Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
non-keuze = grijsmetallic dit keer.....
, zouden daarom zoveel mensen sjaggie in hun saaie camo rondrijden

xXVeronaXx schreef:De keuze van de zwarte auto's is gewoonweg omdat je er bij verkoop meer voor terug krijgt, en de grijze auto was gewoon een 2e hands, dus geen bewuste kleurkeuze.
, maar vergeet niet dat vele ongelukken gebeuren waar een kleurtje echt niet mee had geholpen.... Of ik nu knalgeel of zwart ben, een automobilist op de snelweg die de macht over de stuur kwijt is zal niet veel meer kunnen doen. Een automobilist die niet in zijn dode hoek kijkt, zal mij ook niet zien als ik een knalgele auto rijd
.
ook van auto's
Huertecilla schreef:is een onderwerp wat veelvuldig terugkomt.
Zelden wordt er voor de gekozen oplossing gekeken naar het onderzoek naar hiernaar gedaan is/wordt. Toch heeft iedereen op zich niet onslimme ideëen erover en de meeste ruiters gaan met iets wat zichtbaarheid verhoogt op pad.
Wat mij op straat opvalt is dat het met autos andersom is, het lijkt wel of iedereen met wat voor schitterende auto ook letterlijk in de grijze massa wil vervagen, zo min mogelijk zichtbaar wil zijn. Hoofdzakelijk grijstinten die wegvallen tegen elkaar en de grijze achtergrond.
´Boodschappen-auto(tjes)´ zijn in de meest flitsende kleuren te koop doch met de beste wil van de wereld kun je geen opvallend gekleurde VW-Passat of Ford Mondeo o.i.d. kopen. Zelfs de meeste Volvos niet: koop je een veilige gezinsvervoerder in een kleur die neerkomt op camouflage....
Duizenden euros meerprijs worden uitgegeven voor ´veiliger´ autos met abs, klapzak, nog kreukeliger zônes.
Wat is er gebeurt met een contrasterende kleur die je gewoon eerder zíet??? Dat is elementaire veiligheid toch?!
hc
bijvoorbeeld.
zap schreef:Een automobilist die niet in zijn dode hoek kijkt, zal mij ook niet zien als ik een knalgele auto rijd
Huertecilla schreef:Waar komt 'verplichten' nu ineens weer vandaan?
Ik wijs alleen op het inconsequente van duízende euros uitgeven voor kreukelzones, klapzakken, abs etc. maar een gratis mogelijkheid negeren.
Ik word liever voor de post aangezien dan niet gezien![]()
Ik heb ook veel liever dat mijn vrouw voor 'het gele gevaar' doorgaat dan dat een vrachtwagen haar als een grijze vlek in de mist over het hoofd ziet.
Er is trouwens ook zwarte reflecterende folie. Geeft een scherp kontrast met een lichte kleur en reflecteert in het donker wit.
Fluoriserend lichtblauw met donkerblauwe of zilvergrijze refelctiefolie combineren is ook heel apart en enorm goed zichtbaar.
Of je vervolgens ook waargenomen wordt is een ander punt. Al ga je als magenta-flits over de weg, dan nóg moet je er van uitgaan dat je niet gezien wordt, defensief rijden, je gordel omdoen. De kans dat je die gordel nodig hebt neemt echter wel af.
Tja en persóónlijk word ik vrolijker van een door eigenaren met humor fleurig opgeleukt straatbeeld dan van grijs.
Vorige week zag ik aan de kust een mintgroene kever met grote madeliefjes. Dat ding valt op en geeft een![]()
Ik heb, helaas, geen oranjerode auto maar anders zette ik daar grote ronde zwarte reflectiestippen opbijvoorbeeld.
Ik heb nu wéér een grijze..... Creatief met folie dus![]()
hc
anneliesdj schreef:Op zich heb je wel een punt maar ik vind dit meer van toepassing op fietsers en wandelaars dan bij auto's, tenslotte heeft elke auto verlichting en reflectie.
yessy schreef:]Dan zijn ze grijs, hebben geen licht aan en zijn tegenwordig ook al zo goed als geruisloos.