Waar moet ik beginnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Waar moet ik beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 15:17

Omdat ik gestopt ben met mijn studie heb ik een baan nodig. Heb tot nu toe voor een uitzendbureau in de catering gewerkt. Waar ik uiteindelijk ook een 'vaste' plek gevonden had. Maar daar moeten ze gaan bezuinigen op uitzendkrachten dus hebben ze me bijna niet meer nodig. Nu ben ik dus weer terug bij elke dag ergens anders werken. En dit vind ik echt verschrikkelijk, ze doen over alles anders en als je t op jou manier doet (wat opzich ook geen verkeerde manier is) kijken ze je allebei met een lang gezicht aan of moet je alles opnieuw doen. En elke 5 minuten blijven vragen wat je moet doen heeft ook geen zin natuurlijk.

Al met al heb ik dus een nieuwe baan nodig. Maar ik weet gewoon niet zo goed waar ik moet beginnen. Eerder met bijbaantje lukte me t ook al nooit zo goed. Bij t uitzendbureau hebben ze niet echt iets anders voor me.
Het liefst zou ik gewoon een simpel kantoorbaantje willen. Of nog liever iets met kinderopvang Maar wat ik vind zoeken ze allemaal minstens MBO of ervaring wat ik beide niet heb (ervaring met kinderen wel een beetje).

Verder heb ik alleen ervaring in horeca en catering dus. Maar dat wil ik echt niet blijven doen.
Wat ook nog een probleem is dat alle baantjes voor langere tijd zijn in principe maar ik wil in februari weer gaan studeren. Maar als zich niet genoeg mensen inschrijven kan ik pas in september beginnen.

Mijn vraag is dus eigenlijk hoe vind ik een baan. Ik ben ook niet iemand die zomaar ergens binnen loopt om te vragen of ze nog mensen nodig hebben.

o0eefje0o

Re: Waar moet ik beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:20

het is wel het beste gwoon spontaan ergens na binnen stappen en vragen! of gewoon op alle leuke personeels advertenties op internet per mail reageren met een goeide brief en cv.
denk hierbij aan:
nationalevacaturebank.nl
werk.nl
jobtrack.nl
enz.

en bij super markten zoeken ze altijd wel mensen of bij de ikea of een groter bedrijf.

in elk geval heel veel succes

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:02

Ik zat ook aan supermarkt te denken. Ik weet dat dat misschien niet het leukste baantje is op de wereld, maar het is niet voor eeuwig en het is snel te vinden. Je kunt natuurlijk ook nog variëren in brood, vleeswaren etc.
Ik weet in ieder geval zeker dat je goed bent in de omgang met mensen, Anne. Lachen

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 16:30

o0eefje0o schreef:
het is wel het beste gwoon spontaan ergens na binnen stappen en vragen! of gewoon op alle leuke personeels advertenties op internet per mail reageren met een goeide brief en cv.
denk hierbij aan:
nationalevacaturebank.nl
werk.nl
jobtrack.nl
enz.

en bij super markten zoeken ze altijd wel mensen of bij de ikea of een groter bedrijf.

in elk geval heel veel succes

`
Vooral bij de vacatures op dat soort sites vragen ze altijd diploma's en ervaring. Ik heb alleen een havo en een propedeuse diploma. Maar nooit in de goede richting.
En ik ben ook zo bang dat niemand me aan wil nemen omdat ik maar tot februari of tot september beschikbaar ben.

Maar dan is idd misschien een supermarkt wel een idee. Niet echt leuk maar wel lekker makkelijk.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:06

Of een andere winkel in Utrecht ? Winkels zat zou je zeggen. Haha!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:13

*LOL* dat zeker.
Maar dat is idd nog niet zo'n slecht idee denk ik. Dank jullie Lachen

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:14

receptioniste,

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:48

Bij McDonalds?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:52

Voor wat betreft je ervaring; Je hebt havo en je P gehaald.. Je hebt wel brains, dat zegt ook wat, een junior functie (administratie wellicht) zal je vast wel kunnen krijgen. Ik heb bij een uitzendbureau gebeld, en daar stonden bedrijven te springen.

Heel veel succes ermee!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 20:36

Heb al een paar keer gevraagd bij t uitzendbureau om een administratief baantje maar steeds ze hadden steeds niets.
Maar ik denk dat ik gewoon ga soliciteren op baantje waar ze minstens mbo vragen.