wangedrag marechaussee schiphol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

wangedrag marechaussee schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 16:46

hoi allemaal,

ik heb toch zo'n belachelijk verhaal gehoord dat ik het wel met jullie moet delen.

mijn vader stond een praatje te maken met een stel collega's(hij is buschauffeur)toen dit verhaal ten sprake kwam;

er is een stukje buslijn tussen badhoevedorp en schiphol waar vaak mensen van de marechaussee meerijden,omdat daar in die buurt hun kazerne zit,en zij werkzaam zijn op schiphol.
de laatste tijd doet vaak het probleem voor met deze mensen dat ze erg moeilijk doen over het feit dat zij net als iedere andere passagier gewoon een kaartje moeten kopen of hun kaart moeten stempelen.
wat er vanmorgen gebeurde sloeg wel alles; er stapten een aantal marechaussees in,die het maar onzin vonden dat zij een kaartje moesten kopen.
na veel gemopper trok er eentje een briefje van 100 euro,waarop de chauffeur vroeg of hij het niet kleiner had,omdat er amper genoeg wisselgeld voor zo'n groot biljet is.
ook weer na een hoop gemoppen trokken de 3 heren hun strippenkaart.
aangekomen bij schiphol stapten ze uit en scholden naar de chauffeur iets in de trant van: krijg de tyfus of krijg de paasei,waarop de chauffeur naar ze terugroept: succes bij de bedrijfsarts,net toen ze de bus uitliepen kwamen ze een collega marechaussee tegen,waar ze kennelijk aan vertelden wat er gebeurd was,waarop deze terugbeende naar de bus en begon te schelden met dingen als vuile racist,k*tnederlander,enz enz. ze hadden een aantal van hun collega's erbij geroepen,en gingen met 5 man in de deuropening van de bus staan,waardoor die niet verder kon rijden.
waarop een van de passagiers tegen de marechaussees zegt; gaan jullie nou nog die deuropening uit,want we moeten allemaal verder.
waarop de marechaussee begon te schreeuwen dat ze zich koest moest houden,want anders zou ze aangehouden worden.
zijn 4 collega''s zeiden tegen hem dat hij ff moest dimmen,want hierdoor konden ze in grote problemen komen.
toen kwam er een 6e marechaussee aanlopen,die ging rondvragen wat er gebeurd was.
waarop degene die begon te schelden met de woorden racist en k*tnederlander,vertelde dat de chauffeur hem toe had geroepen: 'laat je eens behandelen door de dierenarts'

gelukkig hadden de passagiers wél gehoord hoe het werkelijk gegaan is,maar door de scheldende marechaussee werd de passagiers toegeroepen dat zij zich er beter niet mee konden bemoeien,want anders zouden zij ook aangehouden worden.
de passagier waartegen als 1e gedreigd werd dat ze aangehouden zou worden,heeft inmiddels een klacht ingediend.

helaas blijkt dat op ditzelfde stuk de marechaussees wel meer problemen maken omdat zij net als iedereen ook gewoon een buskaartje moeten betalen.

er word de laatste tijd veel geschreven over reljongeren van een bepaalde afkomst,nu wilde ik even van me afschrijven dat ook dit soort mensen regelmatig dus een zeer ernstig misbruik van macht vertoond.
schandalig

quera

Re: wangedrag marechaussee schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:51

zo das niet mis,

ik zit ook bij Defensie. en ons wordt gelijk geleerd dat wij het beeld van de maatschappij zijn.
dus wij kunnen niet zo achterlijk doen als de rest soms doet(voorbeeld: een persoon gooit een blikje naast de prullenbak. dan zul je denken van ja raap dat eens op oid. maar zou iemand van defensie dat doen dan heb je gelijk een ander beeld want het is toch een militair oid. dus dat is van de Kmar toch een grote fout geweest denk ik.

Hoop ook dat ze daarvoor iig gewaarschuwd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:54

Als ik zoiets mee zou maken zou ik direct een klacht indienen. stelletje asocialen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:55

een ding........... als er een officiele klacht komt, krijgt het baasje behoorlijk op zijn falie Lachen

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:58

Ja zulke dingen mogen zeer zeker niet, jeetje. Dit behoort niet tot hun integriteit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:18

mijn oren klapperden ook toen ik dit verhaal hoorde,en het feit dat het dus al vaker is gebeurd vind ik best heel erg

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:20

je zou ze toch
ze moeten juist een voorbeeld functie hebben

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:05

Ik hoop dat de betreffende chauffeur en passagiers allemaal een klacht indienen.
Wie weet is er iemand zo slim geweest om het te filmen/foto te maken met zijn mobiel.