfde willen hebben... Wie weet het Lachen?

Leedebee

Re: Zelfde kleurcodes, toch andere kleur, hoe kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:00

Het klopt idd dat er verschil in zit! zoiezo tussen paint en photoshop. Deze laatste gebruikt de
goede codes. Dit is tenslotte ook een duur, professioneel programma. Knipoog

Hoe is het logo opgeslagen? Als je namelijk in Photoshop "save for web" doet en je instellingen staan niet
goed, dan kan je ook kleurverschil krijgen met het origineel! dus dan heb je eigenlijk wel de goed kleurcode,
maar het verkeerde voorbeeld er bij!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:06

Kan je het logo niet in Photoshop openen? (eventueel een screeshot)
en dan met eyedropper ding de code " pakken" en die in je HTML/CSS zetten. Dan moet het wel dezelfde kleur zijn Lachen

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:48

Sorry beetje late reactie Bloos

Leedebee schreef:
Het klopt idd dat er verschil in zit! zoiezo tussen paint en photoshop. Deze laatste gebruikt de
goede codes. Dit is tenslotte ook een duur, professioneel programma. Knipoog

Hoe is het logo opgeslagen? Als je namelijk in Photoshop "save for web" doet en je instellingen staan niet
goed, dan kan je ook kleurverschil krijgen met het origineel! dus dan heb je eigenlijk wel de goed kleurcode,
maar het verkeerde voorbeeld er bij!

Van diegene die het logo heeft gemaakt heb ik het gekregen in Png en Pdf, ik denk dat ik het zelf nog als Jpg op heb geslagen.

highwaykind schreef:
Kan je het logo niet in Photoshop openen? (eventueel een screeshot)
en dan met eyedropper ding de code " pakken" en die in je HTML/CSS zetten. Dan moet het wel dezelfde kleur zijn Lachen

Ik heb even geen voorbeeld van hoe de kleurcode eruit komt te zien als ik hem op mijn website wil gebruiken. Dit is iig de normale kleur van het logo:
Afbeelding
En in Photoshop krijg ik hem dus zo te zien:
Afbeelding

De achtergrond kleur wilde ik als tekstkleur op mijn website gebruiken maar die werd toen een beetje vies paars/bruin achtig. Zal het van de week nog eens proberen en kijken of ik er een screenshot van kan maken.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:20

Volgens mij onthoud png wel alle codes goed, bij jpg worden ze gecompressed.

Save voor web pakt alleen maar de webveilige kleuren dus daar heb je waarschijnlijk niks aan. Per browser kan de kleur dan verschillen als het geen webveilige kleuren zijn.

Mooi logo trouwens Lachen